Avställd 3år..

kamren

Kamren
Gick med
3 May 2004
Ort
Sörberge
Hoj
ZX-9R (Till Salu)
kawasaki zx9-r 98
2000 mil tonat kåpglas, ensitscuts, slipon, nytt dynojet, nytt batteri, och nytt KN filter medföljer och nytt bakdäck metzeler 190-50-17 har varit avställd de tre sista åren mycket fin och välskött, säljes pga tidsbrist

55 med prutmån..

Kan detta vara nåt att satsa på? Avställd 3år känns ju inte bra,, Vad är det som är faran med det??
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Har han gett en förklaring till varför den varit avställd ?
Krashad kanske ? Sedan återuppbyggd..
Behöver inte vara det men man undrar ju..

Sen tycker iofs jag att priset är lite högt men det är kanske bara jag det...
 

Fluxir

Min motorcykel har sex...
Gick med
8 May 2003
Ort
Mullhyttan
Hoj
FZR 600R
kamren skrev:
kawasaki zx9-r 98
2000 mil tonat kåpglas, ensitscuts, slipon, nytt dynojet, nytt batteri, och nytt KN filter medföljer och nytt bakdäck metzeler 190-50-17 har varit avställd de tre sista åren mycket fin och välskött, säljes pga tidsbrist

55 med prutmån..

Kan detta vara nåt att satsa på? Avställd 3år känns ju inte bra,, Vad är det som är faran med det??

ta reda på varför den varit avställd. är inga större faror med det, har ju inte varit en jättelång tid, men du bör byta soppa innan du försöker starta upp den... fast det borde å andra sidan nuvarande ägare göra för att du ska kunna provköra den, annars borde det inte va någon fara.
 

kamren

Kamren
Gick med
3 May 2004
Ort
Sörberge
Hoj
ZX-9R (Till Salu)
Wiseguy skrev:
Har han gett en förklaring till varför den varit avställd ?
Krashad kanske ? Sedan återuppbyggd..
Behöver inte vara det men man undrar ju..

Sen tycker iofs jag att priset är lite högt men det är kanske bara jag det...


Tidsbrist va förklaringen,, han hade inte hunnit med o köra helt enkelt.. så han har köpt prylar som han inte hunnit sätta dit ännu..Däcket hade han köpt nyligen.
 

DrDynamo

Alla motorer!!!
Gick med
12 May 2005
Ort
Limhamn
Hoj
Suzuki GSXR 750
Tidsbrist. Undrar vad som upptar all hans tid nu? Han kanske skulle skriva intressebrist..
 

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Race-R1 -05, KTM 520 EXC, Suzuki RM 250
kamren skrev:
kawasaki zx9-r 98
2000 mil tonat kåpglas, ensitscuts, slipon, nytt dynojet, nytt batteri, och nytt KN filter medföljer och nytt bakdäck metzeler 190-50-17 har varit avställd de tre sista åren mycket fin och välskött, säljes pga tidsbrist

55 med prutmån..

Kan detta vara nåt att satsa på? Avställd 3år känns ju inte bra,, Vad är det som är faran med det??

Inte så värst mycket borde ha hänt med den på tre år om den bara har stått tycker jag. Om samma soppa har legat i förgasarna hela tiden kan det ju vara lite problem, men att göra rent dom är ju gratis så att säga. En del gummidetaljer kan ha torkat ut också, men knappast värre än på en hoj som har rullat. Packboxarna i gaffeln kanske man ska räkna med att byta dock. Tycker dom brukar paja efter vinteruppehållen. :gnissla
 

Fredde Meck

Ny medlem
Gick med
10 Oct 2003
Ort
Märsta
Hoj
Scott 2005
Min Bandit hade stått i 3år när jag köpte den, tanken full av rost samt ca 2 liter vatten!( inte undra på att jag tyckte den gick snålt) Munstycken och nålar på 1:an och 2:an's förgasare har tagit mycke stryk.

...och lite avsrostade kablar i främre mattan.....

Men priset var rätt och har kostat mej ca 50:- att fixa allt :tummenupp
 

MrGreen

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2005
Ort
Avliden
Hoj
GSX-R1000 K4
Dyrt!

55.000 är för mycket för en -98 i dagsläget, det finns en uppsjö 9:eek:r -98 -99 & -00 på marknaden så det är ett riktigt prutläge, inte ett nickel över 50k. och förmodligen runt 45k. är realistiskt för en schyst 9:a i dag

Här är några prisjämförelser

-98 49.000
-98 47.000
 

zykl0n

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Eskilstuna
Hoj
Honda CBR1000RR -04, Husqvarna 258 -80, Kuberg -16, Goes 625 -16
DrDynamo skrev:
Tidsbrist. Undrar vad som upptar all hans tid nu? Han kanske skulle skriva intressebrist..

Jag är intressead av att åka men har inte tid..
 

Clason

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Hol
Hoj
525 zx9 zx10
zykl0n skrev:
Jag är intressead av att åka men har inte tid..
Jag köpte en zxr som stått in några år i april-05 gjorde rent förgasarna å ny bensin sen hoppa den igång sen till kom ju kostnad för packboxar,skrapringar,gaffelolja,luftfilter,oljefilter,olja,drivpaket i mittfall+däck....å besiktning men nu går han som ett skott!!! :tummenupp
 

Färnbo

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2004
Ort
Sala
Hoj
CRF 450 -09, SRAD Turbo -97, Gpz 1100 T -84
DrDynamo skrev:
Tidsbrist. Undrar vad som upptar all hans tid nu? Han kanske skulle skriva intressebrist..


Tre år är väl inget, min hoj var avställd i femton år, de kan man kalla tidsbrist. I vintras uppdaterade jag den och i söndags provrullade jag lite.

Jag tycker att han fort som fan ska åka dit och titta på hojen, hoppas påatt ägaren inte hunnit fixa så den startar, vilket den förmodligen inte gör om den stått i tre år, de blir mycket av de äckliga gröna i förgasarna.

Om den inte startar så ärdet ju mycket bra prutläge :D
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top