AV/ PÅ ställning

mike_bike

Långsam
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
Inte längre.
HEJ

Hos vilka bolag kan man ställa på/ av hur mycket som helst samt är det en smidig lösing om man inte kör varje dag utan ett par gånger i veckan.
finns det pengar att spara osv. Betalar man full premie och sedan får man diffen utbetald eller. Mycke frågor blir det.

Skulle vilja ha lite tips och trix ang detta, jag vet att jag läst något om detta här men har inte hittat det igen. :confused: :confused:

mike_bike

Långsam
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
Inte längre.
Kass

mike_bike skrev:
HEJ

Hos vilka bolag kan man ställa på/ av hur mycket som helst samt är det en smidig lösing om man inte kör varje dag utan ett par gånger i veckan.
finns det pengar att spara osv. Betalar man full premie och sedan får man diffen utbetald eller. Mycke frågor blir det.

Skulle vilja ha lite tips och trix ang detta, jag vet att jag läst något om detta här men har inte hittat det igen. :confused: :confused:

Kass att ingen svarat på dessa funderingar tycker jag, det finns så många med åsikter på sporthoj och ingen kan hjälpa till i detta fall.
:4skrika

Friiipe

WannaB
Gick med
22 Apr 2005
Hoj
ZX6R
JAg gör så me if. funkar bra om man kör me månadsbetalning, det dras från kontot varje månad för dom dagar man kört..

jonasi

Full rulle!
Gick med
25 Apr 2003
Hoj
Highland 950 -05
Jag använder Folksam basförsäkring. Ställer på och betalar de dagar jag kör.

Benny busee

Nu har jag knäskrapat.
Gick med
29 Aug 2004
Hoj
Yamaha r6 2000
Jag gjorde så med folksam i år.
Bara ställa av och på hojen med hjälp av datorn. :tummenupp
Jag fick ringa in om försäkring varje gång pga att jag bara kör med trafik.
Kostade 18kr per dag och under 20 spänn skickar dom inte ut nån räkning så när jag bara körde en dag så blev det gratis. :pannkyss .

mike_bike

Långsam
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
Inte längre.
Men hur gör ni med skattekvittot, ni måste ju ha fått det för att kunna göra en ändring eller?

Creeed

Ny medlem
Gick med
31 Jan 2004
Hoj
KTM 690 smr -08
mike_bike skrev:
Men hur gör ni med skattekvittot, ni måste ju ha fått det för att kunna göra en ändring eller?

Nej man använder en behörighetskod istället, om man inte hunnit få sitt skattemärke. Jag kör med Folksam, ställer av och på hela tiden via internet, så man betalar alltså bara för den tid man verkligen kört. Fungerar bra, en hel del brev dock, men de får man väl ta :)

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha