Bänkning i Umeå?

fredrikö

Ny medlem
Gick med
18 Mar 2004
Hoj
Rf900r
Hej undrar om någon har kört bromsbänk i umeå eller i närheten?

Funderar på att sätta in kn filter och ändra originalmunstyckena därför skulle en bänkning behövas, har redan en slipon så ljudet är det ingent fel på. Alltid roligt att få någon till häst på köpet.

Tack på förhand

Bo_Tengas

Hårdråkkare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
YZF 750 Mattsvart ,lagom snabbmed fullfabriks kitmotor, å diverse annat godis
Bänk

Japp det stämmer att dom har, jag har nämligen donat en liten jigg för att spänna upp hojar där, tyvärr är det en rullande landsväg så det är lite mickel att spänna upp den och justera den för att eleminera hjulspin....
Men om du har tålamod ett par veckor så blir det en bättre lösning med dyno som ersättare för bakhjulet med absolut slirfri effektmätning....

fredrikö

Ny medlem
Gick med
18 Mar 2004
Hoj
Rf900r
Ok!
Är de duktiga? Har ni någon erfarenhet av dem? Såg att det fanns någon nere i Sundsvall och en i Boden också men denna var ju mycket närmare.

Nicke_K

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2004
Hoj
CR500, DR350, Minimoto
Om det är Suzukin du ska köra i bänk rulla ner till Alvik MC i Sundsvall kunnigare folk på Suzuki får man leta efter.

colik

Ny medlem
Gick med
7 Dec 2003
Hoj
CBR 600 mod
fredrikö skrev:
Ok!
Är de duktiga? Har ni någon erfarenhet av dem? Såg att det fanns någon nere i Sundsvall och en i Boden också men denna var ju mycket närmare.

jag bor själv i Tavelsjö men har aldrig själv bänkat nåt där men dom har alltid jävligt mycket att göra så jag tror inte du behöver vara orolig för att dom inte kan sina saker, tror Ture-ägaren är en gammal rally kille som är ganska känd bil trimmare, tror han byggt en bil som drevs av tryckluft förut också :)

ring och hör med dom, kom inte ihåg vad dom skulle ha när jag frågade om att bänka min Mc men det var inte så farligt, en start avgift och sen mindre för varje timme..

Bil o Trim i Umeå AB - Umeå
Tel. 090-620 18
Yttre Långviken 172, 92266 TAVELSJÖ

gthyni

Está demasiado frío!
Gick med
24 Jul 2003
Hoj
Hojlös f n. fd KTM, Moto Guzzi, Yamaha, GasGas, BSA
Nicke_K skrev:
Om det är Suzukin du ska köra i bänk rulla ner till Alvik MC i Sundsvall kunnigare folk på Suzuki får man leta efter.

Inte för att förringa sundsvallarna,
men MC-Xpress kan lite om Sukor :fakta
och är närmare Umeå.

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...