Avamc dumma i huvet?

Darre

I belive it will be the best summer ever
Gick med
12 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Imorrn
Ringde nyss till AVAMC i Skärholmen i Stockholm.

Frågade vad en ny Aprilia RS 125 03 kostade. 51000kr sa dom. Men ifall jag vill strypa den så kostar det 3000kr extra. Ska det verkligen va så? Sen så sa han att jag måste besikta den när jag strypt den.

Jag trodde att man kunde välja ifall man vill ha pluggarna i hojen eller i handen till samma pris och att det skulle stå 11kw på pappret endå.

Nån som vet hur det ska vara igentligen?

Tar gärna emot fler hemside adresser till affärer som säljer Aprilia runt Stockholm eller Uppsala.
 

Freppa

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
En grundregel är att ALDRIG göra affärer med AVA MC om man inte prompt måste. Om du söker hash-moppe eller annat som skakar sönder dig invärtes är de säkert jättebra, men kundnöjdhet hos oss sporthojförare är de inte kända för.
 

Darre

I belive it will be the best summer ever
Gick med
12 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Imorrn
Freppa skrev:
En grundregel är att ALDRIG göra affärer med AVA MC om man inte prompt måste. Om du söker hash-moppe eller annat som skakar sönder dig invärtes är de säkert jättebra, men kundnöjdhet hos oss sporthojförare är de inte kända för.


Köppte en ny moped för 25000kr av dom. Inte fan var dom trevlige efter när jag ringde och behövde delar. Men ifall jag inte hittar nån annan Aprilia återförsäljare så måste jag handla av dom, även fast jag inte vill.
 

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hägerstensåsen
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
Freppa skrev:
En grundregel är att ALDRIG göra affärer med AVA MC om man inte prompt måste. Om du söker hash-moppe eller annat som skakar sönder dig invärtes är de säkert jättebra, men kundnöjdhet hos oss sporthojförare är de inte kända för.


En hashmoppe eller en 1000R.
 

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Ort
Stockholm
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Ååh, vad dum jag är. Du åker såklart till Starol Racing i Enköping. Puckojag. Där får du hjälp.
 

cool_adde

Det ska luuuta i kurvorna!
Gick med
1 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW R1200r Classic
precis som Freppa säger så ska man aldrig göra affärer med AVA om man inte måste. Dom är grymt dåliga på kundservice. Dom har med flit gjort, så att dom inte fyller motorerna med olja. Så att man inte ska kunna provköra dom.
Jag frågade snällt en dag om man möjligt vis fick provköra en av deras 125or. Då sa han argt att det inte gick försig förens man köpt den...? Va sa jag, hur ska man då kunna få sig en uppfattning?
Han gav mig inget svar utan började snacka med en annan kund
 

Wip

Minst 2 mil.
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
KTM 690 SMC
Har nog inte heller något positivt att säga om AVA. Av någon outgundlig anledning köpte jag en Mille av dem -00 och de var trevliga fram till den sekunden de hade pengarna på banken. Sen var det bara "jobbigt" att snacka med mig. Fick lovat att få en handbok skickad till mig i efterhand. Det slutade med att jag fick åka förbi och tjata mig till en bok, som de för övrigt tog från en av de andra Millarna de hade inne.
Jag förstår inte hur de kan leva vidare, eftersom jag enbart hört, (eller läst) en gång att någon varit nöjd efter att haft med dem att göra.

// Wip
 

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Eskilstuna[Ärla]
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Själv väntar jag på samtal ifrån dem. Mitt ena däck som var nyköpt i mars fick torrpsprickor i sig på cirka 5 månader. Däcket var också 6 år gammalt.
De skulle ringa Michelin och höra om däcket legat där för länge eller om det är på AVA det har legat för länge. De skulle ringa i måndags, får se om dem ringer i veckan. En gammal arbetskamrat sa dock att det lät som jag skulle få ett nytt däck. Dock inte samma märke.

