avåkning

Elektron

I can wreck anything
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Östersund och Eskilstuna
Hoj
Suzuki GSX750R 2000
Tja, det var Cale o jag som åkte av (läs här). Nån som har vägarna förbi där (en, två kurvor efter grustaget tror jag) och kan kolla om det finns nån "slirig vägbana"-skylt från Tullingehållet? Fort innan de sätter upp en och påstår att den suttit där hela tiden! Jag har svårt att tro att det satt nån skylt där när vi åkte av för såna lägger man märke till om man ser.
 

Plåtniklas

Liten, rädd och ensam™
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
T7
Det tråkiga är att det inte är så stor mening att käfta om att det inte fanns skyltar uppsatta. :( Jag har försökt och bad en mer eller mindre bara att dra åt helvete. Föga enkelt att som privatperson få ersättning från ett 'verk'.
 

69:an

Avskaffa SJ!
Gick med
24 Feb 2004
Ort
Halland
Hoj
en liter Honda
Plåtniklas skrev:
Det tråkiga är att det inte är så stor mening att käfta om att det inte fanns skyltar uppsatta. :( Jag har försökt och bad en mer eller mindre bara att dra åt helvete. Föga enkelt att som privatperson få ersättning från ett 'verk'.

Nej, käfta hjälper inte, och ersättning är förmodligen långsökt att hoppas på.
Men ta reda på vem som var ansvarig arbetsledare vid beläggningsarbetet ifråga, och polisanmäl den enskilda personen. Då kommer förhoppningsvis iaf *det* arbetslaget att skylta i fortsättningen.

Häxjakt på VV-arbetare? Kanske, men fullt motiverat isf. På somliga jobb får man inte göra fel, och i synnerhet inte av lättja eller missriktad besparingsiver.
 

Elektron

I can wreck anything
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Östersund och Eskilstuna
Hoj
Suzuki GSX750R 2000
69:an skrev:
ta reda på vem som var ansvarig arbetsledare vid beläggningsarbetet ifråga, och polisanmäl den enskilda personen. Då kommer förhoppningsvis iaf *det* arbetslaget att skylta i fortsättningen.
Vi kommer antagligen att göra detta. De får betala självrisken tycker jag. Jag är en van bråkare ;), har just vunnit en fajt med Skanska.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top