Avlägsna klisterrester från lack

Rohdin

Ny medlem
Gick med
24 Jun 2006
Ort
Umeå
Hoj
Suzuki GS1000e -79
Jag har en lite fråga angående borttagning av klisterrester efter några riktigt fula hemsnickrade repskydd på tanken och under passagerardynan. Någon typ av mjuka självhäftande kuddar som man självklart helst blir av med. Vad tror ni är bäst att använda? T-sprit och liknande brukar sällan fungera spec bra tycker jag.

Tacksam för svar /Edvin
 

Lurch

Partiellt rupturerad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemmavid
Hoj
Suzuki GSX-R 750
Rohdin skrev:
2272032 Jag har en lite fråga angående borttagning av klisterrester efter några riktigt fula hemsnickrade repskydd på tanken och under passagerardynan. Någon typ av mjuka självhäftande kuddar som man självklart helst blir av med. Vad tror ni är bäst att använda? T-sprit och liknande brukar sällan fungera spec bra tycker jag.

Tacksam för svar /Edvin

Jag har använt startspray, ganska kallt om fingrarna men funkar ok.



.
 

Folkezx9r

Född i motvind... OCH uppförsbacke !
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Torsås
Hoj
Superduke -06 , Peugeot Speedfight 100 cc o en fyllemoppe(som grabben snodde när han blev 15...)
Jag brukar ta det tunga artilleriet direkt. Cellulosaförtunning klarar allt ! Sen är det bara att polera upp ytan lite lätt med ngt bra polermedel , typ Autosmarts "mirror image" , så har du ett klockrent resultat ! :tummenupp
 

Freedom

Guest
Högtryckstvätt med varmvatten, men då får inte lacken vara nåt hemlackat för då åker den med.
 

sNajgel

Ny medlem
Gick med
26 Jun 2004
Ort
Stockholm
Hoj
XT660 stadsmoppe, Ktm200exc
Thinner/förtunning brukar jag använda funkar dock endast på "riktig" lack
 

Rohdin

Ny medlem
Gick med
24 Jun 2006
Ort
Umeå
Hoj
Suzuki GS1000e -79
Många bud!

Många olika bud här... måste vara skonsamt mot lacken =) vad är gelsol?
 

NigHtHawK

Ny medlem
Gick med
13 Apr 2005
Ort
Falun
Hoj
Skogen: KTM 400 EXC -02 / Vägen: FZR1000 -89
Rohdin skrev:
2272077 Många olika bud här... måste vara skonsamt mot lacken =) vad är gelsol?


hmm läste lite snabbt och läste gasol.. de e inte skonsamt mot lacken..
dax att sova känner jag...
 

Rohdin

Ny medlem
Gick med
24 Jun 2006
Ort
Umeå
Hoj
Suzuki GS1000e -79
Ja det är som satan med klåpare, att folk inte kan göra saker ordentligt från början. Jag får kanske testa mig fram. börja med något skonsamt och jobba mig upp mot de tunga grejerna. Eller så blandar man bara allt man kan hitta och hoppas på det bästa
 

luci-guard

ja varför inte?
Gick med
8 Apr 2005
Ort
Hemma
Hoj
R1 -02 och -05
Rohdin skrev:
2272032 Jag har en lite fråga angående borttagning av klisterrester efter några riktigt fula hemsnickrade repskydd på tanken och under passagerardynan. Någon typ av mjuka självhäftande kuddar som man självklart helst blir av med. Vad tror ni är bäst att använda? T-sprit och liknande brukar sällan fungera spec bra tycker jag.

Tacksam för svar /Edvin



Det bästa för lacken och ändå få bort klister å skit är ............håll i dig nu.....


sårtvätt ja helt vanlig sårtvätt som man tvättar sår med lycka till :tummenupp
 

R1Lillen

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Aug 2003
Ort
Eksjö
Hoj
R1-98 polka som ny,R1-15
man får inte ha på gelsol för länge räcker typ me 10 sek sen förvinner det..vi använder der på jobbet asgrymt
 

speedhunter

Ny medlem
Gick med
12 May 2005
Ort
Skövde/Värnamo
Hoj
Suzuki GSX600F -01
Rohdin skrev:
2272106 Ja det är som satan med klåpare, att folk inte kan göra saker ordentligt från början. Jag får kanske testa mig fram. börja med något skonsamt och jobba mig upp mot de tunga grejerna. Eller så blandar man bara allt man kan hitta och hoppas på det bästa

Ja, testa på nån liten gömd yta under sadeln eller nåtsånt så ser du ju vad lacken tål.
Men som sagt, bensin vet jag funkar för att ta bort klisterrester.
 

Rohdin

Ny medlem
Gick med
24 Jun 2006
Ort
Umeå
Hoj
Suzuki GS1000e -79
Tack för alla svar, finns gott om tid att testa under helgen då hojen är avställd och obesiktad (ska försöka mig på en drive in imorgon dock)
Man är ju ivrig att komma ut på vägarna, med eller utan klisterlappar =)
 

Tusse

Tusse
Gick med
23 May 2004
Ort
Södertälje
Hoj
R1 -01 SÅLD!!
Det bästa finner du bl a på Biltema, heter LABEL OFF. Använder detta då vi arbetar med skyltar dvs tar bort klisterrester bl a,Kanonbra medel. :)




Rohdin skrev:
2272032 Jag har en lite fråga angående borttagning av klisterrester efter några riktigt fula hemsnickrade repskydd på tanken och under passagerardynan. Någon typ av mjuka självhäftande kuddar som man självklart helst blir av med. Vad tror ni är bäst att använda? T-sprit och liknande brukar sällan fungera spec bra tycker jag.

Tacksam för svar /Edvin
 

Rohdin

Ny medlem
Gick med
24 Jun 2006
Ort
Umeå
Hoj
Suzuki GS1000e -79
johnsilver skrev:
2272134 Det bästa finner du bl a på Biltema, heter LABEL OFF. Använder detta då vi arbetar med skyltar dvs tar bort klisterrester bl a,Kanonbra medel. :)

det låter ju intressant, ska försöka jaga rätt på en flaska sådant. Är ny här på forumet och gillar verkligen hur hjälpsamma alla är! underbart =)
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top