bästa banhojen

Don Quixote

Nordic BoTT 2010
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
Ducati 1098, BadAss-chopper & ZX636R -02
Hejsan Qungen :)

Jag har rejsat på alla 1000cc och allvarligt talat så spelar det ingen större roll vad du väljer. Att ZX10an "går helt bort" för att den är svårkörd tycker jag inte det finns mycket sanning i. Den är helt klart rätt nervös utan styrdämpare, men det finns väl ingen som kör bana som inte monterat en styrdämpare på en modern 1000 oavsett märke. Och får du monterat en styrdämpare så är 10an helfin!

Dock tyckte jag den första modellen av CBR1000 var rätt mycket tråkigare än de andra tre. Det känns som den har märkbart mindre effekt och chassit var mjukt o trögt. Går säkert få ordning på med lite chassiprylar och inställningar men nah... Satsa på nån av dom andra i stället! Vilken som av zx10, gixxer och r1 kommer göra dig glad :)

qungen

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2004
Hoj
Ducati Streetfighter
Hejsan Qungen :)

Jag har rejsat på alla 1000cc och allvarligt talat så spelar det ingen större roll vad du väljer. Att ZX10an "går helt bort" för att den är svårkörd tycker jag inte det finns mycket sanning i. Den är helt klart rätt nervös utan styrdämpare, men det finns väl ingen som kör bana som inte monterat en styrdämpare på en modern 1000 oavsett märke. Och får du monterat en styrdämpare så är 10an helfin!

Dock tyckte jag den första modellen av CBR1000 var rätt mycket tråkigare än de andra tre. Det känns som den har märkbart mindre effekt och chassit var mjukt o trögt. Går säkert få ordning på med lite chassiprylar och inställningar men nah... Satsa på nån av dom andra i stället! Vilken som av zx10, gixxer och r1 kommer göra dig glad :)

tack för svaret kul att höra ifrån någon som testat flera hojar
då är det bara att börja leta hoj

Johansson

Sporthoj Senior Member™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia Tuono v4r
Du kanske ar sa pass bra att du kan vrida botten banan runt pa en nyare 1000, men tradskaparen sager sjalv att han ar rutten pa att kora.

En bana består inte bara av kurvor vettu så nån gång kan man ju dra fullt. Men jag hade valt en 600:a, det är mer rejsing :)

När varvtiderna slutar sjunka på 600:an så ska jag också köpa en literhoj.

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA