Avbryta omkörning, stå på eller ner i diket !?.

CDM

BikerBoyz
Gick med
2 Sep 2009
Hoj
Slagskeppet
Om man laddar på utav bara Hel&%¤e vid varje omkörning så minskar du tiden/ risken för att något liknande detta igen ska hinna hända. :hej:crash

Har du tur får han som du kör om en rand i brallorna på köpet. :arsele:banana

GuessWho

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2008
Hoj
Kawasaki ZR-7S (inlöst), Honda NX ZWT Edition, Honda CB500F
Jag antar att det var någon avfart/korsning där du körde om? Att du valde ett mindre bra ställe för omkörningen.
Antingen får man gasa eller bromsa beroende på situation. Om du skulle bromsa så är det bättre om du släpper förbi båda än att kasta dig in emellan dem och orsaka problem för den bakomvarande. Om den bakomvarande kör in i häcken på dig så drabbar det båda.

Mr. Burton

Trasig
Gick med
16 Jun 2009
Hoj
Skrotad- Hoj pensionerad
Jag hade fan tagit fram kJEttingen direCKt och börjat veva satan samt sparkat av backspegeln för han! :brynad
Lite granna som Hulken gör med Loke i The Avengers!

Pinhead

Ny medlem
Gick med
11 Jul 2008
Hoj
CB1000R -09
Hinner du inte om fordonet framför dig innan förarn hittar på tokigheter kanske du har för lite att köra med?

Nollvision

Jag är min egen nemesis.
Gick med
4 Jul 2005
Hoj
S3D Nu med mer fighter.
Om han nu skulle svänga av in på en sidoväg och du var jämnsides ser jag ingen fara med det hela. Bara att hålla jämn fart och glida förbi. Han lär ju bromsa ned innan han svänger.

Att tokbromsa med andra trafikanter närvarande leder sällan till något gott. Tjejen på hojen kanske inte hade med den första hojen att göra utan istället gick in för att passera den första på "insidan" när hon ser att han blinkar ut. Om du istället bromsar in emellan kan det bli tok. Undvik impulsgrejer i trafiken. Hade du lugnt och sansat kunnat backa av och gå in emellan hade det varit ett alternativ, men inte kraftig inbromsning.

Som sagt, jag tror på att bara passera förbi när du nu var så långt uppe som du var.

jetson

Guest
Kör om på insidan :D

Om jag förstår det rätt så lackade du utta helvete när du såg en som körde utan dubbla skinnställ.. jag tycker du ska ta det lite lugnt nästa gång du ser någon på mc i jeans, istället för att road ragea utta helvette och göra livsfarliga omkörningar.

Ps. Ge fan i att höja mina försäkringspremier :fakta

Nyheter
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...