Att ha en bärbar för spel är pengar i sjön, riktiga gaminglaptops är så dyra att du kan köpa dig en bizznizz laptop och en stationär för samma pengar...
Prisvärd? Lär väl kosta +25kkr och då är där ändå inte mer pang i den än vad du får för 15kkr i en stationär...
Sant, sant och åter sant. Tangenterna sitter galet, skärmen e liten, (har 22" till min stationära värsting. Spel, rit och konstruktionsprogram och film/ bild redigering) Och ett riktigt bra grafikkort drar mycket ström! =kass i laptop, om du e på resande fot. Blir trots det relativt varma i bärbara burkar och slöar ner resten av datorn.
Finns även gammelt prat om att amds processorer blir varmare än intel och därmed är sämre i en laptop, men jag skulle tro att det är överspelat för länge sedan. De brukar springa om varandra ett par gånger om året känns det som.
Lär väl inte vara intressant i det här fallet men SLI är mög!
Det är, (för mig (och jag kör inte SLI )) bara bra till en sak och det är att rendera filmer och bilder. Men man behöver ju se till att överga komponenter matchar detta. Att hotta en byggsten ger sällan nått att hurra över.
Man har även betat sig lite i benet, då du får 4 utgångar tack vare SLI,n, men bara kan använda 1 så fort du aktiverat fuktionen.
Då jag kopplar in min bärbara i mitt hemmasystem (ej docka) och ofta jobbar på flera skärmar finner jag det idiotiskt.