Avställning o försäkringsfråga Fort !!

unholy_mooze

Honda d är Power D ;)
Gick med
11 Oct 2007
Hoj
Honda cbr 1000cc - Fireblade !
om jag tex ställer av motorcykeln idag, söndag. slutar försäkringen gälla idag med eller tars försökringen bort imorgon måndag ??:confused:

Ocean

Up your ass baby
Gick med
3 Jul 2008
Hoj
R1 racing
Den slutar gälla from det datum du ställer av den. Allts om du ställer av cykeln idag så slutar försäkringen gälla idag.

Tommy.exe

Guest
Uhm.... varför är det så viktigt?

Jag gissar att den ställs av vid det klockslag du ställer av den.

Nash

KUNG Fotpinne! ;)
Gick med
19 Jan 2008
Hoj
Vilken av alla 10 hojar? =)
Har för mig att försäkringsbolaget går automatiskt över till att försäkra din hoj med gargeförsäkring då :S Eller har jag fel?

Jimmy.F

Arbetar med larm, om du behöver hjälp!!!
Gick med
6 Jul 2005
Hoj
Sålda ZX10R -04:A, GSX1100RW, XL600
Om du har trafikförsäkring så skickas inte nått till försäkringsbolaget! Då måste du tala om det själv! Åtminståne hos Folksam!

COSMOZ 08

Sporthojsnörd
Gick med
23 Apr 2003
Hoj
KTM 990 SMT
Kolla dina försäkringsvilkor . Vissa försäkringar är på 1 år oavsett om man ställer av eller inte . Vet att IF har så på sina BMW försäkringar & tror det är så på deras andra märkes försäkringar oxå .

Nash

KUNG Fotpinne! ;)
Gick med
19 Jan 2008
Hoj
Vilken av alla 10 hojar? =)
Helt sant! IF har helårsförsäkring vad du än gör med din hoj, Ända du KAN göra är att sälja den till typ din Mamma och sen så får hon sälja tillbaka den till dig, Försäkringen går ut samma dag som ägarbytet är gjort!

Ser ut som att du har en Honda så du har nog IF... Tuff Luck :S

PolR

Kiss French, Ride Italian
Gick med
5 Apr 2009
Hoj
Ducati HM 821 -13
Om du har trafikförsäkring så skickas inte nått till försäkringsbolaget! Då måste du tala om det själv! Åtminståne hos Folksam!

Jag har haft folksam och trafik förut och när jag ställde av så bröt dom min försäkring automatiskt.. Däremot har dom varit jobbiga och velat ta för mycke betalt endå...! Om du har försäkring med 1 års bindningstid måste du skriva över hojen på någon annan för att bryta den;P (sälja...)

unholy_mooze

Honda d är Power D ;)
Gick med
11 Oct 2007
Hoj
Honda cbr 1000cc - Fireblade !
jag har folksam trafikförsäkring, betalar per dag/månadsvis... om jag ställer av den idag via internet så får jag endå´betala för idag eftersom folksam tar bort det imorgon, rätt ?

Stig

medlem
Gick med
13 Mar 2008
Hoj
CBR 1000 -08 Hanse Vinse edt..
Helt sant! IF har helårsförsäkring vad du än gör med din hoj, Ända du KAN göra är att sälja den till typ din Mamma och sen så får hon sälja tillbaka den till dig, Försäkringen går ut samma dag som ägarbytet är gjort!

Ser ut som att du har en Honda så du har nog IF... Tuff Luck :S

If har även avställningsbara försäkringar....

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
När man ställer av motorcykeln hos transportstyrelsen meddelas försäkringsbolaget automatiskt.

Är försäkringen avställningsbar tror jag följande gäller:

Om man har trafikförsäkring upphör försäkringen att gälla.
Om man har halv/hel går försäkringen över i garageförsäkring.

När du sedan ställer på den igen tecknas den försäkring du hade innan avställningen (halv/hel). Hur det är ifall motorcykeln endast är trafikförsäkrad vet jag inte. Kanske måste du kontakta försäkringsbolaget igen om att du vill teckna en ny försäkring. Vid närmare eftertanke tror jag att så är fallet.

För att vara på säkra sidan skulle jag ringa försäkringsbolaget och meddela att du ställt av den och vill kontrollera att försäkringen gått över i en garageförsäkring. Bättre att vara "safe than sorry".

Doq

Lat
Gick med
21 Mar 2006
Hoj
CBR900RRW
Jag har trafikförsäkring hos Folksam och försäkringen avslutas när jag ställer av och hojen försäkras med trafikförsäkring när jag ställer på.

Nyheter
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras