avgasport?? den verkar inte gå upp

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
Det käns som om min avgasport inte går upp ordentligt....det varvar inte ur så bra som den borde någon som vet hur man ska justera den?

Något sätt man kan veta om den inte går upp... om jag ska spänna wiren ska jag dra ut skruven vid solonoiden eller ska jag dra den mot?

Aprilia rs 125 -00

johanrehn80

MUTTA MIXI ?
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Härligt hojlös
RS "Alex" skrev:
Det käns som om min avgasport inte går upp ordentligt....det varvar inte ur så bra som den borde någon som vet hur man ska justera den?

Något sätt man kan veta om den inte går upp... om jag ska spänna wiren ska jag dra ut skruven vid solonoiden eller ska jag dra den mot?

Aprilia rs 125 -00

menar du att den inte går upp/bort från avgaskanalen? den ska ju inte vara ivägen när du ska upp i varv.

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
johanrehn80 skrev:
menar du att den inte går upp/bort från avgaskanalen? den ska ju inte vara ivägen när du ska upp i varv.

nej jag vet att den ska gå upp men utan att riva av cylindern för att titta hur jag ska göra typ..

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
Jag tog bort avgassystemet och kände med handen hur den stog och spände den tills den öppnade helt:)

Ska försöka få den att inte stänga lika mycket som den gör nu :confused: får se hur man kan lösa det :)

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
RS "Alex" skrev:
Jag tog bort avgassystemet och kände med handen hur den stog och spände den tills den öppnade helt:)

Ska försöka få den att inte stänga lika mycket som den gör nu :confused: får se hur man kan lösa det :)
du menar inte att du provade det med motorn igång.. :rofl stoppa inte in fingrarna för långt bara så du blir av med dem mot kolven.. :död

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.
RS "Alex" skrev:

Det finns en anledning till att den stänger på lågvarv och det är inte för att aprilias tekniker är dumma :rolleyes:

Justera enl verkstasmanualen och ge fan i att pilla i övrigt det kommer garanterat att gå sämre.

Tzr91

Ny medlem
Gick med
26 Jul 2004
Hoj
Yamaha Tzr 91 -Såld Suzuki RG 92F -Såld Cagiva Mito -00 -Såld Aprilia RS -02 -Till Salu
Apropå avgasport: Har beställt en ny avgasport. Nu undrar jag bara om man behöver ställa in något? Eller är det bara att sätta den på plats så funkar det?

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
Tzr91 skrev:
Apropå avgasport: Har beställt en ny avgasport. Nu undrar jag bara om man behöver ställa in något? Eller är det bara att sätta den på plats så funkar det?

Nu har cykeln fått sig lite mod med shift light av olje lampan och reglerbar avgasport på lys knapen på högersidan .... jag har lite större cyl men min går då bättre med öppen hela tiden:)

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...