Hej på er!
Lite jag kommit fram till efter att ha strulat med min hoj ett tag.
Det här har jag gjort:
Tagit bort SAS ventilen.
Factory Racekammen från KTM.
Sebring Hunter Titan Slipon.
Öppnat Luftburken.
samt bestyckat om förgasaren en halv miljon gånger där jag i min frustration även köpt nålar från JD Jetting.
Eftersom jag inte är nån förgasarguru så har jag lyssnat på dom som kan. MC företag i Uppsala och Stockholm. Resultaten har varierat mellan att den går mycket dåligt och ganska dåligt.
Tröttnade och lämnade igår in hojen till Schneiders MC i Upplands Väsby.
Och, NU går den BRA....
Bestyckningen blev:
Main 165
Pilot 48
OBEKR nål på fjärde hacket uppifrån (den som levereras med avstrypningskitet)
Soppa blandningen ut 1,3 varv.
Alltså i stort sett som hojen är bestyckad original efter avstrypning.
De enda företag jag pratat med som har haft rätt är KTM sommer som har sagt:
1. Allt över 168 i huvudmunstycke (med det jag gjort) är ren idioti
2. Helsystem ger ingenting på 2003 - 2004 modellerna mer än vad ett SlipOn ger.
3. Racekam ger 2 - 3 hkr mer på toppen.
Och det är vad jag också kommit fram till.
För skojs skull fick jag även kurvorna från dynojet körningen med 175 munstycke, bara för att se hur mycket fel det blir.
Är någon intresserad så kan jag skicka diagrammen jag fick.
Slutligen så blev det i alla fall.
57hkr
62mn
och äntligen går den bra.
Daniel
Lite jag kommit fram till efter att ha strulat med min hoj ett tag.
Det här har jag gjort:
Tagit bort SAS ventilen.
Factory Racekammen från KTM.
Sebring Hunter Titan Slipon.
Öppnat Luftburken.
samt bestyckat om förgasaren en halv miljon gånger där jag i min frustration även köpt nålar från JD Jetting.
Eftersom jag inte är nån förgasarguru så har jag lyssnat på dom som kan. MC företag i Uppsala och Stockholm. Resultaten har varierat mellan att den går mycket dåligt och ganska dåligt.
Tröttnade och lämnade igår in hojen till Schneiders MC i Upplands Väsby.
Och, NU går den BRA....
Bestyckningen blev:
Main 165
Pilot 48
OBEKR nål på fjärde hacket uppifrån (den som levereras med avstrypningskitet)
Soppa blandningen ut 1,3 varv.
Alltså i stort sett som hojen är bestyckad original efter avstrypning.
De enda företag jag pratat med som har haft rätt är KTM sommer som har sagt:
1. Allt över 168 i huvudmunstycke (med det jag gjort) är ren idioti
2. Helsystem ger ingenting på 2003 - 2004 modellerna mer än vad ett SlipOn ger.
3. Racekam ger 2 - 3 hkr mer på toppen.
Och det är vad jag också kommit fram till.
För skojs skull fick jag även kurvorna från dynojet körningen med 175 munstycke, bara för att se hur mycket fel det blir.
Är någon intresserad så kan jag skicka diagrammen jag fick.
Slutligen så blev det i alla fall.
57hkr
62mn
och äntligen går den bra.
Daniel