Auktion - Bikelines konkurslager Snart slut!!

notrightrider

The white zone is for loading and unloading only
Gick med
17 Sep 2012
Hoj
Pick a number.
Det är som om ordet auktion får folk att fullständigt tappa förståndet. Bjuda marknadspris för något du aldrig kan reklamera?

Det står tydligt att "moms tillkommer" men det verkar folk gladeligen se förbi. Därtill slagavgift och gud vet vad.

När Manfreds Motor i Burseryd kursade flög helt osäljbara däck som legat på hyllan i uppåt 10 år iväg för 500 spänn.
Plus moms! Plus slagavgift! Plus frakt, om man inte satte sig i bilen och körde ner till gudförgätna Burseryd för att hämta upp sina "fynd".

Samtidigt - på internet: samma däck - eller snarare två generationer nyare och FÄRSKT däck, kört hem till dörren för 780.- spänn.

Idioter!
Om folk handlade med samma frenesi till vardags som efter en konkurs så behövde inte företag ens hamna där.

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
Det är som om ordet auktion får folk att fullständigt tappa förståndet. Bjuda marknadspris för något du aldrig kan reklamera?

.............klippt bort.........

Idioter!
Om folk handlade med samma frenesi till vardags som efter en konkurs så behövde inte företag ens hamna där.

Lugn och fin nu. Tänk på blodtrycket! :D
Sedan är det förstås så att du nog har rätt i sak i det du skriver.... :)

PS/OT: Burseryd må (kanske?) vara gudsförgätet. Men jag kommer ihåg det! Har t o m kört lite vilse i Burseryd. Hur man nu lyckas med det. På väg hem från de djupa skogarna passerade jag Burseryd på väg till Göteborg. Och helt plötsligt så hade jag den nedåtgående kvällssolen bakom mig, och inte framför mig i väster där den borde vara. Jag hade lyckats köra bort mig i en av Burseryds "alla" utfarter, och var på väg åt fel håll....

Samma har jag för övrigt lyckats med i Lidköping. Men det är en annan (också OT) historia.
Slut på OT.

notrightrider

The white zone is for loading and unloading only
Gick med
17 Sep 2012
Hoj
Pick a number.
Jag hade lyckats köra bort mig i en av Burseryds "alla" utfarter, och var på väg åt fel håll.

På väg bort från Burseryd finns ingen chans att köra fel...:brynad

vem knep Hyperstradan från mig ? jag låg länge på 63, men vinnaren gav 67

Aj då. Du gick och lade dig tidigt, säker på att han landat en ball hoj till ett bra pris - och vaknar till beskedet att någon annan knep den i sista sekund?

Well, om det hade varit jag som vunnit budgivningen så hade jag nog väntat några dagar med att berätta för dig. :crash

Nyheter
Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...

Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS