Slowroller
Skrämmer små barn
Av de uppräknade modellerna, vilken pluttbil ska man ha? Är det någon större skillnad på hur illa de sitter ihop?
HjElp!
HjElp!
Toyota är väl aldrig fel, att man kan få en finfin aygo billigare än flertalet andra minibilar är bara ett plus.
Jo men som jag har förstått det är aygo, C1 och 107 i princip samma bil men "fransmännen" ligger något lägre i pris. Därav min förvirring.
Fast aygon ligger väl tom. under grodätarlådorna?
Inte vad jag har sett. Det ligger ganska jämnt men då har fransmännen lite AC och sånt.
Hyundai, Kia, Ford och Suzuki går alltså fetbort?
Tack för en bra recension. Ska absolut kolla upp i10.var i samma sits som dig vintern 2011 när vi var på jakt efter småbil. Vårt val stod mellan aygo, picanto eller i10. Aygon gick bort direkt efter en provkörning, dess 3-cylindriga motor låter som en traktor som den är extremt högljud vid hastigheter över 90km/h. Dessutom vädligt trång och liten.
Picanton var ganska likvärdig i10 i storlek, ljudvolym vid körning samt motorns "prestanda". Dock valde vi bort den pga att den kändes mycket plastigare och gammeldags invändigt.
Det blev tillslut en i10-08 och fördelarna som avgjorde var:
*rymlig, kan utan problem skyffla in fyra vuxna som t.o.m sitter bekvämt bak.
*kändes modernare och "lyxigare" invändigt i instrumentering, inredning samt med en bra stereo(för bil i denna prisklass) extra plus för aux-in
Dessutom hade ju hyundai en 9-årig kvalitetsgaranti som ingick på bilar sålda 2008(dem tog bort den efter 2008 pga av dem ej sålda fler bilar med den, men den fortsatte gälla på bilar som sålts med den)
Det är en försäkring hyundai tecknat seperat på bilarna så du behöver ej serva bilen på märkesverkstad utan går bra med mekonomen etc så länge dem bara följer hyundais serviceschema.
Dock om du letar årsmodeller nyare än 2008 så finns ju tyvärr ej denna garanti att tillgå.
Se länk för vad kvalitetsgarantin täcker:
http://www.teknikensvarld.se/2007/08/28/2594/hyundai-infor-nio-ars-kvalitetsgaranti/
Kan även tillägga att vi är mycket nöjd med bilen efter dessa två års hittills, den dricker lite(ca 0,5-0,55), relativt billig service, billig skatt(360sek), billig försäkring samt hållbar, inga tendenser till något söndrigt än så länge.
Kan bara rekommendera
Jag gillar Fiat 500. Det e tuff
Har tre stycken aygo 08-09 på jobbet. Felfria bilar bortsett från två kopplingar som behövts bytas. .
Jag skulle aldrig, oavsett utrustning, välja en fransk bil före en Toyota. Aldrig.
Swift?
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari
Den 1 februari körs V... |