Avgaspoll!!!

Hur ser "avgaseriet" ut på din hoj?!


  • Antal röstningar
    0

Flagga

Tycker om "Bling-Bling"
Gick med
12 May 2003
Ort
HockeyTown i E-län
Hoj
Prylkittad Fazer med extra klistermärken.
Helt Original *suck*

Skulle ju köpa ett Blue Flame Power Port, eller ett knallrött Art...men samvetet tvingade mig att införskaffa en ny hjälm istället.

Det får väl bli ett nästa år...lätt irriterande när fotgängarna skuttar ut mot röd gubbe 1 1/2 meter framför... :mad:
 
Last edited:

Bullsnah

Böjar vanligtvis säsongerna med ras:)
Gick med
11 Apr 2003
Ort
KRAMFORS
Hoj
Hojlös
Jag kör med ett eget ihopbyggt system bestående av V&H 4-1 med en Micron kolfiberljuddämpare.

Det är ganska rått ljud i den gamle, fick många kommentarer och frågor på min uppkörning där folk trodde att jag körde fort i konbanan.
 

Ugluk

Spritmoralens okrönte Pochahontas
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vimmerby
Hoj
Kawa GPZ900T
Muzzy helsystem i rostfritt och mikuniförgasare med kn-pods. Låter riktigt mysigt när man hissar lite på bensinrullen.. :)

Hon rasslar, rister, ryter och ryker för att sedan sticka iväg med ett oheligt bölande..
Gamla maskiner har mer charm!
 

Lokke

Bullshit Racing
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Jakobstad, Finland
Hoj
BMW R1200GSA -12, Suzuki GSX-R750 K3, Yamaha XV1100 -91
Gix skrev:
Förklara!!! lÖkke min vän... en oo ikinä ennen kuullut... :confused:

Jåå me sido he e ju på he viisi att egentligen så heitäre ju "ombestyckad" int "ombestyckat" nåja, he beråor ju på liit ho man segär e: Om man har "en obestyckad hoj" eller om man har "ombestyckat hojen".

Å "PC" e ju heilt enkält ein fökårtning åv "PowerCommander". Så he så. Täär hadd du e. Har du fögaasar så "ombestyckar" du, har du insprutning så ploppar du tiid en Powercommander, å byri jux me han. Saitko? Som vi pa seij på rein svensk. ;)

...Sådee! No fick dähär svenskan naating ti fundeer på å. :crash :D
 

Gix

Produktionsutvecklare
Gick med
19 Mar 2003
Ort
Finland, Jakobstad
Hoj
Prövar båtlivet för tillfället...
Lokke skrev:
Jåå me sido he e ju på he viisi att egentligen så heitäre ju "ombestyckad" int "ombestyckat" nåja, he beråor ju på liit ho man segär e: Om man har "en obestyckad hoj" eller om man har "ombestyckat hojen".

Å "PC" e ju heilt enkält ein fökårtning åv "PowerCommander". Så he så. Täär hadd du e. Har du fögaasar så "ombestyckar" du, har du insprutning så ploppar du tiid en Powercommander, å byri jux me han. Saitko? Som vi pa seij på rein svensk. ;)

...Sådee! No fick dähär svenskan naating ti fundeer på å. :crash :D

Nee, höödu... int fata ja rittit allt än... :confused:

Altså, va e ide själva "ombestyckasi"? E i som typ tå man byri ställ upp nååle å byt munstytsche å tui´de he i gääsarn? Ti trim bensinfåasi elä nating tiidååt!?!?
Fö ja mena, he e ju he som powercommandern gö, du få ställ om matasi liiti... Å e tå ombestyckasi att man fösöka uppnaa nating lika, ba at man jör i på fögasarn!?!?

Altså, ombestyckasi e int som EIN grej man gö, utan kan va flei olika sakre som man pärkkulerar gääsarn mee? :tummenupp :confused:

Ta stzidre på dä å kom hii å fyklar fö me tå ja ha söistee stint ti fata :D
 

Lokke

Bullshit Racing
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Jakobstad, Finland
Hoj
BMW R1200GSA -12, Suzuki GSX-R750 K3, Yamaha XV1100 -91
Gix skrev:
Nee, höödu... int fata ja rittit allt än... :confused:

Altså, va e ide själva "ombestyckasi"? E i som typ tå man byri ställ upp nååle å byt munstytsche å tui´de he i gääsarn? Ti trim bensinfåasi elä nating tiidååt!?!?
Fö ja mena, he e ju he som powercommandern gö, du få ställ om matasi liiti... Å e tå ombestyckasi att man fösöka uppnaa nating lika, ba at man jör i på fögasarn!?!?

Altså, ombestyckasi e int som EIN grej man gö, utan kan va flei olika sakre som man pärkkulerar gääsarn mee? :tummenupp :confused:

Ta stzidre på dä å kom hii å fyklar fö me tå ja ha söistee stint ti fata :D

Jepp, he stembär. Me ombestyckasi määras att du byter tavara i förgasarn, typ ett dynojet-kit, eller juxar me orginal gasnåålin och leggär stöör munstyck. Elär kort sagt du kör e i bentchin ele dylikt å juxar me fögasarn tills peedi får han maatin e behöver.

Ombestyckar, bestyckar om, alltså du förser förgasaren med grejer som matchar till avgassidans förändringar, för att få en optimal inställning.
 

Lokke

Bullshit Racing
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Jakobstad, Finland
Hoj
BMW R1200GSA -12, Suzuki GSX-R750 K3, Yamaha XV1100 -91
bgix skrev:
Lokke & GIX: Kunglig dialekt! Snackar ni så där ni bor?

Jepp! Om man ska va riktigt noga så skiljer sig Gix å min dialekt en hel del. M a o så e det en mängd olika mer eller mindre små differanser i dialekt i hela österbotten. Så det finns en hel del i norra österbotten som inte förstår vad dom i södra österbotten (närpes) säger. Nåja, det va dagens kultur dos.... :)
 
Last edited:

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
Lokke skrev:
Jepp! Om man ska va riktigt noga så skiljer sig Gix å min dialekt en hel del. M a o så e det en mängd olika mer eller mindre så differanser i dialekt i hela österbotten. Så det finns en hel del i norra österbotten som inte förstår vad dom i södra österbotten (närpes) säger. Nåja, det va dagens kultur dos.... :)

Och 08orna tycker vi skåning snackar konstigt... :lol

Men jag fatta i alla fall det mesta. tror jag :D

:tummenupp
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top