Bästa föraren som aldrig vann ett VM?

Penguin

Helmet time is good time
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
929
Chris Ash skrev:
Om jag får rösta med hjärtat säger jag...

Pierfranscesco Chili

Det är en racerförare med hjärta det...dessutom var han rätt nära att vinna VM ett av åren på Ducati, var det 96?(orkar inte kolla efter).

Oja, höll ju på att glömma bort Chili. Han vore väl värd en titel efter många års rejsande. Helt klart en kung! :Bugar

Bifogat

• Frankie Chili.jpg
    Frankie Chili.jpg
    58 KB · Visningar: 117
  • chili 2.jpg
    chili 2.jpg
    70.4 KB · Visningar: 84

Barbone

Ny medlem
Gick med
28 May 2004
Hoj
yamaha -06
Luca Cadalora :Bugar
skulle ha haft en Gp500:a titel till samlingen.

BMW R90s

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GS
Pat Hennen, omkom på Isle of Man
Dave Aldana
Finns flera, en som jag inte kommer på namnet just nu :huvet men som vid fråga
varför han inte justerade framgaffel på sin 500.a hävdade att det var insällt av Suzuki på fabriken och iochmed detta så var allt ok.
Han tävlade på Karlskoga när VM kördes där.

nr12

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
honda rs
Randy mamola är den som ´är värd titeln mest helst då han 1984 fick team order att släppa förbi sig Freddie Spencer på salsburg ring och i och med detta i princip losade titeln till Eddie Lawson

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Gustav O skrev:
Han vann iofs 250-VM...

Randy Mamola måste ju ligga bra till med tanke på att han kom tvåa fyra gånger...

Nakano tycker jag var vassast i 250 säsongen 00 så han är ju ett annat alternativ. Haga i Superbike kanske?
Tror ändå det får blir Mamola.
Dessutom hade Mamola en härlig körstil och bjöd publiken på en show, att han oxo är en clown i depån gör inte saken sämre, jag såg Mamola på Anderstorp i slutet av åttiotalet, han körde Cagiva vill jag minnas och hade inte mycket att hämta maskinellt jämfört med dom andra toppförarna, inte surade han för det inte, han sladdade runt upp på curbsen och tangerade gräset gång på gång i NGK kurvan.

fezt

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Oct 2004
Hoj
lös
Simon Svensson gjorde bra ifrån sig på 2000-talet, hade det inte varit för rossi och några andra borde han tagit minst ett VM-guld... :tomten

Jag röstar för Simon.... :yoparty

Trailertrash

Ny medlem
Gick med
18 Jul 2004
Hoj
Honda 125 racer
willy skrev:
:huvet

Sete verkar inte ha psyket som krävs för att vinna, tycker jag!
Jag tycker det var att McCoy inte vann 500VM! Han kanske inte är den bästa föraren med den coolaste! :yoparty

Måste hålla med om att McCoy var den som skulle ha vunnit 500vm..
Han var den klart bästa 500 föraren, som aldrig vann GP vm..

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Axxexs skrev:
Vem tycker ni var den bästa föraren som aldrig fick vinna ett VM?
Nobuatsu Aoki i 500.

Strider skrev:
Vem är den minst värdige mästaren då? Alex Crivillé lägger jag min röst på.
Crivillé var bäst efter Doohan. När Doohan inte fanns kvar kändes det helt naturligt och mycket välförtjänt att Alex vann VM-titeln. Hade han inte skadat sig och tvingats sluta tror jag att han hade varit kvar som en av de absolut snabbaste än i dag. Han körde regelbundet ifrån Gibernau, Checa, Capirossi och Biaggi som räknas som några av de bästa i dag.

Min röst på den minst värdige världsmästaren lägger jag på Toseland i WSBK som fick den till skänks när Bayliss, Edwards och Hodgson hade lämnat serien.

Last edited:

RS250RR

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
Honda RS250 -05, Yamaha YZ250-12 Yamaha R6 -09
Strider skrev:
Ralf Waldmann.

Vem är den minst värdige mästaren då? Alex Crivillé lägger jag min röst på.

Har man vunnit ett VM guld så är man värdig, det finns fan inga ovärdiga världsmästare!

eckeph

Ny medlem
Gick med
19 Feb 2005
Hoj
Hojlös för tillfället
Gustav O skrev:
Haga i Superbike kanske?

Haga skulle ju blivit världsmästare om inte han åkt dit för doping efter att ha tagit förkylningsmedidcin. Han blev väl av med en seger och avstängd i ytterligare ett race? Visst var det Edwards som vann med några futtiga poäng det året (2000?)

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
Strider skrev:
Enkom därför han körde en hoj dom Doohan utvecklat.
Doohan var ju riktigt sur på att de andra Honda-förarna tog hans setup rakt av. :lol Han ville ju helst köra i ett eget team för att undvika det.

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
eckeph skrev:
Haga skulle ju blivit världsmästare om inte han åkt dit för doping efter att ha tagit förkylningsmedidcin. Han blev väl av med en seger och avstängd i ytterligare ett race? Visst var det Edwards som vann med några futtiga poäng det året (2000?)
Haha, ja förkylt blev det onekligen när den gode Nitro-san ville panikbränna bort pizzakaggen med efedrin. Fast speciellt förkyld var han inte.

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Strider skrev:
Enkom därför han körde en hoj dom Doohan utvecklat.

Hade Roberts haft ordning på sitt bakdäckslitage -99 så hade Crivillé inte blivit mästare.

Criville körde jämnt med Doohan i princip hela 96 när de hade exakt samma förutsättningar. Det var ju säkert 7-8 race det inte skiljde mer än tiondelar och hundradelar dem emellan.

Tyvärr skadade ju sig Criville 97 och 98 låg han tvåa mellan Biaggi (189 poäng) och Doohan (182 poäng) med 4-5 race kvar då han blev avknuffad av Katsuaki Fujiwara på hemmaplan.

Criville var grym, riktigt jäkla grym, hur många förare kör just nu som tagit 15 segrar i stora klassen?

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Strider skrev:
Nej, han är en okarismatisk tråkmåns som har sin framgång att tacka andra för mer än de flesta.
RR-förare som bor hos mamma efter att 30-strecket passerats är svåra att ta på allvar.

Aaron

Exilkuban
Gick med
9 May 2003
Hoj
2008 Aprilia RSV1000R
Axxexs skrev:
Vem tycker ni var den bästa föraren som aldrig fick vinna ett VM?

Alla kan ju inte vinna och ibland kanske man tyckte att fel förare vann? Vilka var så duktiga så att dom skulle ha kunnat vinna ett VM men aldrig gjorde det?

Aaron Slight (såklart).

Chili och Haga känns också värda att nämna i sammanhanget.

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring