I need your help guys.
Till min stora sorg upptäckte jag att hojen min inte var utrustad med variabel avgasport. Efter en tids sörjande läste jag igenom varenda jela tråd på 125-forumet för att se om det gick att lösa på något annat sätt. Och ja, det ska tydligen vara möjligt. Men jag är tydligen för dum för att klara av det hela.
Okki. Jag gick ut i garaget å började meka. Har man ingen variabel a-port sitter det en bricka på portens plats precis över utblåset. Bakom denna bricka finns en till pryl som fungerar som en konstant stängd a-port. Om jag har förstått det hela rätt ska man alltså rycka ur denna "plugg", bestycka om å sedan åka runt å vara lycklig. Toppeffekten ska visst höjas, men effekten på mellanvarav ska försämras.
Till höger nedan är en bild på brickan som sitter där avgasporten går in i motorn. Biten till vänster gjorde jag själv för att täppa till hålet i originalbrickan.
Så här ser "pluggen" bakom brickan ut.
Okki. När pluggen va borta bytte jag till ett började jag testa munstycken. Började med 142 (104 var original
). Åkte en sväng, kändes bra på låga varv. Men so fort jag gasade lite så började den bluddra. Jahapp, bara att byta till ett mindre munstycke tänkte jag. Fortsatt nedåt ändå till 112, och nu gick det äntligen att varva lite. Wieee, tänkte jag. Enda problemet var att den gick långsammare än original. Fukking fukker fukk. Pillade lite på blandningsskruven utan resultat, utan att skruva bort för mycket. Provade att ta bort snorkeln i luftnurken, men det enda som påverkades var ljudet. Är inte så jättehajj på motorer, det jag kan har jag läst mig till. Kollade tändstiftet (modell BR8-nånting), och det var en blandning av svart å grått (ja, jag vet att det ska vara brunt å fint).
Så ligger det alltså till, och nu vill jag att nån berättar vad jag gör för fel. Cdin är klippt å trottelstoppet är borta. Snela, säg att det är jag som är dum i huvvet å inte att hojen är knäpp
Mi wånts ktm 660
edit: har 28-mm förgasare.
Till min stora sorg upptäckte jag att hojen min inte var utrustad med variabel avgasport. Efter en tids sörjande läste jag igenom varenda jela tråd på 125-forumet för att se om det gick att lösa på något annat sätt. Och ja, det ska tydligen vara möjligt. Men jag är tydligen för dum för att klara av det hela.
Okki. Jag gick ut i garaget å började meka. Har man ingen variabel a-port sitter det en bricka på portens plats precis över utblåset. Bakom denna bricka finns en till pryl som fungerar som en konstant stängd a-port. Om jag har förstått det hela rätt ska man alltså rycka ur denna "plugg", bestycka om å sedan åka runt å vara lycklig. Toppeffekten ska visst höjas, men effekten på mellanvarav ska försämras.
Till höger nedan är en bild på brickan som sitter där avgasporten går in i motorn. Biten till vänster gjorde jag själv för att täppa till hålet i originalbrickan.
![avgp3.jpg](http://files.upl.silentwhisper.net/upload4/avgp3.jpg)
Så här ser "pluggen" bakom brickan ut.
![avgp2.jpg](http://files.upl.silentwhisper.net/upload4/avgp2.jpg)
![avgp1.jpg](http://files.upl.silentwhisper.net/upload4/avgp1.jpg)
Okki. När pluggen va borta bytte jag till ett började jag testa munstycken. Började med 142 (104 var original
![Freak :3freak :3freak](/img/smilies/freak3.gif)
Så ligger det alltså till, och nu vill jag att nån berättar vad jag gör för fel. Cdin är klippt å trottelstoppet är borta. Snela, säg att det är jag som är dum i huvvet å inte att hojen är knäpp
![Skrika!!! :4skrika :4skrika](/img/smilies/screama.gif)
Mi wånts ktm 660
edit: har 28-mm förgasare.