Bästa coverlåten?

TurboJugend

Ny medlem
Gick med
21 Dec 2003
Hoj
-
Nirvana har nog gjort bäst covers. På Unplugged in New York har vi ju guldkorn som: The man who sold the world (David Bowie), Plateau (Meat Puppets), Oh me (Meat Puppets), Lake of fire (Meat Puppets), Where did you sleep last night (aka in the pines, av Leadbelly).

Supercovers, och alla är bättre än originalet. Har iofs inte hört originalet av Where did you sleep last night, men jag tvivlar starkt på att den skulle vara bättre.
Sen är ju Jesus doesn't want me for a sunbeam (The vaselines) ganska bra också. Fast inte lika bra som dom förstnämnda.

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
gdfs
visste att det var nånting jag inte kom ihåg, tur att du är här och påminner mig

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
My way - Sid Vicious

Nu har ni svaret.

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Coola Ola skrev:
Helt ok låt men vem har gjort originalet?

Gary Moore, och hans version är givetvis mycket bättre, det ska en irländare till att lira irländskt. Den ska ej förväxlas med Led Zeppelin-låten med samma namn som är en helt annan låt.

Kul kuriosa är att Yngwie Malmsteen har snott riffet i princip rakt av till sin "Braveheart" från "Facing the animal".

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Det snackas covers i den här tråden och ingen har tagit upp någon låt från skivan "A Tribute To Ramones". :va

Skämmes tammefaan :fatta!

Last edited:

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
gdfs
Esquire skrev:
Det snackas covers i den här låten och ingen har tagit upp någon låt från skivan "A Tribute To Ramones". :va

Skämmes tammefaan :fatta!

Det var väl någon som nominerade Kiss - Rocknroll radio. Den låten är väl från den? En ovanligt bra cover faktiskt.

Coola Ola

Guest
Chris Ash skrev:
Gary Moore, och hans version är givetvis mycket bättre, det ska en irländare till att lira irländskt. Den ska ej förväxlas med Led Zeppelin-låten med samma namn som är en helt annan låt.

Kul kuriosa är att Yngwie Malmsteen har snott riffet i princip rakt av till sin "Braveheart" från "Facing the animal".

Har lyssnat på gary moores ursprungliga version och nog är den bättre alltid! Helt klart mer känsla och inte så tillrättalagd som när nightwish gör den. Är väl iofs inte nightwish starkaste låt kanske.

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
honkiie skrev:
Det var väl någon som nominerade Kiss - Rocknroll radio. Den låten är väl från den? En ovanligt bra cover faktiskt.
Jepp, den låten kommer från den plattan.

Var nog jag som läste tråden lite slarvigt kanske... :rodnar

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
I love rock'n'roll - Britney Spears.

Förutom den brottarsuccésuperlåten så är allt med Darin fantastiskt. Vilken talang!

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Mattias skrev:

Förutom den brottarsuccésuperlåten så är allt med Darin fantastiskt. Vilken talang!

I love rock'n'roll ska sjungas av Joan Jett och ingen annan!
Britta Spjut har inte röst nog att sjunga någon låt som kräver pondus.

Gwen Stefani-If I was a rich girl är bättre än alla andra versioner jag har hört, dock har jag inte en susnig om vem som är orginal.

Flamma77

Hojlös halvabstinent helveterinär.
Gick med
24 Sep 2003
Hoj
Fullt möjligt att seriöst tänka tanken på en...
Mattias skrev:

...

:rofl

Som hon sjunger den kan jag också sjunga...
Det är så jävla synd att jag aldrig hajjat att man inte behöver ha en bra sångröst för att tjäna pengar, om man bara gillar att inte äta så mycket att man är normalviktig och klä sig porrigt och åma sig... jag har losat så mycket cash att det är lite pinsamt att berätta det. :huvet :D

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Flamma77 skrev:
:rofl

Som hon sjunger den kan jag också sjunga...
Det är så jävla synd att jag aldrig hajjat att man inte behöver ha en bra sångröst för att tjäna pengar, om man bara gillar att inte äta så mycket att man är normalviktig och klä sig porrigt och åma sig... jag har losat så mycket cash att det är lite pinsamt att berätta det. :huvet :D

Det är inte försent att börja nu :lol

Ska man se det så så finns det mycket annat man har kunnat tjäna pengar på genom tiderna, men det är bara olika grader av intellektuell prostitution.

Nä kämpa vidare du så att jag har någon att gå till när mina hundar behöver hjälp, jag tror att det är oerhört mycket mer belönande i längden (och dessutom tjänar väl veterinärer hyfsat IAF), och framförallt kan du vara verksam ett helt liv.

Artister som har sålt ut sig för mycket slutar i docku-tv som hon den feta stenhöga blondinen med stora bröst (jag kunde inte komma på namnet)

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
För övrigt låter allt nytt med Timbuktu som Peps Persson-covers. Det är nog läge för Peps att göra en ansträngning nu, marknaden är redo.

Tåbbä

Meblem
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
Såld
Therion - Summer night city (ABBA)
Cradle of Filth - Hallowed be thy name (Iron Maiden) -Bättre än originalet :tomten
Cradle of Filth - Fear of the dark (Iron Maiden)
Six feet under - TNT (Ac/dc)
System of a Down - Snowblind (Black Sabbath)
Joe cocker - With a little help from my friends (Beatles cover???)

Last edited:

Tåbbä

Meblem
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
Såld
Chris Ash skrev:
Det där skrev du inte....det är bara jag som ser syner i bakfyllan.
Avnjutes bäst en lördagskväll i trevligt sällskap efter förtärandet av 5-6 starköl.
DÅ är den bättre än originalet! :7peta

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...