Atv 50 till dottern....

*ERIXON*

"Med Lem"
Gick med
14 Feb 2004
Ort
Hällefors
Hoj
TT600E.......
Någon som vet eller har handlat från dom?? seriösa???
Dom vill ha handpening gillar inte sånt!!! men dottern vill ha en atv 50. Priset är ju okej 6500:- + frakt.

www.importlagret.com
 

Långa farbron

Yster tokfrans
Gick med
4 Mar 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Trehjuling
Har du snackat med dom på telefon? Fråga om dom har någon broschyr eller liknade att skicka till dig.

Ring PRV och skattemyndigheten kolla vad Rosell o Clack är för några ,firma nummret står ju på hemsidan.
Är det ett Aktiebolag så är uppgifterna publika.Kolla med telia vem står nummret på osv.

Sen att dom vill ha handpenning är lite skumt men det beror på hur mycket handpenningen är på.
Men sett ur företagsekonomisk synpunkt så är det inte så konstigt pga att dom kör säkert detta med eget satsat kapital och skral kassa som inte tål allt för långa kredit tider.

Sen är det väl en säkerhet för dom om folk skulle ändra sig när dom får se ATV:n.

Mitt tips kolla upp allt du kan innan du går vidare.
 

Therudeboy

Guest
Suzuki prylar i den där, kopia av LT50.




Priset verkar skumt dock, 6500 är vad dem kostar med frakt till sverige :va
 

Långa farbron

Yster tokfrans
Gick med
4 Mar 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Trehjuling
Therudeboy skrev:
Suzuki prylar i den där, kopia av LT50.




Priset verkar skumt dock, 6500 är vad dem kostar med frakt till sverige :va


Var det inte 6500+frakt ?? i sådana fall så borde man kolla upp frakt kostnaden noga och en annan grej som slog mig har dom import/exportlicens i Kina annars kan det bli problem för dom att få ut grejerna där ifrån.

Sen tror jag inte att dom är speciellt mycket dyrare i inköp i Kina än att det går att kränga dom för 6500+frakt(mekat lite med import därifrån iofs gardinstänger men allt är snuskbilligt i inköp) Men sen kommer en fråga till MOMS,TULL osv vem står för det?
 

zatzy

Ny medlem
Gick med
21 May 2004
Ort
Luleå
Hoj
yamaha r6
jag har handlat där, och japp seriöst ställe, ligger aldelles brevid mitt hem! bara shoppa! :tummenupp
 

Therudeboy

Guest
Långa farbron skrev:
Var det inte 6500+frakt ?? i sådana fall så borde man kolla upp frakt kostnaden noga och en annan grej som slog mig har dom import/exportlicens i Kina annars kan det bli problem för dom att få ut grejerna där ifrån.

Sen tror jag inte att dom är speciellt mycket dyrare i inköp i Kina än att det går att kränga dom för 6500+frakt(mekat lite med import därifrån iofs gardinstänger men allt är snuskbilligt i inköp) Men sen kommer en fråga till MOMS,TULL osv vem står för det?




När jag ville impotera exakt samma atv så fick jag priset 6500ink frakt. Tyckte inte det lönade sig för det kom så många på en gång som sålde dessa.
 

Långa farbron

Yster tokfrans
Gick med
4 Mar 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Trehjuling
Therudeboy skrev:
När jag ville impotera exakt samma atv så fick jag priset 6500ink frakt. Tyckte inte det lönade sig för det kom så många på en gång som sålde dessa.


6500 ink frakt i inköp?? eller var det rek utpris från leverantörn??
 

*ERIXON*

"Med Lem"
Gick med
14 Feb 2004
Ort
Hällefors
Hoj
TT600E.......
Ringde i dag förskottsbetalning 2500:-, sen kommer den till sverige 20 juli. frakten blev 400. totalt 6900:- hos våran handlare i sverige TWS 10900:- tjänar ca 4000:- :tummenupp

här är en till 4-takt. Bra pris kan ju dra av momsen :tummenupp

http://www.jomamotor.se/JM50.htm
 

Therudeboy

Guest
Långa farbron skrev:
6500 ink frakt i inköp?? eller var det rek utpris från leverantörn??




I inköpt, iofs kan ju det mycket väl vara så att killen jag skulle köpa ifrån lurade mig lite samtidigt. Dock har jag sett att alla som säljer håller priser från 8500 ink moms och uppåt, så det lät lite skumt att dem bara ville ha 6500 och alla andra håller så mycket högre priser.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top