Är det viktigt att ha samma märke bak o fram?
 

loser

Född förlorare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
fjollträsk c/o Vidja
Hoj
KTM 950 SM
Lite OT men efter att ha sett rubriken "Avamc dumma i huvet?" och har ett minne av alla trådar som har handlat om det (både här och på andra siter) så:

Sover Dolly parton på rygg?
Skiter Björnen i skogen?
Finns det oduglingar i Mexiko?
Har påven fånig mössa?
osv, osv.

Själv har jag aldrig handlat där (mer än kläder), men av vad man har hört ....
 

OLJEKYLD GSXR

FÖRBJUD STARSTRIKER
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Hojuppehåll
Det är bara jag som har bra erfarenheter av AVA tror jag, kanske beror på att man har sprungit där så mycket att alla känner igen en. Eftersom jag än sålänge inte har blivit behandlad med förakt så kommer man väl fortsätta handla där, rabatten är ju en bidragande orsak förståss.....
 

d1ce

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2002
Ort
Norrtälje
Hoj
Ducati 1098 -00
OLJEKYLD GSXR skrev:
Det är bara jag som har bra erfarenheter av AVA tror jag, kanske beror på att man har sprungit där så mycket att alla känner igen en. Eftersom jag än sålänge inte har blivit behandlad med förakt så kommer man väl fortsätta handla där, rabatten är ju en bidragande orsak förståss.....

iuf inte varit där särskilt många gånger men när jag köpte min kruka där var dem trevliga och serviceinriktade!...

//andreas
 

TheDude

Überposör
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Texas
Hoj
King of the road
Bikerbitch skrev:
Är det viktigt att ha samma märke bak o fram?

Jag är ingen däckexpert, men jag tror inte att det ska ha någon betydelse (kanske möjligtvis om man ska köra bana :confused: ). Jag körde med Metzeler fram och Michelin bak halva förra säsongen, sen bytade jag till Michelin fram också (fast inte samma modell som bak). Nu blev det rörigt, hehe :D

Det enda man kanske ska tänka på är att om man kör med olika däckmärken/modeller fram och bak är att däcken kan få upp värmen olika snabbt.

Men jag är som sagt ingen däckexpert så du gör nog säkrast i att inte lyssna på det jag har skrivit nu, hehe.
 

Darre

I belive it will be the best summer ever
Gick med
12 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Imorrn
Darre skrev:
Ringde nyss till AVAMC i Skärholmen i Stockholm.

Frågade vad en ny Aprilia RS 125 03 kostade. 51000kr sa dom. Men ifall jag vill strypa den så kostar det 3000kr extra. Ska det verkligen va så? Sen så sa han att jag måste besikta den när jag strypt den.

Jag trodde att man kunde välja ifall man vill ha pluggarna i hojen eller i handen till samma pris och att det skulle stå 11kw på pappret endå.

Nån som vet hur det ska vara igentligen?

Tar gärna emot fler hemside adresser till affärer som säljer Aprilia runt Stockholm eller Uppsala.


Är det nån som kan svara på :


Frågade vad en ny Aprilia RS 125 03 kostade. 51000kr sa dom. Men ifall jag vill strypa den så kostar det 3000kr extra. Ska det verkligen va så? Sen så sa han att jag måste besikta den när jag strypt den.

Jag trodde att man kunde välja ifall man vill ha pluggarna i hojen eller i handen till samma pris och att det skulle stå 11kw på pappret endå.

Nån som vet hur det ska vara igentligen?
 

Alex R1100S

Numer bosatt i Norr
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sundsvall
Hoj
CBR600RR-06 & CB500 -77
Om du kommer in & vill köpa en hoj för 51k så borde det inte vara så svårt att förhandla dig till att få strypningen på köpet....
Ang om man får välja att bara få strypningen på pappret så tror jag inte att de FÅR göra så.... sen hur olika firmor gör i verklighetenn är en annan sak...

Åk ner till Guzzi Center i Järfälla... Gotlänningen som har stället där är väldigt bra & serviceinriktad.... www.guzzicenter.nu
 
Last edited:
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top