Ytterligare ett uppskattande tack för underbar läsning. Du har fanimej talang för sånt här! Keep it coming!
Nu har även jag besökt denna bortglömda "skatt".
Kan verkligen rekommendera detta till alla och får tacka Mossberg för tipset!
Dock får man vara beredd på att spela dum turist när "tanten" kommer. Det verkar inte som om dom uppskattar att man har det som utflyktsmål.
/Emil
Kom precis tillbaks från en löptur där jag passade på att kolla in banan. Bankingen är spektakulär på bild, och den ser helt absurd ut i verkligheten. Mäktig syn, väl värd ett besök om man är i närheten av Barcelona.
Kul att du åkte dit! Men du måste ha sprungit långt! Låg väl en bit från havet och Sitges. Eller var var du?
Jag bor på Hotel Melia (där vi motorutvecklare är stammisar) i andra änden av Sitges kan man säga, men det var lagom löpavstånd till banan. Kanske 4-5 km en väg. Trodde den skulle vara i sämre skick, men förutom lite ogräs såg det ut som man skulle kunna ladda på bra där med rätt fordon.
En annan liknande bortglömd racerbana.
Brooklands Aerodrome and Motor Circuit utanför Weybridge i England.
Denna banan var faktiskt den allra första riktiga banan i världen som var byggd enbart för racing och öppnade 17 juni 1907.
Idag ligger det ett museum där men annars är det mesta av området byggt med olika butiker.
www.brooklandsmuseum.com
James May anordnade väl det senaste rejset på originalsträckningen häromåret?
Är det Mossberg på bilden ovanför Jessie Ennis?
https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/hphotos-ak-frc3/156136_10150092387837755_2655600_n.jpg?lvh=1
Hmmm, jag tror inte det. Hojen, och klädseln skulle kunna vara korrekt för Mozz, men eftersom föraren wheelar kan det inte vara Mozz.
Om inte bilderna är arrangerade så är jag ännu mer imponerad över att man wheelar på just det där stället. Att hålla den linje som killen i första fotot håller kräver ganska hög hastighet, förmodligen inte långt ifrån den toppfart ett av dessa monster hade. Ändå wheelar han...Arrangerat foto (där han svänger upp på bankingen) eller "aerodynamisk" wheelie...? Eller är det bankingen som är ojämn...? En av bilarna hoppar ju...
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
LEGO Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|