Bänkning av mellanhoj.

Oscar S

Fartblind
Gick med
15 Dec 2004
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 690 SMC-R 2014
Tjena.
Igår inköpte jag mig en Gixxer 750 som jag tänkte jag skulle använda som A-begränsad. Har sökt frenetiskt och hittade till sist Mc-kompaniet som säljer kompletta strypsatser, perfekt tänkte jag och ringer för att beställa. Men fan, alltid har man sån jävla otur, det visar sig att hojen vart skrotad (?) eller nåt tidigare och fått ett nytt ramnummer. För att strypsatserna skall accepteras på bilprovningen så måste tydligen ramnummret stämma med Mc-kompaniets referens.. :huvet
Självklart funkar nummret i övrigt med försäkring osv.

Så nu till frågan: Accepterar bilprovningen om jag köper en strypsats från Mc-kompaniet själv och bänkar den hos någon "licensierad" verkstad eller liknande? Nån kanske tillochmed vet nåt bra ställe i Stockholmsområdet, helst norröver? sökt både google och Sh men fan hittar inget förutom i typ skåne. :gnissla
 

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Ort
Borlänge
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
Stulen ram med falsk ramnummer eller varför ska inte ditt nya fungera? En skrotad ram ska väll aldrig kunna tas ibruk igen.

Därför alla race nissar skriver ej reggbar för dom har en ram som har klassats som skrotad.
 

Oscar S

Fartblind
Gick med
15 Dec 2004
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 690 SMC-R 2014
Stulen ram med falsk ramnummer eller varför ska inte ditt nya fungera? En skrotad ram ska väll aldrig kunna tas ibruk igen.

Därför alla race nissar skriver ej reggbar för dom har en ram som har klassats som skrotad.

Nee vafan den Kan inte va stulen! Kollar på VV och allt verkar stämma med regnummer och annat, vet inte varför men när jag kollar där står det till och med Fabrikat: GPW "SUZUKI" så nånting måste nästan blivit gjort... (GPW är de den första delen i ramnummret)
 

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
Det där med ramnr osv har jag ingen aning om, men JA det ska gå bra om du bänkar hos en av bilprovningen auktoriserad firma - som lämnar ett specialintyg (dyrt. typ 1500 spänn). Bilprovningen har en lista på dessa firmor, men enklast är att ringa dom lokala firmorna med bromsbänk och fråga om dom är licensierade. Många vet inte ens vad det är
 

Mr Matrix

Ny medlem
Gick med
18 Apr 2007
Ort
Solna
Hoj
RS250 , GSXR750
Det är inte så att du har ett "amatörbyggt fordon" ?

Dvs en ihop plockad cykel av tidigare "skrotade" fordon,
som man sen Registrerar in som "amatörbyggt".
Absolut inget fel i det , jag kör runt på en själv :)

Ang Topic på strypbrickor/bänkning så håller jag med Ljunghusen ;)
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
jag har faktiskt kollat upp det där så sent som i eftermiddags och du kan regga vilken hoj som helst som mellanklass så länge den har rätt effekt och du kan bevisa det. detta bevis kan utgöras av att du köper strypsatser som är certifierade och som säger att hojen får rätt effekt när strypningarna är monterade, annars kan du strypa hur fan du vill och åka in och bänka hojen och ta med bänkpapper (som givetvis då visar på rätt effekt) till bilprovningen vilket de då ska acceptera. gör du det senare spelar det ingen roll om du köpt certifierade strypsatser eller tillverkat dina egna, hojen har rätt effekt och ska reggas som mellanklass:)
 

forna

Ny medlem
Gick med
15 Jul 2003
Ort
Västerås/Göteborg
Hoj
Sv650s -99
Jag ströp en 125a med egentillverkad trottelstopp och körde i bänk så jag fick papper på de, funkade prima. Så löser det sig inte på annat vis så beställ strypsatsen och montera och kör i bänk!
 

Oscar S

Fartblind
Gick med
15 Dec 2004
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 690 SMC-R 2014
Jo fan egen skulle ju va enklast, för lång gaswire kanske :p
Undrar bara hur fan man ska vet när det är runt 25kw. Risken finns ju att jag stryper med egen strypning till typ 30kw och får göra om och bänka igen, kan bli dyrt...
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top