Avtalsinformation för Svenska Motorcykel- och Snöskoterförbundet

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Eskilstuna[Ärla]
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Jag har Trygga Barn via Trygg Hansa. Dom har muntligt sagt att det gäller även extrem sporter såsom RR. Jag ska försöka få tag på ett skriftligt papper, hitills har det varit svårt.
 

Kokke

Ny medlem
Gick med
21 May 2004
Ort
Valencia
Hoj
Vad ska det bli härnäst?
Mem du talade med trygg hansa skrev du...

Täcker deras olycksfallsförsäkring motorsport då? Det är ju den försäkringen jag har...

Är definitionen på motorsport att man kör på inhägnat område, alltså då man inte är en del av trafiken?
 

elwe

Att veta och kunna är inte samma sak ...
Gick med
2 Sep 2003
Ort
Lund
Hoj
PS 1000 LE från "Den lille fabrikk" och HVA 1950
Bikerbitch skrev:
2342862 Jag har Trygga Barn via Trygg Hansa. Dom har muntligt sagt att det gäller även extrem sporter såsom RR. Jag ska försöka få tag på ett skriftligt papper, hitills har det varit svårt.
Enligt svensk lag så gäller även muntliga avtal!
Men naturligtvis inte om du avtalat något med en advokat eller ett försäkringsbolag så se till att få allt skriftligt :tummenupp
 

bissmark

Same Shit, different Day...
Gick med
9 Aug 2003
Ort
Tyvärr söder om Hallandsåsen
Hoj
Ärr6 räjjs, 2x minikina
HanneZ skrev:
2342892 Så blev jag informerad när jag ringde, men ring o kolla du! Dom har ju sagt olika förr ... :gnissla

Jag tror inte på muntliga avtal med f-bolag.
Se till att få det skriftligt på ditt försäkringsbesked, annars är det inte värt mycket när det väl händer något.

elwe skrev:
2342884 Enligt svensk lag så gäller även muntliga avtal!
Men naturligtvis inte om du avtalat något med en advokat eller ett försäkringsbolag så se till att få allt skriftligt :tummenupp

Som sagt, se till att får det skriftligt.
Hur skulle man kunna bevisa ett muntligt avtal??

Kokke skrev:
2342873 Mem du talade med trygg hansa skrev du...

Täcker deras olycksfallsförsäkring motorsport då? Det är ju den försäkringen jag har...

Är definitionen på motorsport att man kör på inhägnat område, alltså då man inte är en del av trafiken?

Det handlar inte om VAR du gör det.
Det är VAD du utför, dvs motorsport, oavsett om det är på inhängnat område eller ej
Nej, trygghansas olycksfallsförsäkring täcker ej för motorsport.
Försäkringens undantag: tävling eller organiserad träning inför tävling med motorfordon då licensförsäkring gäller Och licensförsäkringen var ju ingen höjdare...
 
Last edited:

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
bissmark skrev:
Som sagt, se till att får det skriftligt.
Hur skulle man kunna bevisa ett muntligt avtal??
Precis. Läs avtalsvillkoren. Det som står där är det som gäller. De är ingen rolig läsning men för att få svar på frågan om försäkringen gäller behöver man bara läsa en enda bestämmelse, den där det står när den gäller!

Länsförsäkringars olycksfall gäller fö på motortävling. I det avtalet har man specificerat vilka aktiviteter den inte gäller (proffsboxning, kickboxning och nåt mer om jag inte missminner mig) - varav följer att om aktiviteten inte är uppräknad så täcks den av försäkringen.
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Bikerbitch skrev:
2342862 Jag har Trygga Barn via Trygg Hansa. Dom har muntligt sagt att det gäller även extrem sporter såsom RR. Jag ska försöka få tag på ett skriftligt papper, hitills har det varit svårt.
Du vet att medelåldern här är närmare 30 än 20 va? TryggBarn känns inte som den hetaste försäkringen för oss gubbar och gummor. :hihi

Bingo skrev:
2343050 Precis. Läs avtalsvillkoren. Det som står där är det som gäller. De är ingen rolig läsning men för att få svar på frågan om försäkringen gäller behöver man bara läsa en enda bestämmelse, den där det står när den gäller!

Länsförsäkringars olycksfall gäller fö på motortävling. I det avtalet har man specificerat vilka aktiviteter den inte gäller (proffsboxning, kickboxning och nåt mer om jag inte missminner mig) - varav följer att om aktiviteten inte är uppräknad så täcks den av försäkringen.
Fallskärmshoppnign täcks inte av den försäkringen, jag har den och tycker att avtalsvillkorne är helt ok. med mina lekmannakunskaper. De ersatte min utrustnign nöär jag slog sönder hjälmen förra året. Ska se hur de ställer sig till mitt fina ärr. :D
 
Last edited:

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
Gustav O skrev:
2344837
Fallskärmshoppnign täcks inte av den försäkringen, jag har den och tycker att avtalsvillkorne är helt ok. med mina lekmannakunskaper. De ersatte min utrustnign nöär jag slog sönder hjälmen förra året. Ska se hur de ställer sig till mitt fina ärr. :D

den du har är den bästa jag hitta än så länge, dock så är dess 30dagars karens på sveda och värk knappt acceptabelt...

men mkt bättre än IF :mad:
 

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Eskilstuna[Ärla]
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Gustav O skrev:
2344837 Du vet att medelåldern här är närmare 30 än 20 va? TryggBarn känns inte som den hetaste försäkringen för oss gubbar och gummor. :hihi

Vet jag väl, skrev bara vilken jag hade. Så att ni får lite ålderskomplex också :pannkyss
 
Nyheter
Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Top