Avgassystem!

GrimReaper

Orgasmdonator
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sthlm/"Brumma"
Hoj
Kawa ZX9R -98 / Gixxer Fighter (Till Salu)
Har troligtvis hittat ett avgassystem till min Gixxer nu...

Nytt 4-1 för 2250 kr Lazer!

Vet tyvärr inget mer... Någon som har erfarenhet av det? Någon som kan ge några råd eller liknande! Dyrt eller billigt? Låter bra eller låter kass?
 

OLJEKYLD GSXR

FÖRBJUD STARSTRIKER
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Hojuppehåll
Inte det vackraste systemet, låter mindre än V&H (bedöm om det är fördel eller nackdel), det rostfria är betydligt snyggare än det svarta. Troligen prisvärt om det är helt nytt, Laserpiporna brukar ha ett stänk av kvalitet faktiskt.
 

GrimReaper

Orgasmdonator
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sthlm/"Brumma"
Hoj
Kawa ZX9R -98 / Gixxer Fighter (Till Salu)
Lät ju inte allt för positivt det där... Men vad får man ge för ett V&H system då?

Förresten... Hur ska man göra med förgasarmunstycken? Vart får man tag på dom? Och vilka är rätt? :confused:
 
Last edited:

GrimReaper

Orgasmdonator
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sthlm/"Brumma"
Hoj
Kawa ZX9R -98 / Gixxer Fighter (Till Salu)
Ingen som har bilder på detta Lazersystem? Eller något liknande iaf... Lyckas inte komma på vilket det är! (har säkert nämligen sett det)
 

Boldryder

Skallig hojåkare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Järfälla
Hoj
Kawasaki GPZ1000RX -86 och Yamaha PW50
Har precis köpt ett nytt Laser Pro dÓr 4-1 system med kolfiberdämpare till min gamla hoj. Det skar ett hål i lädret med sina modiga 7495:-. Har dock inte startat hojen ännu efter monteringen.
2250:- låter ju f-n så billigt. Hur som helst så kan du kanske hitta bilder på www.laser-jama.nl
 

OLJEKYLD GSXR

FÖRBJUD STARSTRIKER
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Hojuppehåll
GrimReaper skrev:
Lät ju inte allt för positivt det där... Men vad får man ge för ett V&H system då?

Förresten... Hur ska man göra med förgasarmunstycken? Vart får man tag på dom? Och vilka är rätt? :confused:

Jodå, ganska positivt är det väl. Kvaliteten på ett Laser är ju betydligt högre än på mitt V&H SS. Munstycken köper du hos din hoj-nasare, vilket som är rätt vet ingen förren du har kört den i bänk, men om du slänger på ett 4-1 så kan du nog gå upp två steg i munstycke för att få det att lira ok.
 

GrimReaper

Orgasmdonator
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sthlm/"Brumma"
Hoj
Kawa ZX9R -98 / Gixxer Fighter (Till Salu)
Tusen tack! :tummenupp

Tar nog det... Som sagt, det är ju billigt! :)

Bilder kommer på hojen när hon blir färdig. Då kan ni få bedömma hur det blev!
 

OLJEKYLD GSXR

FÖRBJUD STARSTRIKER
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Hojuppehåll
MEN du vet väl att Motospeed har V&H SS för 6100 kronor? Köp ett sånt, det enda avgassystemet som ser riktigt ut på en gammel-gixxer!
 

EBS

The one and only
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Crime Village
Hoj
S1000RR -12, GSXR 1000 -07, RMX 250 -94
OLJEKYLD GSXR skrev:
MEN du vet väl att Motospeed har V&H SS för 6100 kronor? Köp ett sånt, det enda avgassystemet som ser riktigt ut på en gammel-gixxer!

fyyyy per.. inte lura in mer folk i V&H-träsket, dom där avgassystemen brinner ju bara upp ju... :rolleyes: :crash
 

GrimReaper

Orgasmdonator
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sthlm/"Brumma"
Hoj
Kawa ZX9R -98 / Gixxer Fighter (Till Salu)
Plånboken räcker inte för tillfället då det är fler saker som behövs till älsklingen. Men man kanske uppdaterar sig! :)

Tillbaka till det där med förgasarmunstyckena igen. Tror ni hojen överlever om man kör med dom gamla munstyckena tills sommaren?

