Avgasport

gustaf.josefsso

Mollywood
Gick med
24 May 2006
Hoj
2008, KTM 690 SM
Hej, jag och min kompis har varsin Aprilia Rs 125 -05, men min avgasport verkar funka som den ska(alltså öppnas vid 8500rpm) men hans verkar aldrig öppnas för den "drar" lika mycket genom hela registret, eller finns det något annan än avgasporten som kan göra detta på hans motorcykel? :confused:

Bärgren

Förtidspensionerad bonnläpp
Gick med
30 Jul 2005
Hoj
Sykkeljävel, RS250, RD500 och CBR600RR
gustaf.josefsso skrev:
2195959 Hej, jag och min kompis har varsin Aprilia Rs 125 -05, men min avgasport verkar funka som den ska(alltså öppnas vid 8500rpm) men hans verkar aldrig öppnas för den "drar" lika mycket genom hela registret, eller finns det något annan än avgasporten som kan göra detta på hans motorcykel? :confused:

Hans kanske inte är inkopplad.

gustaf.josefsso

Mollywood
Gick med
24 May 2006
Hoj
2008, KTM 690 SM
Okej, tackar så mycket, :) ., vi löste detta... Han hade den strypt ett tag när han skulle besiktiga den och när dom stryper den drar dom tydligen ur strömmen till avgasporten, men medans den var strypt(i nedersta läget) så hann all olja bärnna fast den så vi plockade ner allt och rengjorde, funkar mycket bra nu =)... om det är ngn annan som har samma problem så tänk på att wiren inte får spännas hur som hellst för motorn(som styr avgasporten) kan gå sönder då eller till och med hela CDI boxen... :banana :banana :banana :banana

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha