Årets I-landsproblem jag vet............
Vill byta (helst ny) hoj som ska användas till gatåka men även klara bandagar. Suttit i flera veckor nu och kollat in tester av nedanstående hojar. Både jämförelsetester och vanliga tester, samt långtester.
BMW S1000RR
Honda CBR1000RRA
Kawasaki ZX-10R
KTM 1190 RC8R
MV Agusta F41000r
Suzuki GSX-R1000
Yamaha YZF-R1
Aprilia RSV4R Aprc
Ducati 1199-panigale
Vissa maskiner förblir ju en dröm pga för hög prislapp (i alla fall som ny-hoj) trots en grym "vill ha-faktor" /Duccen och Bmw:n.
Man sitter och läser tester fram och tillbaka med testförare som Christer Miinin och liknande proffsåkare och ser vad de säger. Alltså grabbar som kan ta dessa maskiner till dess yttersta gräns. Ingen av dessa cyklar faller igenom, mycket är väl upp till hur bra man sitter på dom och hur snygg man tycker den är (självklart spelar priset in också).
Sedan vet jag att jag kanske som max tar hojen till hälften av vad den kan prestera, men jag länner att det får aldrig vara hojen som bromsar mig........någonsin. Mina krav är att det är en literklubba/supersport - Så alla tips om 600r och liknande går bort direkt. Visst en sådan är kanske fantastisk på bandagar, men hopplös för mig i det vanliga hojlivet. Kör ofta med passagerare, jag gillar vrid och att slippa kugga ner för minsta lilla omkörning
Jag kör yzf R1 crossplane idag och saknar egentligen bara ABS-bromsar på den. Att köpa en likadan igen vore väl det mest logiska då man sitter bra på den även på längre pass samt att den är väl utprovad av mig redan så jag kommer med andra ord inte bli besviken på något................. men samtidigt vill jag prova nåt nytt med.
Finns nya hojar av 2011-12 årsmodell nu till bra priser exempelvis
http://www.bytbil.com/mc-mopeder/ktm/hvc2rnrg/BUQBEAsmIBbkxnAAcAhw4YA_!
http://www.bytbil.com/mc-mopeder/aprilia/2vxrb5dg/BUQBEAsmGCS5ObsaEDC4OTGAHAIcOGA_!
Är det någon man ska undvika (kvalitet, dålig körställning osv) ? Jag är för övrigt 1.80 och vägen 80 kg - Enda negativa (enligt mig) på R1:an är att original-vindkåpan är värdelös och att det blir rätt varmt om häcken med två ljuddämpare ett par cm under sadeln. sedan är det ju inte ABS heller vilket inte hade gjort något.
Vill byta (helst ny) hoj som ska användas till gatåka men även klara bandagar. Suttit i flera veckor nu och kollat in tester av nedanstående hojar. Både jämförelsetester och vanliga tester, samt långtester.
BMW S1000RR
Honda CBR1000RRA
Kawasaki ZX-10R
KTM 1190 RC8R
MV Agusta F41000r
Suzuki GSX-R1000
Yamaha YZF-R1
Aprilia RSV4R Aprc
Ducati 1199-panigale
Vissa maskiner förblir ju en dröm pga för hög prislapp (i alla fall som ny-hoj) trots en grym "vill ha-faktor" /Duccen och Bmw:n.
Man sitter och läser tester fram och tillbaka med testförare som Christer Miinin och liknande proffsåkare och ser vad de säger. Alltså grabbar som kan ta dessa maskiner till dess yttersta gräns. Ingen av dessa cyklar faller igenom, mycket är väl upp till hur bra man sitter på dom och hur snygg man tycker den är (självklart spelar priset in också).
Sedan vet jag att jag kanske som max tar hojen till hälften av vad den kan prestera, men jag länner att det får aldrig vara hojen som bromsar mig........någonsin. Mina krav är att det är en literklubba/supersport - Så alla tips om 600r och liknande går bort direkt. Visst en sådan är kanske fantastisk på bandagar, men hopplös för mig i det vanliga hojlivet. Kör ofta med passagerare, jag gillar vrid och att slippa kugga ner för minsta lilla omkörning
Jag kör yzf R1 crossplane idag och saknar egentligen bara ABS-bromsar på den. Att köpa en likadan igen vore väl det mest logiska då man sitter bra på den även på längre pass samt att den är väl utprovad av mig redan så jag kommer med andra ord inte bli besviken på något................. men samtidigt vill jag prova nåt nytt med.
Finns nya hojar av 2011-12 årsmodell nu till bra priser exempelvis
http://www.bytbil.com/mc-mopeder/ktm/hvc2rnrg/BUQBEAsmIBbkxnAAcAhw4YA_!
http://www.bytbil.com/mc-mopeder/aprilia/2vxrb5dg/BUQBEAsmGCS5ObsaEDC4OTGAHAIcOGA_!
Är det någon man ska undvika (kvalitet, dålig körställning osv) ? Jag är för övrigt 1.80 och vägen 80 kg - Enda negativa (enligt mig) på R1:an är att original-vindkåpan är värdelös och att det blir rätt varmt om häcken med två ljuddämpare ett par cm under sadeln. sedan är det ju inte ABS heller vilket inte hade gjort något.