Bärbar med dockningsstation

bagerah

monkeys?
Gick med
23 Feb 2004
Hoj
MTS 1200 S
Att ha en bärbar för spel är pengar i sjön, riktiga gaminglaptops är så dyra att du kan köpa dig en bizznizz laptop och en stationär för samma pengar...

Prisvärd? Lär väl kosta +25kkr och då är där ändå inte mer pang i den än vad du får för 15kkr i en stationär...

Sant, sant och åter sant. Tangenterna sitter galet, skärmen e liten, (har 22" till min stationära värsting. Spel, rit och konstruktionsprogram och film/ bild redigering) Och ett riktigt bra grafikkort drar mycket ström! =kass i laptop, om du e på resande fot. Blir trots det relativt varma i bärbara burkar och slöar ner resten av datorn.
Finns även gammelt prat om att amds processorer blir varmare än intel och därmed är sämre i en laptop, men jag skulle tro att det är överspelat för länge sedan. De brukar springa om varandra ett par gånger om året känns det som.

Lär väl inte vara intressant i det här fallet men SLI är mög!
Det är, (för mig (och jag kör inte SLI:rolleyes: )) bara bra till en sak och det är att rendera filmer och bilder. Men man behöver ju se till att överga komponenter matchar detta. Att hotta en byggsten ger sällan nått att hurra över.
Man har även betat sig lite i benet, då du får 4 utgångar tack vare SLI,n, men bara kan använda 1 så fort du aktiverat fuktionen.
Då jag kopplar in min bärbara i mitt hemmasystem (ej docka) och ofta jobbar på flera skärmar finner jag det idiotiskt.

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Vad säger ni om den här:
Fujitsu Siemens Lifebook E8410 - 2,2GHz DC 2GB 160GB DVD±RW 15"

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=200870

Det som är grymt med den är att upplösningen är hög på skärmen och att den har 3G ... alltså man kan stoppa i ett SIM-kort. Den har även i övrigt allting jag behöver, o lite till.

Priset är ju dock på den häftiga sidan, men jag antar jag måste punga det för att få med allt jag vill ha.

Ytterligare 1500 för dockingstationen. Bah.

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.
Vad säger ni om den här:
Fujitsu Siemens Lifebook E8410 - 2,2GHz DC 2GB 160GB DVD±RW 15"

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=200870

Det som är grymt med den är att upplösningen är hög på skärmen och att den har 3G ... alltså man kan stoppa i ett SIM-kort. Den har även i övrigt allting jag behöver, o lite till.

Priset är ju dock på den häftiga sidan, men jag antar jag måste punga det för att få med allt jag vill ha.

Ytterligare 1500 för dockingstationen. Bah.

Väl häftigt pris med den prestandan...

Det enda riktigt bra jag ser är att du kan ploppa ur CD läsaren och ersätta den med ett extra batteri.

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
3214457 Väl häftigt pris med den prestandan...

Det enda riktigt bra jag ser är att du kan ploppa ur CD läsaren och ersätta den med ett extra batteri.
Nej, den har webcam, 3g, wifi, 2gb ram, 160gb hdd, 2,2ghz intel, bra video, 15 " skärm med hög upplösning (1920x1020) (bra för webutveckling), lätt, bra batteritid, dockningsmöjligheter.

Hitta det... för billigare penning, och du är min hjälte.

Är det någon här som kan sälja på faktura till mig för billigare än ovan, säg till oxå :) hehe

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.
Nej, den har webcam, 3g, wifi, 2gb ram, 160gb hdd, 2,2ghz intel, bra video, 15 " skärm med hög upplösning (1920x1020) (bra för webutveckling), lätt, bra batteritid, dockningsmöjligheter.

Hitta det... för billigare penning, och du är min hjälte.

Är det någon här som kan sälja på faktura till mig för billigare än ovan, säg till oxå :) hehe

http://www.tbh.se/index.asp?id=3&kat_id=1333&prod_id=34316

I princip samma specar fast inget 3G inbyggt men för de 6kkr som blir över kan du köpa annat roligt.

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
3214504 http://www.tbh.se/index.asp?id=3&kat_id=1333&prod_id=34316

I princip samma specar fast inget 3G inbyggt men för de 6kkr som blir över kan du köpa annat roligt.
Saknar dockningsmöjligheter som det ser ut. Drifttiden verkar inte så bra på Asus. Och saknar då även 3G/simkortsmöjlighet, vilket är bra för att slippa ha med en usb/pcmcia-enhet (som jag har nu).

Som sagt, 17400 spänn är ju lite mycket... men den har ju allt. Bästa vore ju att vänta 2-3 månader med att köpa, då har priset säkert sjunkit ett par tusen.

Dock behöver jag en ny bärbar så snart möjligt.

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Det blev dyrare än tänkt, men det blev den här:
LIFEBOOK S7110 C2D 2.0 1GB/80 SXGA 14.1#VB (köpte till 1 gb minne)

Om någon kan hitta en bättre och billigare dator, som har allting den har så... säg till. En viktig bit är ju 14" skärm som klarar 1440 bredd (1280 är för lite), samt har UMTS (3G/Simkort).

Jonathan

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 Oct 2006
Hoj
-
Kanske en aningen irrelevant fråga, men varför var det så långsam HDD i den Swedie länkade till?

Svårt att få till bra grejer när det är begränsat med utrymme eller vad?

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
jag är fan störd... fick datorn idag dårå och den har varken webcam, fingeravtryck eller umts (simkort). ... jag vet inte vad jag tittade på för specs. måste ha blivit spec-blind eller nått....

vet inte om jag orkar med att returnera, det är liksom mitt fel oxå. :(

trist med 22.000 spänn "åt skogen" annars...

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.
jag är fan störd... fick datorn idag dårå och den har varken webcam, fingeravtryck eller umts (simkort). ... jag vet inte vad jag tittade på för specs. måste ha blivit spec-blind eller nått....

vet inte om jag orkar med att returnera, det är liksom mitt fel oxå. :(

trist med 22.000 spänn "åt skogen" annars...

KLANT!

Bara att skicka tillbaka och hävda öppet köp....

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Kul nått "fel" med datorn... det piper i högtalarna/skärmen när den arbetar i vissa lägen.

Det blir mycket mer pipigt när jag stoppar i 3G-kortet oxå.

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Hoj
R1 -05, XJ -97
3220479 Kul nått "fel" med datorn... det piper i högtalarna/skärmen när den arbetar i vissa lägen.

Ja så där är det på en del, jag hade en bärbar som pep lågt när man rörde på musen. Grymt störande. Är du inte nöjd så häv köpet!

Wagge

Kiruna?
Gick med
23 May 2005
Hoj
CBR1000 -08
Kul nått "fel" med datorn... det piper i högtalarna/skärmen när den arbetar i vissa lägen.

Har samma på min stationära... piper när datorn arbetar. Tydligen vanligt fel på det inbyggda ljudkortet på den typ av moderkort jag har :huvet

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
3220576 Har samma på min stationära... piper när datorn arbetar. Tydligen vanligt fel på det inbyggda ljudkortet på den typ av moderkort jag har :huvet
Jag ringde support, och du ska stänga av advanced power management i biosen. Det tog bort mitt problem... skitnöjd nu :D förutom allt annat jeffla fel ... kostsamt ibland att vara dum och ha slut på hjärnceller...

3220486 Ja så där är det på en del, jag hade en bärbar som pep lågt när man rörde på musen. Grymt störande. Är du inte nöjd så häv köpet!
jag kan inte häva köpet då jag köpte som "företagskund".

Last edited:

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
jag kan inte häva köpet då jag köpte som "företagskund".
Kvittar. Är det fel i produkten har du samma rätt att häva som en privatkund. Du tänker kanske på ångervecka?

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
3220818 Kvittar. Är det fel i produkten har du samma rätt att häva som en privatkund. Du tänker kanske på ångervecka?
ja, det var det jag menade. Jag köpte ju fel modell, men på det fick jag inte ångra mig... speciellt inte efter att jag startat datorn då den då var helt omöjligt att återsälja.

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati