Bästa Anti-Virusprogrammet?

MikkE

Guest
Hej hej.
Nu har mitt Anti-Virusprogram gått ut.
Tänkte då skaffa ett nytt, hade Norton och har funkat bra. DOCK ska väl det ta en hel del prestada?

Har vart inne på Panda, men inte bestämt mig än, tänkte då fråga er om ett enkelt, bra, gärna gratis anti-virusprogram.

Blue

Irriterande...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Syrrans 883 och en Nikon Deetree.
MikkE skrev:
Hej hej.
Tänkte då skaffa ett nytt, hade Norton och har funkat bra. DOCK ska väl det ta en hel del prestada?

Har vart inne på Panda, men inte bestämt mig än, tänkte då fråga er om ett enkelt, bra, gärna gratis anti-virusprogram.

Jag använder AVAST som är gratis.

MikkE

Guest
Cool, tackar. Och båda dessa är BRA?
Ska läsa lite om dem.

Hjort

Just for laugh
Gick med
15 Jul 2005
Hoj
Troll bike
Har f-secure och panda (olika datorer).
Båda funkar bra men f-secure känns bäst, man får bra fakta om virusen och det uppdateras ofta samt lätt att använda.

edit: jämfört med norton är dom grymt bra, jag HATAR norton :argpådato

Blip

Dum spiro, spero
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
Blårykande crossmoppe
kasperskys antivirus bör väl räknas in bland de främsta på marknaden. Tog bort rootkit på min dator där en del andra applikationer gick bet.

R1 Uffe

Trafiklärare Till Yrket
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSX750EF -84, GSXR 1100 -87 med Vance & Bröööl, GSXR 750 -96, R1 -99 Touring, Högruta & Handtagsvärmare, R1 -00 med Yoshi Tri-Oval
MikkE skrev:
DOCK ska väl det ta en hel del prestada?.
Då har du nog för slö dator :rofl :hihi

Det är sant, norton har några xtra processer igång jämfört med andra, men detta är bara dom xtremaste fps bögarna som märker.......

H3dlund

Sporthojsnörd
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Husqvarna 701 Supermoto -17, KTM 380SX -02/-06 hybrid
Kan säga att Panda inte är ett skit att ha. Hade det innan jag formaterade datorn. Hade massa jävla virus som Panda in kunde ta bort. :gnissla

Men nu kör jag med Kaspersky's Antivirus. Aldrig haft några problem sedan dess. :)

JKay

Sinnesförvirrad fotoidiot
Gick med
30 May 2005
Hoj
RF600R
Mikke

Jag rekommenderar starkt Zone Alarm Security Suite.
Inte så minnesätande som övriga "stora" märken och sköter om din dator på ett lysande sätt! Jag kör det och är HELnöjd!
www.zonelabs.com

heimdal

jag e inte dum, de bara verkar så ibland
Gick med
2 Oct 2004
Hoj
r6 -00
JKay skrev:
Mikke

Jag rekommenderar starkt Zone Alarm Security Suite.
Inte så minnesätande som övriga "stora" märken och sköter om din dator på ett lysande sätt! Jag kör det och är HELnöjd!
www.zonelabs.com

zonelabs å pccillin bra kombination

norton äter ju prestanda.. å när de ansåg att jag inte va tillräckligt admin av min dator å vägra låta mig avinstallera de så fick jag allergiska reaktioner mot de progget

MDM

Livet är hårt.
Gick med
19 Oct 2005
Hoj
cbr -00
MikkE skrev:
Hej hej.

verkar vara den enda som använder norton. funkar alltid till 100% tillsammans med firewallen och updaterat windows. använder norton då de flesta andra anti virus programmet går bet på alla rootkits som för övrigt blir allt vanligare. har man updaterat windows och en bra brandvägg så räcker nog dock freeware anti virusen till om man ger fn i att klicka ja på alla mysko frågor som dyker upp.

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
gdfs
Det som vi säljer absolut mest av är nod. Det ska enligt vad jag förstått vara det bästa.

eset.com

edit: tycker även det verkar vara det enda som kan ta bort virus också. Har haft norton och panda på min dator tidigare och jag har blivit så förbannad varenda gång jag fått virus då programmet bara säger: otur, nu har du fått virus och trots att jag är ett virusprogram så kan jag inte ta bort det. Tur man inte betalat för nått än för då hade jag blivit gudförbannad.

Last edited:

JKay

Sinnesförvirrad fotoidiot
Gick med
30 May 2005
Hoj
RF600R
MDM skrev:
verkar vara den enda som använder norton. funkar alltid till 100% tillsammans med firewallen och updaterat windows. använder norton då de flesta andra anti virus programmet går bet på alla rootkits som för övrigt blir allt vanligare. har man updaterat windows och en bra brandvägg så räcker nog dock freeware anti virusen till om man ger fn i att klicka ja på alla mysko frågor som dyker upp.

HAR kört Norton och jag har numera en dator som inte lever ett liv som tuggummi i sirap, tack vare Zone Alarm....
Nu är ZASS inte ett gratis alternativ och högst kompetent att ta hand om dom virus/trojaner och maskar som jag hittills har fått skickat till mig.
Sen gäller det att lära sig hur sitt brandvägg/antivirus fungerar för att få inställningarna helt rätt.

Ulfis

aka Retep
Gick med
13 Oct 2004
Hoj
VFR800 -08, CBR600 -96
Jag kör aldrig mera Norton. :3freak

Efter en tid blir datorn mer och mer ett sirapsträsk.
Löstes käckt och elegant med byte till eTrust....

CoSmoZ

Skitskraj MC
Gick med
1 May 2004
Hoj
Suzuki 1000 Gsxr
Jag tycker ewido security & Kapersky är kanon..
Norton har jag oxå men mest som extra skydd..

heimdal

jag e inte dum, de bara verkar så ibland
Gick med
2 Oct 2004
Hoj
r6 -00
så de vi alla kan komma överens om är att:

NORTON suger min rakade püng !!!

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring