Avställd = KAN SJÄLV! (Vinterpyssel)

Nyqvist

Kan själv!
Gick med
5 Feb 2004
Hoj
vtr 1000
Än är det långt till vintern men själv har jag ställt av och som alla vet brukar man först säga att man bara ska ställa undan hojen, dra över kapellet och inte göra ett skit med den. För att sedan på våren starta upp den och börja åka. Detta brukar aldrog hålla! redan första dagen efter avställningengjorde jag en beställning med lite "gotta" till hojen.

Denna tråd tillängnar jag därför alla som anser att dom "kan själv", man försöker sig på saker man aldrig gjort förrut, blir besviken och förbannad, ser inte slutet, men tar nya tag och blir glad och förvånad när man inser att man faktkiskt kan själv.

Här kan vi samla bilder och funderingar på vad som ska göras och försbättras inför säsongen 2008!

Och Söderlund! Kanske vi ska lyfta toppen på kawan i vinter och fila lite!

Pan

Ho Yah!!
Gick med
7 May 2004
Hoj
.
En ny bakdel ska till efter att den vibrerat sönder av all körning med hjärtat. ;)

Soderlund1

Yrkesmördare
Gick med
16 Sep 2004
Hoj
600RR -05 STUNT
ja för mig blire väl stå ute hos klothövvet nykan! Blir nya blinkers fram, ny ruta, pipa (helsystem), baklyse, cuts ja och massa annat skit :D keep up the good shit! och du nykan det blir inge jävla fila här din fårskalle! Ska ta och proppa igen dina jävla piper så man slipper få hörselskador!

Nyqvist

Kan själv!
Gick med
5 Feb 2004
Hoj
vtr 1000
Nu sitter vitt bakljus och tonat "dubbel-bubbel" kåpglas på!
Bilder kommer!

Tarasus

Ny medlem
Gick med
29 May 2007
Hoj
Gsx-R 1100 -86 (såld)
själv ska jag investera i en annan hoj nästa år... han som var och köpte min hoj häromdan kommer däremot att få lite "KAN SJÄLV!" att göra i vinter.
var en 50-talis som fått kortet i kellogspaketet som köpte hojen. trodde han skulle köra ihjäl sig när han skulle testa hojen men han kom tillbaka levandes, fast han skakade rätt bra :D

pengarna var i min näve, vi hade skrivit gula lappen och jag stod och skrev ett kvitto som polaren hans skulle ta eftersom nya ägaren skulle köra hem hojen... han kom 3 meter på parkeringen innan han klotade när han skulle svänga.
Bromshandtaget & fotpinnen gick av samt att han spräckte den nyspacklade å lackade kåpan som jag slitit arslet av mig för att få så jävla fin......

Han svor rätt duktigt och jag läste inget i tidningen om någon olycka så jag antar att han tog sig hem levandes! *suck*

Ismannen

Vila i frid min vän
Gick med
25 Aug 2004
Hoj
Ktm 400 exc
själv ska jag investera i en annan hoj nästa år... han som var och köpte min hoj häromdan kommer däremot att få lite "KAN SJÄLV!" att göra i vinter.
var en 50-talis som fått kortet i kellogspaketet som köpte hojen. trodde han skulle köra ihjäl sig när han skulle testa hojen men han kom tillbaka levandes, fast han skakade rätt bra :D

pengarna var i min näve, vi hade skrivit gula lappen och jag stod och skrev ett kvitto som polaren hans skulle ta eftersom nya ägaren skulle köra hem hojen... han kom 3 meter på parkeringen innan han klotade när han skulle svänga.
Bromshandtaget & fotpinnen gick av samt att han spräckte den nyspacklade å lackade kåpan som jag slitit arslet av mig för att få så jävla fin......
När jag sålde min hoj så skulle en tjej pröva den eftersom killen inte hade körkort.
Hon försökte lägga i ettan med fotbromsen.
Sen när jag sa att växeln sitter på andra sidan så började hon undra vad fotbromsen var för nått. :rolleyes:

Att göra i vinter = lägga på dubbdäcken och bränna igenom snödrivor :yoparty

Nyqvist

Kan själv!
Gick med
5 Feb 2004
Hoj
vtr 1000
Ska bygga highpipe av mina urm i vinter iaf! Måste få tag på nå 2 tums syrafast rör att modda med!

Soderlund1

Yrkesmördare
Gick med
16 Sep 2004
Hoj
600RR -05 STUNT
blir nog en sån här tail för min del med piper i :yoparty

Bifogat

• zx6r_05_ut_exhaust_main.jpg
    zx6r_05_ut_exhaust_main.jpg
    83.7 KB · Visningar: 100

Nyqvist

Kan själv!
Gick med
5 Feb 2004
Hoj
vtr 1000
Kommer låta så inåt helvete det där! Kommer måsta dra raka rör för att överrösta dig!

Nyqvist

Kan själv!
Gick med
5 Feb 2004
Hoj
vtr 1000
Kollade ventilspelet idag och det var okej. Nästa grej blir att byta lågfartsmunstyckerna så hojen slipper gå snålt på låga.

Fick ju även snickra ihop ett depåställ så den kan stå rakt i vinter.

Bifogat

• S5000557 (Medium).JPG
    S5000557 (Medium).JPG
    80 KB · Visningar: 96

Tarasus

Ny medlem
Gick med
29 May 2007
Hoj
Gsx-R 1100 -86 (såld)
Ta det lugnt nu grabbar, finns väl inget värre än att bli klar och inte få testa på en gång... lr? :D

Den där bakdelen kommer att göra din hoj 10ggr snyggare bakifrån än vad den är nu Söderlund, ser rätt fjantig ut och låter ju mindre än en moppe som det är nu :D

Soderlund1

Yrkesmördare
Gick med
16 Sep 2004
Hoj
600RR -05 STUNT
bakdelen? hur fan ser du den? liger du på backen? för det ända som syns bakåt är sadeln och tanken :D

Fredrik H

Skruvar R6
Gick med
11 Oct 2004
Hoj
R6
Jag ska inte göra ett smack:D
Men så har jag ju redan bytt motorblock, kolvar,kolvringar, vevstakslager, ramlager, kamkedja och topplock på min super R6:rolleyes:

Tarasus

Ny medlem
Gick med
29 May 2007
Hoj
Gsx-R 1100 -86 (såld)
3219448 bakdelen? hur fan ser du den? liger du på backen? för det ända som syns bakåt är sadeln och tanken :D
haha, fösöka går ju :)

vad poppis du ska bli hos Harry till sommarn med den där miniskylten, om du nu ens ska ha någon skylt på den :p

Nyqvist

Kan själv!
Gick med
5 Feb 2004
Hoj
vtr 1000
Jag ska inte göra ett smack:D
Men så har jag ju redan bytt motorblock, kolvar,kolvringar, vevstakslager, ramlager, kamkedja och topplock på min super R6:rolleyes:

Jo man kommer ju ihåg själv när man körde yamma, drog ju olja som en gammal diesel benz som passerat 100 000 mil.

Chunky Monkey

London's calling
Gick med
26 Aug 2003
Hoj
R1
Har några planer.....
Vi få se hur mycket jag hinnar med..
Har den här som mål.

Bifogat

• mattsvartbandit.jpg
    mattsvartbandit.jpg