Avgasknallar och pluddrar

MulleMuck

Cepe med megafon
Gick med
4 Dec 2003
Hoj
Yamaha TZR -99
Nu är det så här att jag har sålt min hoj och dagen som jag sålde den började den gå dåligt. Hade tankat ny bensin i tanken dagen innan men kom på att det kan vara bensinen som blivit kass.
Plastdunken hade stått utomhus i solen i två dagar och svällt som fan så jag lättade på trycket först en gång sen lät jag den stå sen var den svullen igen så lättade på trycket igen. Men sen hällde jag i bensinen i tanken efter jag fått soppatorsk och dagen efter gick den illa som fan. Avgasknallar varannan meter och pluddrar som fan.

Trodde först att det kunde varit nån förgasarinställning men det verkar ej så eftersom den gick inte så dagen innan..

Kan bensinen varit dålig för att den stått ute i värmen?

Fluxir

Min motorcykel har sex...
Gick med
8 May 2003
Hoj
FZR 600R
RED_LiME skrev:
Nu är det så här att jag har sålt min hoj och dagen som jag sålde den började den gå dåligt. Hade tankat ny bensin i tanken dagen innan men kom på att det kan vara bensinen som blivit kass.
Plastdunken hade stått utomhus i solen i två dagar och svällt som fan så jag lättade på trycket först en gång sen lät jag den stå sen var den svullen igen så lättade på trycket igen. Men sen hällde jag i bensinen i tanken efter jag fått soppatorsk och dagen efter gick den illa som fan. Avgasknallar varannan meter och pluddrar som fan.

Trodde först att det kunde varit nån förgasarinställning men det verkar ej så eftersom den gick inte så dagen innan..

Kan bensinen varit dålig för att den stått ute i värmen?

om du har sålt hojen är det väl inget å bry sig om?? vad fick du för den??

MulleMuck

Cepe med megafon
Gick med
4 Dec 2003
Hoj
Yamaha TZR -99
Fluxir skrev:
om du har sålt hojen är det väl inget å bry sig om?? vad fick du för den??

En klasspolare som köpte den ;)

Fick 8papp för den. 5000kr när han kom o hämtade den och får resten den tjugonde :tummenupp

95% säkert att den dära TZR -99'an blir min till helgen :D

Solid snake

Guest
Låter som stiftet, så gjorde min när man stängde av den på dödarknappen hela tiden.

MulleMuck

Cepe med megafon
Gick med
4 Dec 2003
Hoj
Yamaha TZR -99
Solid snake skrev:
Låter som stiftet, så gjorde min när man stängde av den på dödarknappen hela tiden.

Jag hade bytt stiftet en vecka innan han köpte och även han som köpte den testade byta stift. :(

Xeizz

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2003
Umeå/Kalmar Norrlänning & smålänning på samma g
Hoj
KTM Freeride 350 -14 & Husaberg FS650E -04
men det kan väll inte vara så svårt att ta reda på om det är bensinen det är fel på?, dra ur slangen ur förgasaren och häll i bensinen i en dunk (onödigt att göra sig av med bensin det kanske inte är nått fel på) och pröva sedan med ny bensin.. om det fortfarande är problem så föreslår jag att du testar med ett nytt stifft.. eller mäter elektrod avståndet på stiftet..

MulleMuck

Cepe med megafon
Gick med
4 Dec 2003
Hoj
Yamaha TZR -99
nicke skrev:
men det kan väll inte vara så svårt att ta reda på om det är bensinen det är fel på?, dra ur slangen ur förgasaren och häll i bensinen i en dunk (onödigt att göra sig av med bensin det kanske inte är nått fel på) och pröva sedan med ny bensin.. om det fortfarande är problem så föreslår jag att du testar med ett nytt stifft.. eller mäter elektrod avståndet på stiftet..

Han som köpt den är en lat fan.. Sa åt han o testa med ny bensin men han bara gjorde sej "rolig" över att hela hojen suger... Jobbigt med sånt...

