Bänka/mappa hojen i Stockholm

Genesis123

Ny medlem
Gick med
10 Nov 2015
Tjena!

Har en zx6r 636 KRT edition 2014 med M4 slipon och funderar på att köpa K & N luftfilter + en PC5

Jag har googlat runt lite och sett att AVAMC, DIN MC, MC-varuhuset har dynojets som kan fixa bänkning + mappning.

AVAMC tar 8795 kr för allt (Grundarbete=3495 kr, luftfilter=900kr, PC5=4400kr)
DIN MC tar oxå runt det priset
MC-varuhuset bänkar/justerar inte kawasaki motorcyklar

Jag tänkte ifall jag köper varje del själv och monterar luftfiltret själv så sparar jag massor med pengar.
luftfilter= 700 kr
PC5= 3699 kr
Totalt: 4399 kr

Nu återstår mappningen bara och jag undrar ifall någon känner någon/verkstad/dynocenter som kan utföra justeringen som krävs för en billig slant.
Att betala 3495 kr för det arbetet till DIN MC eller AVAMC känns för mycket, speciellt om man har köpt alla delar själv.

Är tacksam för tips!

Jag ringde MC-varuhuset och det är vad de sa. Vet ej varför, men de kanske inte har tillräckligt med erfarenhet/kunskap med kawasaki modellerna

Snackade lite med Andersson Turbo, fick detta som svar: "2000 när allt är klart för att köra , se till att göra rätt med lambdasond. eliminator eller optimizer" vad menas med lambdasond eliminator eller optimizer?
Räcker det inte med att man bara byter luftfiltret och kopplar in PC5 så sköter Andersson resten?

Du behöver antingen en eliminator (dvs man lyssnar inte på lambdasonden, kopplar in denna i kontakten istället för lambdasonden) eller en optimizer som är kopplad till PCVn.
Du kan alltså inte låta det vara original dvs att lambdasondsignalen går in i hojens ECU.

Jag fick med eliminator när jag köpte PCVn.

Eliminator är en kontakt du ersätter lambda-sondens kontaktstycke med. OBS tas den bort måste du såklart ta bort lambda sonden ur avgassystemet med. Där behöver du plugga igen.

Har man kvar lambda sonden och börjar justera med PC så kommer ju original ECU att försöka motjustera när lambda läser värden den inte vill se. Blir kaos. :P

Optimizer är en smart "eliminator" för styrsytem som inte gillar när man lurar ecun, vilken du behöver vet jag ej. Borde gå att googla fram på din hojtyp.

https://www.xlmoto.se/o2-eliminator#?p

https://www.xlmoto.se/o2-optimizer#?p

Hur kontaktar man Andersson Turbo? Är det via Facebook eller har han nåt telefonnummer? Jag skulle nämligen behöva justera in min hoj då den går på pcv orginalmappen nu

Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick