Autosol

Limstift skrev:
*Hrm* en Malabike (DH) från *host* Biltema. :rodnar
Fast den funkar som brukshoj, tål mycket iaf, fast gaffeln är värdelös offroad... :(
Har aldrig testat någon Malabike DH så jag kan egentligen inte uttala mig om den men vill man ha en hoj att köra skiten ur varje dag året om utan att den tar det minsta stryk då är det bara Crescent Rimfaxe som gäller. ;)

Nu börjar förresten folk tycka att vi ska dra till cykla.com, jag känner de onda vibrationerna. :rodnar

Estremo skrev:
Har aldrig testat någon Malabike DH så jag kan egentligen inte uttala mig om den men vill man ha en hoj att köra skiten ur varje dag året om utan att den tar det minsta stryk då är det bara Crescent Rimfaxe som gäller. ;)

Nu börjar förresten folk tycka att vi ska dra till cykla.com, jag känner de onda vibrationerna. :rodnar

Ok, jag jämförde med lite olika hojar innan jag köpte denna också, och det visade sig (inte så oväntat) att den var billigare :D
Men självklart så jämförde jag utrustningen, en Gary Fischer med samma grejor, skillnaden var att fjädringen var något bättre. Den hojen kostade 13500:-, jag gav 4000:-

Limstift skrev:
Ok, jag jämförde med lite olika hojar innan jag köpte denna också, och det visade sig (inte så oväntat) att den var billigare :D
Men självklart så jämförde jag utrustningen, en Gary Fischer med samma grejor, skillnaden var att fjädringen var något bättre. Den hojen kostade 13500:-, jag gav 4000:-
4000:-, det är lika mycket som min framdämpare kostar. Det kostar att ligga på topp. :)

Limstift skrev:
Jaså ok, det är lite mycket pengar för att cykla max. 5km om dan...

Kanske lite OT men att ha en cykel för 4000:- för att cykla 5km om dan är ju lyx :fakta vissa får nöja sig med en cykel för 125:- för att cykla 3mil om dan...

Jag började polera skiten i torsdags, jag är fortfarande inte klar! Skitcykel! :rolleyes: :rolleyes: Det är ju en massa vinklar och vrår överallt; möter jag nånsin taiwanesen som har klarlackat aluminiumen så... :kulspruta
Men jag blir nog klar imorrn tror jag, den ska ju inte precis på utställning. Fast jag har börjat fundera lite på om man skulle ta och polera fälgarna när man ändå är igång :D fast dom j*vlarna är nog eloxerade av samma taiwanes :4skrika

Estremo skrev:
Jag säger bara en sak, Limstift. Sälj och köp en Rimfaxe! :fakta

FÄRDIG!!! Puh!

Nu kan jag ju inte sälja den, inte efter det här arbetet, den går ju till och med bättre nu, ska testa och köra nerför trappan till andra våningen strax :tummenupp

edit: Om jag inte har kommit tillbaka om 10min så är jag förmodligen inte längre vid liv :crash

Kan tipsa er om en produkt som funkar SÅÅÅ mycket bättre än Autosol....

Det jag snackar om heter AutoGlym Metal Polich..finns bl.a på Micro!

TESTA!!

Bultaco Mannen skrev:
Kan tipsa er om en produkt som funkar SÅÅÅ mycket bättre än Autosol....

Det jag snackar om heter AutoGlym Metal Polich..finns bl.a på Micro!

TESTA!!

Jag skulle också vilja rekommendera en produkt som man använder efter autosolen, den är inte lika grov :tummenupp :

http://www.biltema.se/Archive/Product_images/36/Large/36-614_l.jpg

Jag skulle också vilja varna för en produkt som verkar bra men i själva verket är skitdålig inom de användningsområden som marknadsförs:

http://www.biltema.se/Archive/Product_images/36/Large/36-606_l.jpg

Den verkar ju vara perfekt för den där sista slutpoleringen och för att få en skyddande yta på alu'n, i verkligheten så är den mycket grövre än autosol :mad:

Nyheter
Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back