Avgasröret på Bladen GICK AV..!!!

Madhonda

Diamonds and pearls don´t move this girl
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
No more!! :( :( :(
Ja.... du läste rätt...!!!

Jag var på väg till Norge, startade resan från Sollerön/Mora och skulle möta upp 3 kompisar i Krokom ett par mil norr om Östersund. En nätt liten färd på ca: 35 mil...

Nåja... undan gick det.... jag startade tidigt så det va nästan bilfritt...!!

Hur som helst... jag började närma mig Brunflo... som ligger ca 1,5 mil söder om Ö-sund.... när jag hörde att det lixom skorrade... jag tänkte att det va väl bilen jag körde om som hade ett trasigt avgasrör... för på en hoj kan det väl inte gå av...!!! :rolleyes: Hmm.... tänkte jag i min enfald....!!

Men... när jag gasade på... fanns ljudet kvar....!! :skrämd FAN O SKIT...!!!

Så...jag sladdar in på Shellmacken i Brunflo....det stod en R1:a utanför o jag tänkte att det fanns kanske hjälp att få.

Mycket riktigt... avgasröret är HELT AV. I skarven som sitter ca: 20 cm från själva dämpen....!!!

Hur i hela jävla helvete kan det bara gå av... :confused: :eek:
Jag menar..... hojen hade gått ca: 2300 mil... jag har aldrig bytt dämp eller skruvat nåt. Mycket märkligt..!!

Nåja.... in på macken o kollar vem som har 1:an... frågar han om han kan komma o kolla på eländet.....

Så... det går inte att köra en meter till med hojen... jag får ringa mina kompisar... som åker från Krokom....för att möta upp mig i Brunflo istället...!! :rolleyes:

Killen som har R1:an börjar ringa runt o kolla om det finns nån som kan göra ett akut svetsjobb..... det ser inte sådär värst ljust ut....i semestertider o allt... :( pääänik... men till slut så finns det en kille som kan göra det under dagen. :tummenupp TACK O LOV..!!

Så det blir till att börja meka.... av med kåpa o skruva av dom delar som ska svetsas ihop.... killen på R1:an skjutsar mig på hojen med delarna i sin tankväska till killen som ska svetsa...

Medans vi väntar.... bjuder jag på lunch. Polarna sitter kvar på macken o "vaktar".. väskor o grejer...!!

Så... det hela löste sig på ett alldeles utomordentligt sätt. :bow
Vi kom iväg på vår Norgeresa...en sisådär halv dag försenade.... men vad gjorde det..... solen lyste på oss hela vägen till Trondheim... (förutom en skaplig regnskur strax efter Ö-sund.)

OCH ett stort tack till dig Janne..... (om du har gjort slag i saken att titta in här på sporthoj)... jag är dig evigt tacksam...!!! ;)

Mvh

Mad

Catman

Just for the fun of it.....
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
CBR600RR och VFR750F
hhmmmmm fel på en honda??? du skämtar va :crash

Visst är det underbart när mc-åkare man aldrig sett förut hjälper till vid fel.
Har själv råkat ut för det några gånger och det konstiga är att man får aldrig betala dem för besväret/bensinen...de vägrar ju att ta emot pengar

Hoppas resten av semestern var en höjdare :tummenupp

Raffe

Guest
Du måste ta bilder på detta och skicka till Honda så att de fixar detta på 5-års garantin. Sådant skall inte hända såvida röret inte blivit skadat, typ av större stenskott eller att cykelt varit i på något sätt.

ambulans

Ambulans
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen för tillfället
de är det man kan kalla hjälpsamma knuttar...
all heder åt killen... :tummenupp

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R1-01, R1-04, Husa 650-04, Husa 600-98, cr125-98
det var ju det jag sa om din Hoooonda .......:)

fast han skall fan skatta sig lycklig som hade ett sån snygg brud på sin kuts, jag hade ju aldrig tvättat den kutsen om jag vore han.... ;)

Madhonda

Diamonds and pearls don´t move this girl
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
No more!! :( :( :(
Ravetrancer skrev:
det var ju det jag sa om din Hoooonda .......:)

fast han skall fan skatta sig lycklig som hade ett sån snygg brud på sin kuts, jag hade ju aldrig tvättat den kutsen om jag vore han.... ;)

Äh.... Hondan min blev väl trött på att jag gasar för mycket..!! :rolleyes: :D

"snygg brud"... :rodnar man tackar...!!! ;)

M:et

#88 Supermoto
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2x Honda CRF 450
Madde, du vet hur det går när du ska hålla på och modda din cykel hela tiden. Låt grejjerna sitta ifred istället för att hålla på att skruva hela tiden :rolleyes:

Nej då, riktigt skumt att avgassystemet bara kan gå rakt av. På din hoj av alla :skrämd
Skönt att höra att det löste sig i alla fall :tummenupp
Världen är full med snälla människor, det gäller bara att hitta dem. Skinnställ är ett bra tips i letandet tydligen.

Don Quixote

Nordic BoTT 2010
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
Ducati 1098, BadAss-chopper & ZX636R -02
Mavve skrev:

Tjadu, precis samma sak haende pa min Kawa forra veckan. Aer nu smidigt lagat med en groen olburk och tva slangklaemmor. Fungerar finfint.

955i

[Reklamplats uthyres]
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En röd
Surt! Bra att det ordnade sig, du får komma och låna min om det krisar, dock har jag den på nu tyvärr... för mitt )#%/=)#% slipon är lite paj i gängorna av nån konstig anledning (verkstaden skall få fan för detta) men om du skall på nån mer tur så vet du var jag finns!

XXXX

experience,..what's that?
Gick med
3 May 2003
Hoj
FZR1000, TT600R
UrbanTiger skrev:
Jo jag förstår att du blir skitnödig när du kör talas om dessa vidunder som trafikerar vägarna. En dag kanske du får äran att ta på en i verkligheten :rofl

:rolleyes:
Riktigt kul inlägg från en oerfaren(..?) förare.. :crash
Jag har ganska bra erfarenhet av Hynda genom ett antal tidigare hojar.... :sjuk
Skit är skit och för mig är det Honda.. :mad:

kaZmur

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 May 2003
Hoj
Hornet 600 och en Buell XB9r med delad vårdnad
Köp dig en 125a istället, de håller för allt... :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes:

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024