philsson skrev:Ska inte vara skadligt för motorn men du får som sagt en effektförlust och en högre bränsleförbrukning på din nu lägre effekt..
Fråga: läcker den luft(rök) eller rinner de lite oförbrända avgaser bara?
philsson skrev:Ska inte vara skadligt för motorn men du får som sagt en effektförlust och en högre bränsleförbrukning på din nu lägre effekt..
Fråga: läcker den luft(rök) eller rinner de lite oförbrända avgaser bara?
Du syftar på insuget?.. jaa du det är frågan.. vart begränsningen ligger.. kan den få in mer luft i insuget?.. brukar vara där "problemet" sitter.. alltså där det är smalast.. tror inte den får in mer luft.. (egna spekulationer).. om den får in mer luft blir det ju snålare blandning vilket inte är bra.. men jag tror inte det handlar om några större mängder och ska nog inte vara nån fara om det nu skulle vara så att det kommer mer luft..Vastrix skrev:Varför inte det? Den bör ju isåfall också få i sig för mycket luft. Inte mycket men dock.
Det ska du självklart åtgärda.. kontrollera bestyckningen och oljeblandningen om det kommer mycket olja ur. Det hade vart värre om det kom ur avgaser..Casanova skrev:Svar: Kommer mest ut oförbränd tvåtakts olja.
Enligt min logik så borde den gå bra på låga varv och sämre på höga eftersom trycket på den dåliga packningen är högre på högre varv.Casanova skrev:Vi vilka varv tappar jag effekt mest? jag tänkte bara för den känns väldigt slö på lågt varvtal.
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|