Såg på någon youtube-film nyss att man sedan juni 2020 ska ha skrotas personalen som går runt och tar betalt manuellt på bilfärjor, och att man ersatt dessa med något automatavläsningssystem. Någon som körde i Norge i somras, och vet mer om detta?
Jag for runt lite på västkusten i somras men inte fått några räkningar än
JappÅkte du färjor utan att betala på plats?
Bompengar betalar man inte med MC i Norge annat än vid några fjällövergångar...
Det gör vi ju redan... de betalar betydligt mer än så bara i moms på sina inköp.Vi skulle gott kunna sätta en kamera på Svinesundsbron och debitera norskisarna en femhundring i entréavgift
Jag som kör till Norge ofta vet att den fakturan kommer 3-6 månader senare. Minst. Men den kommer alltid!Jag for runt lite på västkusten i somras men inte fått några räkningar än
Väntar ff på faktura från i somras ...Jag som kör till Norge ofta vet att den fakturan kommer 3-6 månader senare. Minst. Men den kommer alltid!
Jag använder Autopass eftersom vi ändå har brobizz (Öresundsbron)i bilen. Men den brukar missa några bommar, och då kommer det på faktura.
2021-10-28
SMC har kontaktats av medlemmar som fått fakturor för resor med färja i Norge. Fakturor skickas ut eftersom man inte längre tar betalt på färjorna -något få känner till. För att slippa höga avgifter då MC jämställs med bil uppmanar SMC alla Norge-resenärer att registrera sin motorcykel på ferrypay.no. Med hjälp av vår systerorganisation NMCU informerar SMC om förändringen!
Viktigt att registera sin MCs registreringsnummer som MC INNAN man kör till Norge, annars får man betala som för bil by default. Inget som kan korrigeras i efterhand.
Undvik dyra färjeavgifter i Norge - Sveriges MotorCyklister
SMC har kontaktats av medlemmar som fått fakturor för resor med färja i Norge. Fakturor skickas ut eftersom man inte längre tar betalt på färjorna -något få känner till. För att slippa höga avgifter då MC jämställs med bil uppmanar SMC alla Norge-resenärer att registrera sin motorcykel på...www.svmc.se
Samma här. Bodde i Norge i drygt sex år 2007-2013. Ingen faktura ännuJag for runt lite på västkusten i somras men inte fått några räkningar än
Vi betalar ju rätt schysst moms när vi är där också. Utöver vägavgifter.Det gör vi ju redan... de betalar betydligt mer än så bara i moms på sina inköp.
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|