Fluxir

Min motorcykel har sex...
Gick med
8 May 2003
Hoj
FZR 600R
RED_LiME skrev:
Han som köpt den är en lat fan.. Sa åt han o testa med ny bensin men han bara gjorde sej "rolig" över att hela hojen suger... Jobbigt med sånt...

varför köppte han den då??

the_shadow

jag kommer att bli krockskadad :S
Gick med
12 May 2004
Hoj
yamaha tzr 87. jävla massa moppar
tzr säljaren är en skithög haha

jag köpte den för han tjatade så förbannat att jag skulle köpa den och för att jag inte pallade dra genom land och rike runt och hämta den..
men mot honom är man schyst och vad får man tillbaka.. bara massa skit.
han ska vara gla att nån i världen hade köpt den som den var när han skulle visa mig hur bra den var..... :kocko :kocko var jag som köpte den och inte vet vad en jävla masssa fel och kosing innebär!!!! :fyllisar

marcus_136

Rockstar
Gick med
13 Oct 2003
Hoj
Kawasaki 636 -03, Honda CBR 1000RR -06
the_shadow skrev:
jag köpte den för han tjatade så förbannat att jag skulle köpa den och för att jag inte pallade dra genom land och rike runt och hämta den..
men mot honom är man schyst och vad får man tillbaka.. bara massa skit.
han ska vara gla att nån i världen hade köpt den som den var när han skulle visa mig hur bra den var..... :kocko :kocko var jag som köpte den och inte vet vad en jävla masssa fel och kosing innebär!!!! :fyllisar
Så här blir det alltid när man säljer till någon kompis :rolleyes:

Seriöst så tror jag att det är bensinen som fjantar sig ...om kompisen inte orkar hålla på så borde han nog köpa en ny hoj eller lämna in hojjen...

Manipulated

Ny medlem
Gick med
12 May 2004
Hoj
male
:( i apologize i just thought u was saying it was all shit and that i know it maybe be shit but its kinda hard to know what u r saying especially when i dont even know what hi is in swedish so enyways sorry :p

MulleMuck

Cepe med megafon
Gick med
4 Dec 2003
Hoj
Yamaha TZR -99
marcus_136 skrev:
Så här blir det alltid när man säljer till någon kompis :rolleyes:

Seriöst så tror jag att det är bensinen som fjantar sig ...om kompisen inte orkar hålla på så borde han nog köpa en ny hoj eller lämna in hojjen...

Japp, men seriöst.. Vad är det som måste fixas på den?
Ramlager - Dom tror det är ramlagerna som glappar så det blir misständning i stiftet från generatorn.
Bakdäck
Packbox i framgaffeln
Packning till Toppen
Strypning

Sen är den i bra skick :tummenupp
YPVS-motorn kan va bra o fixa ny med, men inget måste ju.

EDIT:
Det roliga var att den har gått hur bra som helst (förutom att dne pluddrade på höra hastigheter) tills han kom o kollade på den, så bytte vi munstycke i förgasaren pga pluddringen, så gick den illa av det, så bytte en gång till till en storlek större än den vi satte i, satte i 2 storlekar mindre första gången. Sen gick den FORTFARANDE illa, så vi satte i 230 som jag hade i från början och sen ville den likt förbannat inte gå så bra som den gick innan :huvet

Kan det varit nåt vi tafsat på som gjorde det ?

Last edited:

marcus_136

Rockstar
Gick med
13 Oct 2003
Hoj
Kawasaki 636 -03, Honda CBR 1000RR -06
RED_LiME skrev:
Japp, men seriöst.. Vad är det som måste fixas på den?
Ramlager - Dom tror det är ramlagerna som glappar så det blir misständning i stiftet från generatorn.
Bakdäck
Packbox i framgaffeln
Packning till Toppen
Strypning

Sen är den i bra skick :tummenupp
YPVS-motorn kan va bra o fixa ny med, men inget måste ju.

EDIT:
Det roliga var att den har gått hur bra som helst (förutom att dne pluddrade på höra hastigheter) tills han kom o kollade på den, så bytte vi munstycke i förgasaren pga pluddringen, så gick den illa av det, så bytte en gång till till en storlek större än den vi satte i, satte i 2 storlekar mindre första gången. Sen gick den FORTFARANDE illa, så vi satte i 230 som jag hade i från början och sen ville den likt förbannat inte gå så bra som den gick innan :huvet

Kan det varit nåt vi tafsat på som gjorde det ?

Det kan inte vara ypvsen som fjantar sig?

MulleMuck

Cepe med megafon
Gick med
4 Dec 2003
Hoj
Yamaha TZR -99
marcus_136 skrev:
Det kan inte vara ypvsen som fjantar sig?

Nae avgasporten är inställd på hur den ska vara i fast läge..

Han har testat ny bensin men fortfarande lustig så jag håller på teorin med attt ramlagerna glappar så generatorn gör att den misständer...

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...