mr_rockster
www.jsfoto.com
Fast jag tror inte det e samma märke iofs. Har för mig att de som JG och Tibro säljer heter z-starter eller liknande och vad JAG har hört så ska tydligen de fungera bäst. Men jag vet inte...
Jag HÖRDE även att i USA hade de börjat med de på motard och det skulle vara grymt... Kan ju vara så att man kanske får bromsa lite för att ställa upp den istället för att motorbromsa bara. Kan ju vara bra med en extra broms istället för koppling med. På motard kanske man måste ändra körstil lite alltså.TomK skrev:Om de får till en som är anpassad för motard (och som tål 70+ hk) så köper jag en direkt Men jag skulle nog vilja provköra först både på gata och bana och se att den verkligen fungerar i alla uppkomna situationer.
mr_rockster skrev:...dock har jag hört rykten om att man kanske måste byta lameller lite oftare...
Jag sätter inte emot ... OM det e riktigt bra så kanske det kan vara värt det dock...TomK skrev:Det skulle jag nog våga sätta en slant på, ja
Fixx skrev:Är Revloc´s koppling uppbyggt på samma sätt som Stm slipper clutch??
Fixx skrev:någon som testat än?
Määt skrev:UPP!
Denna tråden får vi inte tappa!
Någon som har uppdateringar av egna erfarenheter?
Määt skrev:Finns det intresse att försöka samordna ett köp av Rekluse från USA till Gbg omr.?
Domifuling skrev:Jag kommer innom kort att göra en större beställning (med bla 2 rekluse kopplingar) osv. Dock kan jag inte garrantera att det kommer bli tullfritt, det beror helt på om tullen kollar paketet. Gör dom det så tar dom kontakt med handlaren och får riktiga priset på allt.
SlirDavid skrev:839955Fast man kan ju inte skippa kopplingen helt.
Hur ska man då göra om man bara vill ha lite motorbroms.
Släpper man upp kopplingen för snabbt in i en slide så börjar ju bakhjulet att studsa.
Och ibland vill man ju kunna köra på högreväxel men slira på kopplingen för upp varven.
Men på cross kan jag tänka mig att det fungerar jättebra.
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|