Avslutningsföreställning, brandmanskostymer och "vad heter låten?"

FreddaGädda

Guest
Jag går ju i gymnasiet sista året(gick om ett år så jag går med de ett år yngre barnen). På kanten till sommaren har vi mösspåtagning. Det är då man tar på sig studentmössan och valsar runt i skolan med dessa konstant på huvudet. Till detta medföljer ett evenemang där alla tredjeårsklasser kan göra sin egen skojiga föreställning.

Våran klass har kommit på en enligt mig helt genialisk idé. Vi ska göra en egen version av nile city's brandstation, inklusive greger. Vi ska vara 6-7 stycken brandmän insmorda med olja, en är naturligtvis greger och en är "berättaren". Vi ska då summera skolgången lite drömskt genom berättaren medan vi brandmän står och gör lite blandade saker. Greger ska sedan komma in med sin pipa, sätta upp ena benet på en bänk och säga "nej, nu tycker jag vi sjunger en sång, grabbar" eller liknande. Då ska hela skiten bara bli ett sång- & dansnummer á la chip'n'dale. Här brister det dock lite i planerna. Vi är två stycken som planerar allting. Jag vill att vi ska köra Brandsta city släckers - ta mig härifrån. Men min gode, och relativt humorbefriade kamrat, vill att vi ska sjunga Fred Åkerström - Jag ger dig min dag. Visst har vi förpestat korridorerna med att sjunga den låten så bra som tekniknördar kan sjunga, men inte fan är den rolig. Folk kommer sitta och gäspa och undra vad vi håller på med. När skolan börjar igen ska vi köra en omröstning om hur vi ska göra.

Men nu till själva grejen.
1. Hur kan jag få tag på brandmannabyxor och stövlar? Alternativet är att köra typ termobrallor med reflextejp på och vanliga skor.
2. Vad tycker ni om själva idén? Kom gärna med förslag hur vi skulle kunna göra den bra.
3. Vad heter låten som spelas i bakgrunden nile city's brandstation-sketcher?

Paradoxy

Guest
Låter förjävla roligt. Filma och lägg ut på tpb om det blir något :tummenupp

Nu ska jag sova. Hej då :hej

Simp

King of the hill
Gick med
25 Apr 2004
Hoj
KTM 950 sm
Det finns bara en låt i detta sammanhang. 250kg kärlek - brandman...

Så jävla bra...

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
http://surf.to/nv1c
För lite inspiration. Våran klass tog den bilden till årsboken när vi gick första året på gymnasiet. :hihi

FreddaGädda

Guest
Långa farbron skrev:

Japp, den låten var det. Hade totalt glömt det, den är ju inte direkt svår att komma ihåg annars.

Det ska både filmas och tas stillbilder. Som tur är införskaffade man ju sig en mini dv-kamera för nåt år sedan, och ett stativ. Den ska fanimig börja användas nu, endast SKIT har filmats med den kameran. Riktigt jävla tråkiga grejer. Förutom en testrunda med turboprojektet(bil dock). Den brukar jag ligga i sängen och lyssna mig till sömns på. Många sköna ljud har man hört men egoistiskt nog tycker jag faktiskt att detta är det härligaste ljudet en radfyra någonsin gett ifrån sig.

Esquire: Fan vad härligt. I år hade min klass klubbor i munnen på skolfotot, jag har fått höra att jag är mäkta känd av många av skolans 1500 elever på grund av mina klubbor jag delar ut, och mina rör jag släpar runt i skolan(svetsar 3-tums avgassystem). Det var knappt att vi fick ha klubbor på fotot

Last edited:
Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...