Avgasport

Johannes_88

Ny medlem
Gick med
1 Oct 2004
Hoj
Triumph Daytona 675 -07
Tja.
När min avgasport gick sönder i fästet så köpte jag en ny och sen dess har den gått sämre enligt mig så det känns som att det behöver ställa in.

Kan någon som gjort detta eller som vet hur man gör förklara hur man vet när det är rätt osv??

(Förresten är det något fel och sisf vad om det skvätter lite oförbränd bensin ut ur cylindern när man startar den utan krök??)

Last edited:

Bärgren

Förtidspensionerad bonnläpp
Gick med
30 Jul 2005
Hoj
Sykkeljävel, RS250, RD500 och CBR600RR
de med att bensinen kommer ut beror väll på att det är för lite motstånd så att den nya blandningen rinner rakt igenom

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
Johannes_88 skrev:
Tja.
När min avgasport gick sönder i fästet så köpte jag en ny och sen dess har den gått sämre enligt mig så det känns som att det behöver ställa in.

Kan någon som gjort detta eller som vet hur man gör förklara hur man vet när det är rätt osv??

(Förresten är det något fel och sisf vad om det skvätter lite oförbränd bensin ut ur cylindern när man startar den utan krök??)

du har inte vänt den fel?

annrs ta va avgassystemet är det enda man kan göra och titta så porten går upp ordentligt gör den inte det så får man justera

Johannes_88

Ny medlem
Gick med
1 Oct 2004
Hoj
Triumph Daytona 675 -07
RS "Alex" skrev:
du har inte vänt den fel?

annrs ta va avgassystemet är det enda man kan göra och titta så porten går upp ordentligt gör den inte det så får man justera

nej då den sitter på rätt håll. Jag får försöka att titta men man vill ju inte trycka in något för att känna.

AndersJohansson

Ny medlem
Gick med
26 Feb 2005
Hoj
Letar ratbike
Johannes_88 skrev:
Tja.

Säker på att du satt den rätt då?

Och det där sista fattade jag inte alls, startade du den utan krök och det for ut lite oförbränd bensin/luft blandning?

Johannes_88

Ny medlem
Gick med
1 Oct 2004
Hoj
Triumph Daytona 675 -07
AndersJohansson skrev:
Säker på att du satt den rätt då?

Och det där sista fattade jag inte alls, startade du den utan krök och det for ut lite oförbränd bensin/luft blandning?

Det skvätte lite (väldigt lite) som satte sig på framskärmen m.m.

AndersJohansson

Ny medlem
Gick med
26 Feb 2005
Hoj
Letar ratbike
Johannes_88 skrev:
Det skvätte lite (väldigt lite) som satte sig på framskärmen m.m.

Jaha ok, men det är det expansionskamaren är till för. Att trycka tillbaka endel av det oförbrända tillbaka i cylinder och på så sätt skapa ett övertryck!

Var någon annan som nämnde det här ovan också...

Nyheter
Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!