Olof Eriksson
1 0lof 3riksson
Ryckigheten är ju ett inte helt okänt problem hos många sprut.
Med erfarenheten att ha legat bakom dig i helt platt kurva utan vall så vågar jag nog gissa att du märker det mer än andra eftersom att du har bättre känsla i högerhanden än de flesta.
Tror Jörgen är inne på rätt spår för att korrigera problemet. Vill du köra med olika tändning fram rep bak så ger en senare tändning kallare cylinder. Om man tänker sig höjd kompression, dåligt bränsle eller överladdning så kommer väl den bakre cylindern knacka före den främre eftersom den går varmare. Så lite senare tändning i bakre cylindern är nog vettigt.
Anledningen att man stryper bränslet till noll vid motorbromsning handlar ju bara om bränsleekonomi och miljö. dvs sällan nåt att bry sig om vid racing.
En excentrisk gasrulle som öppnar exponetiellt kanske skulle hjälpa i så fall.
Det där tar jag som en komplimang och tackar för
De siffrorna i formuläret är pre-ignition right? Dvs lägre siffra kallare?
Varför väljer man att köra höga inställningar på låg TP, dvs varför är mappen gjord såhär? För att få ut så mycket effekt som möjligt över hela registret (inkl TP registret)?