Audi A3 (gamla mopdellen) nått att ha?

Biltmore

Blood Group: Red
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
R1 -06 50:th Aniv.
Audi A3 (gamla modellen) nått att ha?

Hejs

Måste ha en billig bil ganska omgående.
Hittat en fin Audi A3, 1.6 motorn, låga mil, svensksåld. -97

Ska jag se upp med ngt speciellt? kamremmen är bytt, servad hos VAG ingen rost...

Last edited:

Thomas.B

Growing
Gick med
28 Apr 2005
Hoj
Retta
Rätt sjyssta bilar när jag jobbade med dom. Vet inga direkta fel med dom men när jag levererade bl.a a3'orna så funkade dom riktigt bra iaf.
Men akta dig för sportstolarna, dom är extremt små.

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Akta dig för den röda A3:an, seriöst. Ruskigt känslig lack som aldrig går att få riktigt snygg utan allt för mycket tid nerlagd på den. Och får du en krockskada så är det nästan omöjligt att få det att se bra ut.
De är varken bra eller dåliga egentligen, men hittar du en billig för ca 30k med låga mil så är det inte ett dåligt köp. Men då får du oftast ingen Ac på dem :(
Framvagnen är inte den bästa dem men det kostar inte skjortan att byta om det skulle behövas. I stockholm brukar det dock inte vara ett lika stort problem som ute på landsbygden...

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Handbromsen ÄLSKAR att kärva ihop fullständigt. Fast det gäller typ alla Audi med skivor bak. Hatar dom, gör jag.

Biltmore

Gick med
9 Aug 2004
Hoj
Men Mattias, sånna problem brukar ju bara förekomma på kärringkörda bilar...man måste ju rycka lite i kryckan ibland vettu! ;)

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
-Lacksläpp i nederkanten av dörrarna är mycket vanligt på de första årsmodellerna. Öppna dörren, böj dig ned och kolla.
Kolla även alla andra skarpa karosskanter noga, motorhuv, bagagelucka, osv.
-Kamremsbytena skall göras vid 12000 mil och kan vara dyrt på Audiverkstad.
Även vattenpumpen skall bytas samtidigt.

Biltmore

Gick med
9 Aug 2004
Hoj
-Lacksläpp i nederkanten av dörrarna är mycket vanligt på de första årsmodellerna. Öppna dörren, böj dig ned och kolla.
Kolla även alla andra skarpa karosskanter noga, motorhuv, bagagelucka, osv.
-Kamremsbytena skall göras vid 12000 mil och kan vara dyrt på Audiverkstad.
Även vattenpumpen skall bytas samtidigt.

Tack!
Rosten har jag hört talas om, ska kika ordentligt, remmen ska tydligen vara bytt vid 8000 mil.

GSXR_FREDDA

Ny medlem
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
KTM 640 SM-06
Kolla framvagnen efter glapp och dyligt , jag har haft både A3 och A4 och nu en Passat och alla har jag fått anmärkning och ett varningens finger från bilprovningen ang framvagnen och dess brister, kan bara hålla med föregående talare ang bakskivorna framför allt när det gäller kombi/avant modellerna....:tummenupp

Deztallica

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2004
Hoj
KTM 660 SMC -04, Honda CRF250R -08
Kompisen hade en Audi A4. Den sög! Allt gick sönder på den.
Det var framvagnen som var glapp, soppapumpen, soppamätaren, LCD-panelen, allt möjligt.

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Kolla framvagnen efter glapp och dyligt , jag har haft både A3 och A4 och nu en Passat och alla har jag fått anmärkning och ett varningens finger från bilprovningen ang framvagnen och dess brister,

Just det, nu kom jag ihåg, krängningshämmarbussningar fram. Jag bytte dem på min A3:a efter ett tag.
Hyffsat enkla att byta själv och kostar bara typ 150 :- hos Audihandlaren.
Det tog typ en kvart att göra med tummen mitt i handen.

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Köp dig en Opel Astra -99/00 eller nåt sånt. En sån liten bil kostar inget i drift och mot allas fördommar så går de inte sönder speciellt ofta och det sägs att de rostar men jag har bara sett en med rost. Jag har en 00:a som står i mitt garage och den har rullat runt 10 000mil. Toppskick, inte en rostfläck och enda problemet med den har varit ett bromsrör under 5 år. 1,6-liter, drar ca 0,65 blandad körning. Visst, den låter lite för högt i farter uppåt 140km/h men det löser man genom att ha mp3-spelare med hörlurar...
En sån får du får 25-35k med ac, ett bra köp om du ska ha en billig andrabil som går billigt.

Edit/ Det lät som om jag försökte sälja dig en bil men den är inte till salu. Men kolla blocket :tummenupp

Nyheter
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...