Å förresten... Någon får gärna förklara lite mer om dom där jäkla munstyckena. Jag har inte förstått det riktigt än. Vart sitter dom? Sitter dom mellan cyllarna och förgasarna eller? Är dom lösa eller sitter dom fast någonstans? Antar att dom varierar flödet genom att strypa/öppna insuget men någon får gärna köra en liten lektion...

Hängde ni med? :p
 

lastu

nu med 1000
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Älvsbyn
Hoj
K5 tusen
Jag tycker att du gott kan köra med munstyckena som sitter i. Om dom är någotsånär rätt nu så borde det inte bli så mycke fel med annat system heller.

Det som skulle kunna göra att du MÅSTE byta munstycken är ifall du skulle köra långa sträckor med gasen i botten / trottlarna i taket.

Själv körde jag med min blade nästan en hel säsong med standardmunstycken i när jag bytte till ett yoshi-system.

Munstyckena sitter i förgasarna. Man skruvar av ett lock på undersidan och där hittar man dessa munstycken fastskruvade i emulsionsröret (har jag för mig det kallades). Sedan har du ju även nålarna som förmodligen behöver justeras, dessa sitter fast i trotteln som du kommer åt genom att skruva av ett lock på ovansidan av förgasarna.

Munstyckena varierar/ändrar flödet av bensin till motorn.
/lastu
 

GrimReaper

Orgasmdonator
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sthlm/"Brumma"
Hoj
Kawa ZX9R -98 / Gixxer Fighter (Till Salu)
Tackar! Då är det med andra ord inga problem att köra med dom gamla munstyckena ett tag. Jag planerar en bänkning med justering men eftersom alla pengar försvinner i bygget kommer jag inte ha några förrens i sommar.
 

avatar

Ert svensklärarert
Gick med
6 Mar 2003
Ort
-
Hoj
Spritt ny
OLJEKYLD GSXR skrev:
MEN du vet väl att Motospeed har V&H SS för 6100 kronor? Köp ett sånt, det enda avgassystemet som ser riktigt ut på en gammel-gixxer!

Så sant, så sant :D
 

EBS

The one and only
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Crime Village
Hoj
S1000RR -12, GSXR 1000 -07, RMX 250 -94
GrimReaper skrev:
Tackar! Då är det med andra ord inga problem att köra med dom gamla munstyckena ett tag. Jag planerar en bänkning med justering men eftersom alla pengar försvinner i bygget kommer jag inte ha några förrens i sommar.

Munstyckerna är inget dyrt eller jobbigt att byta. Dom kostar ca: 20 kr styck och du måste kanske köpa 8 st för att ha lite att testa med. Det tycker jag du kan lägga på hojen för att den ska gå ordentligt. :tummenupp
 

OLJEKYLD GSXR

FÖRBJUD STARSTRIKER
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Hojuppehåll
Vill du bara ha mer ljud ur hojen så är det ju bara att slita ur insatsen från originalet. Det är helt onödigt att lägga pengar på ett nytt avgassystem om du inte tänker justera förgasarna efter den nya andningen. Den kommer att gå snålt över hela registret och inte ge mer effekt om du inte gör det. Det är inte ett enda dugg svårt att byta munstycken, justera nålarna och justera lågfarten.
 

lastu

nu med 1000
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Älvsbyn
Hoj
K5 tusen
Jag kan inte säga hur mycket det gör på gammelgixxrar men jag kör min banhoj (-96:a 750) fortfarande med original munstycken efter bytet till helsystem. På min hoj så ger det effekt utan att byta munstycken. Senare så har jag även portat toppen vilket gav ännu lite till - fortfarande så kör jag med original munstycken. Nålarna har jag labbat med lite, men har för mig att dom har hamnat vid original hacket för att gå som bäst.

Sedan så borde väl helsystem ge andra fördelar också såsom viktbesparing och att det är snyggare än original.

/lastu
 

sno_pro

Ny medlem
Gick med
7 Apr 2003
Ort
Luleå
Hoj
Domimator-98
Jag tyckwr att om man åker suzuki så ska man åka kisssimurra sip-on för de låter mycke vackert... :öl
 

GrimReaper

Orgasmdonator
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sthlm/"Brumma"
Hoj
Kawa ZX9R -98 / Gixxer Fighter (Till Salu)
Efter litet snack med banken (mina snälla föräldrar) så blir det nog en bänkning så fort som möjligt! :)

Den främsta anledningen till att jag byter system är att det gamla (orginal) är så FÖRBANNAT FULT! Då snackar jag främst om burken som ser ut som den kommer från en... Gixxer 750 från -85! :rolleyes:
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top