avgasport på dt

hbg_speedster

Galen sporthoj.com medlem
Gick med
4 Jul 2003
Hoj
BMX
dt:n krånglar efter isärplockningen .....
när man vrider om tändningen ska juh avgasporten ställa sig i ett bra läge inför start.. innan lät d "wiiie wiie" nu låter det "wau wau"
låter som om motorn får jobba mycket mer.
ska den smörjas eller vad ska man göra, ingen vajer ligger klämd, d har ja kollat, och jag har laddat batteriet...

HELP!

btw. GOD JUL ! :tomten

Nisse Järnet

pschyy =D
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda XL1000, YZ250 + BMW turbo
hbg_speedster skrev:
när man vrider om tändningen ska juh avgasporten ställa sig i ett bra läge inför start.. innan lät d "wiiie wiie" nu låter det "wau wau"
ska den smörjas eller vad ska man göra, ingen vajer ligger klämd, d har ja kollat, och jag har laddat batteriet...

HELP!

Haru nå lysen på? Nåt går ju trögt iaf, eftersom det funkade innan du tog isär det. Gör om, gör rätt! :)

Hammet

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
DT125R
hbg_speedster skrev:

HELP!

provat att släppa lite på dom? :confused:

hbg_speedster

Gick med
4 Jul 2003
Hoj
BMX
vajrarna e inte tajta o inte slappa....
o ja hade aldrig av avgasporten...
o ja testade att göra d samtidigt som jag laddade batteriet, fortfarande lika segt... ... nån som har delat nån sån förut ?.... :va :va

Hammet

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
DT125R
hbg_speedster skrev:
vajrarna e inte tajta o inte slappa....
o ja hade aldrig av avgasporten...
o ja testade att göra d samtidigt som jag laddade batteriet, fortfarande lika segt... ... nån som har delat nån sån förut ?.... :va :va

det är inga problem kolla bara så att kugghjulen sitter där dom ska...

Hammet

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
DT125R
hbg_speedster skrev:

ja det sitter kugghjul i avgp.motorn, men du ser hur det ska sitta......och du måste inte ha dom i rätt läge för den ställer in sig själv när du drar på tändningen, så det är lungt att ta isär den

hbg_speedster

Gick med
4 Jul 2003
Hoj
BMX
okaj...
ja har vatt ute nu o mixtrat lite ... laddade batteriet med en fet bil laddare nu ... o sen sprutade ja lite 5-56 in vid porten,... även innifrån cylindern ... så justerade ja den lite sååså... å den verkade bli lite mjukare .... men va fan .... ja e överlysklig en dag som denna...... (nästan) gianellit kom idag med posten .. och min "sporthoj.com"-tröja kom åsså med posten ... skitbra.... :banana :banana :banana :banana :banana :banana
men lite mindre glad för attd e svinkallt så man inte kan köra.... :mad: :mad:

Poffer

Vill flytta till ett varmare land...
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Kawasaki ER6 -08
hbg_speedster skrev:
okaj...
ja har vatt ute nu o mixtrat lite ... laddade batteriet med en fet bil laddare nu ... o sen sprutade ja lite 5-56 in vid porten,... även innifrån cylindern ... så justerade ja den lite sååså... å den verkade bli lite mjukare .... men va fan .... ja e överlysklig en dag som denna...... (nästan) gianellit kom idag med posten .. och min "sporthoj.com"-tröja kom åsså med posten ... skitbra.... :banana :banana :banana :banana :banana :banana
men lite mindre glad för attd e svinkallt så man inte kan köra.... :mad: :mad:

Lite avis...jag beställde ett arrow-system för 5.5 månad sen. Har jag fått det? NEJ! :kocko :huvet

Poffer

Vill flytta till ett varmare land...
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Kawasaki ER6 -08
Olle skrev:
haha, que?

aja, om det inte finns nån annan stans i sverige, så rekommenderar jag Götz Motorsport i Tyskland, dom verkade veta vad dom höll på med när jag köpte mitt avgassystem iaf!

www.goetz-motorsport.de

Dom är la inte rikskända kanske :rolleyes: Jag ska se om han kommer med det i mellandagarna annars så beställer jag från någon annan. Får kolla upp Götz, men har dom Arrow då?

EDIT: Dom hade en del Arrows system :tuttar

EDIT2: Dom hade inga tvåtakts system på sidan, men det ska la inte vara några problem för dom att ta hem tycker man ju...

Last edited:

hbg_speedster

Gick med
4 Jul 2003
Hoj
BMX
:p... har målat d nu åsså.. målade det silvrigt... o ja kan sä attd blev silvrigt, nu när d hade torkat så såg d ut nästan som om det va kromat :tummenupp
cooolt!
men avgasporten går itne som jag vill.. den går segt o trögt... får ta tag i det imorgon vid 4:a tiden .... :tomten

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...