bästa 125cc för 10-15k

DerBear

Ny medlem
Gick med
16 Feb 2009
Hoj
Cagiva mito 98 och Yamaha dt 125
95ans rör tycker jag e snyggt men gillar verkligen inte de nya..

Köp ett jolly moto eller arrow :)

Instämmer till fullo, har en 98:a och det ser ut som ett jävla mopperör xD Ska dock inte skaffa nu eftersom det blir en Ducati monster till nästa sommar så spar hellre pengar till det :D

Svenne100

Snart i ett staket nära dig
Gick med
28 Jun 2008
Hoj
Triumph Street Triple R -10
Vad är det för fel på nya röret? Menar ni ljuddämparen eller själva röret? Kan hålla med om att ljuddämparen på den gamla är snyggare.

Anndreeaas

otursfågeln
Gick med
3 Mar 2010
Hoj
Cagiva mito f 00
Vad är det för fel på nya röret? Menar ni ljuddämparen eller själva röret? Kan hålla med om att ljuddämparen på den gamla är snyggare.

röret är skitsamma, de e ljuddämparen, gillar inte att den e glansig för någon anledning..
Fast svart karbon skulle vara asnice

bikerboy 1

Ny medlem
Gick med
1 May 2010
Hoj
Aprilia rs 125 -05
Tjoho, lägger in en fråga här bara då det verkar som vi snackar om sporthojjarna ;)
Vad säger alla päron om att köra ostrypt ?
Hur mycket sliter det på motorn?
Snuten? Gör dom nått?
Värt att köra en aprilia om man ska köra en del strypt och bara ostrypt då och då ?
Varvar dom inte max när dom är strypta? Eller är det effektsvackan vid 4500rp/m ?

Svenne100

Snart i ett staket nära dig
Gick med
28 Jun 2008
Hoj
Triumph Street Triple R -10
Tjoho, lägger in en fråga här bara då det verkar som vi snackar om sporthojjarna ;)
Snuten? Gör dom nått?
Värt att köra en aprilia om man ska köra en del strypt och bara ostrypt då och då ?
Varvar dom inte max när dom är strypta? Eller är det effektsvackan vid 4500rp/m ?

Päronen säger inget.
Hojen är ju gjord för att gå ostrypt. Självklart sliter det ju mer än när den är strypt men det är ju så det ska vara.
Det är inte ofta man blir tagen av snuten. Blir man stoppad och de frågar om den är strypt så säger man bara ja så får man åka :hihi

Varvar max?

Petai

Ny medlem
Gick med
19 Jun 2008
Hoj
Snabbare än förra!
Snuten? Gör dom nått?

Vad föräldrarna tycker är väl rätt så olika. Min Far säger att om man ska köra lagligt kan man lika gärna åka moped.
Slitaget på etc Rs 125 är enormt tycker jag. Det är mycket som behöver fixas till hela tiden, saker som går sönder titt som tätt. Jag antar att Cagiva mito också har dom problemen, med tanke på att dom är tillverkade i samma land.

Vad Polisen gör beror vel på :) Jag har blivit stoppad ett flertal gånger och det har aldrig kommit på tal om den är strypt eller inte.

Man brukar tröttna på effekten rätt snabbt.. Jag hade nästan tagit livet av mig om jag var tvungen att åka runt med 11 kw :huvet
Aprilia Rs har ju en strypning som gör att du inte kan vrida på gasen fullt. Sen är det en CDI strypning som sänker varvet?? Vid 5000 varv för att sänka bullernivån? Nått sånt var det iallafall. Sen avgasporten, dom flesta har en variabel. Kopplar du in den så får du ''FP'' och kopplar du ur den så är den stängd? Som jag har förstått det.
Jag tycker inte det är värt att strypa om den hela tiden, kör ostrypt med lagligt rör så är det inga problem :tummenupp

Hur som helst.
Jag hade valt Cagiva mito 125 om jag fick chansen att byta.
Reservdelar/slitage är ungefär samma som Rs 125. Men den ser fan så mycket grymmare ut, med styrdämpare, banansving och design som etc 998 :jisses
Och den 7nde växeln som dom äldre har.. Vore guld värt på motorvägen :D

Effektmässigt så går dom väl ungefär lika bra :tuttar

2 Skit fina hojar, köp den som tilltalar dig mest :tummenupp

/Petai

Last edited:

bikerboy 1

Ny medlem
Gick med
1 May 2010
Hoj
Aprilia rs 125 -05
Hur ska man kunna övertala ens föräldrar att köra ostrypt :p?

Går det att t.ex plocka bort en av strypningarna och landa runt 20-25hk ?

:p?

dennishusell

Ny medlem
Gick med
28 Jun 2009
Hoj
Yamaha XT125X -05, Yamaha TZR125 -87
Hur ska man kunna övertala ens föräldrar att köra ostrypt :p?

Går det att t.ex plocka bort en av strypningarna och landa runt 20-25hk ?

:p?

Det dom inte vet om skadar inte dig :tummenupp

Nu tycker ju iofs min farsa att det bara e nice me trim men morsan är ju jävligt grinig :gnissla Men det där med att TZRen min har 27hk behöver hon inte veta :tungan

Petai

Ny medlem
Gick med
19 Jun 2008
Hoj
Snabbare än förra!
köp en billig rg -92 så har du kul får småpengar.
toppar 140-155 beroende på...
halv strypt, bara tagit bort cdi strypning. Original rör osv..
http://vimeo.com/6799605
länkar filmen bara för att :tungan

Han frågar om köptips och du lägger upp en Moppefucko film där du gör en HISKELIG burnout med ditt cykeldäck.. :rofl:såjaponken

aah funderar på de nu dom går rätt bra, snygga å billiga.

Dennis, jag var också intresserade av dom innan jag var och kollade på en. FYFAN säger jag bara.. När jag kom hem till ägaren så fick jag lust att vända...Stor och klumpig är bara förnamnet. Gammal trimmad 2taktare, kan det gå fel?? :rolleyes:

Nu på efterhand.. Varför köpte jag inte en NSR ( nyare än 94 ) :huvet:va
Dom går bra som fan, små och smidiga. Ser jävligt bra ut, lätt att få tag på reservdelar. Kända för att hålla rätt bra, riktigt fin hoj med andra ord.:tummenupp

/Petai

Last edited:

kentan

Ny medlem
Gick med
24 May 2009
Hoj
Suzuki Rg 125 F -92
Dennis, jag var också intresserade av dom innan jag var och kollade på en. FYFAN säger jag bara.. När jag kom hem till ägaren så fick jag lust att vända...Stor och klumpig är bara förnamnet. Gammal trimmad 2taktare, kan det gå fel?? :rolleyes:

/Petai

öööh va ?? :confused: stor kanske den är vilket ja tycker är bra när det är 125:a... men klumpig är den inte! ser jävligt bra ut och går bra och man får dom till ett bra pris.
men men... smaken är ju som baken :rolleyes:

Petai

Ny medlem
Gick med
19 Jun 2008
Hoj
Snabbare än förra!
öööh va ?? :confused: stor kanske den är vilket ja tycker är bra när det är 125:a... men klumpig är den inte! ser jävligt bra ut och går bra och man får dom till ett bra pris.
men men... smaken är ju som baken :rolleyes:

Stor, då menar jag inte som RS.. Vuxet utseénde med andra ord. Jag menar klumpigt stor för den lilla motorn :krama
Den ser så kantig ut.. Sen så lägger jag heldre på ett par tusen och får en äldre RS som slår Suzuki på fingrarna på alla punkter? Förutom reservdelar då :tungan

/Petai

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...