Avställning i samband med köp?

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Om jag kryssar i rutan "avställning" samtidigt som jag skriver på papprena då jag är nya ägaren, vem tillfaller den överblivna skatten då?

Dicken32

Ny medlem
Gick med
31 May 2005
Hoj
zx9r
har för mig att det är den som är ägare vid månads skiftet som skatten ska vara betald, men vem fan bryr sig egentligen?? det är typ 160 kr :D

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
*schhh*, jag fulade mig litegrann, det är inte mc-relaterat just mitt fall men nån annan kanske vill veta. I mitt fall gäller det en bilskatt på 1600:- som jag gärna behåller för mig själv istället för att gamla ägaren tar den. Jag har redan fått ägarpapprena och han sa att han inte skulle ställa av den, vilket jag ska göra då jag inte ska köra med bilen.
Det du påpekar gäller som sagt vem som ska BETALA skatten, inte vem som får tillbaka :)

falco

Ny medlem
Gick med
24 Aug 2004
Hoj
aprilia tuono r
Den nya ägaren får pengarna vid avställningen.Skatten följer ju givetvis med vid ägarbytet.:tummenupp

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
falco skrev:
2343803 Den nya ägaren får pengarna vid avställningen.Skatten följer ju givetvis med vid ägarbytet.:tummenupp

Trodde jag med, men jag ställde samtidigt av en bil förra veckan i samband med att jag sålde den och några dagar senare fick jag besked om att jag skulle få tillbaka överbliven fordonsskatt och dagen efter satt den på kontot :va
Skitsamma, jag halvförsäkrade eländet då den bara kostade 2800:-/år och jag kommer ha kvar den i max en månad :D
Tack ändå *och ska ni köpa en skitfin saab 900s 94:a så får ni SH-rabatt...*

Nyheter
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...