Bästa fiddy-märke?

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Loncin motorerna är från början utvecklade i USA utav ett företag som hette Lincoln, personen i fråga som ledde projektet heter Abraham. Mycket duktig kille när det gäller motorer. Tyvärr avled Mr. Abraham och företaget blev uppköpt utav kineser som döpte om företaget till Loncin.

Var det han som blev skjuten på någon konsert?

Flerpen

Ny medlem
Gick med
29 Aug 2004
Hoj
Gsx-r 750 y, Husaberg 450. Suzuki katana. Hunter 50.
Hade inte ens tanken på att skaffa en fiddy innan länken kom ut.

mkii

Sporthojsnörd
Gick med
16 Dec 2012
Hoj
Suzuki GSXR 750 2008
Hade inte ens tanken på att skaffa en fiddy innan länken kom ut.

jag vet hur de känns, inte jag häller när jag köpte en. =) men du får göra en GoPro video o lägga upp här så att TS kan se vad du köpte, då kanske han blir sugen på o köpa den utav dig ;)

Gör en nu på en gång =) Jag tror TS hade uppskattat det :gråta

curb

Dekalhora
Gick med
29 Jul 2012
Hoj
KTM 450EXC-R, Honda CBR929RR Fighter
Samma här.

Johan, har du några fler köptips???

Han heter Jonas:fakta

Jonas har rätt rolig historik här på SH. Han gör debut genom att fråga lite om minimotos är lagliga på gata, sen går han över till att fråga om 85 eller 125cc cross är bäst för honom för att sedan fråga hur mycket olja man skall blanda i sin 2takts cross (tydligen köpt en Kåtm 125 crolle). Nu har han startat en tråd om vilken fiddy som är bäst.

Blev du av med crossen när du framförde den på gatan Jonas? Eller blandade du åt helvete fel med olja/bensin så den skar? Hur som haver, köp en moppe:tungan

Last edited:

Flerpen

Ny medlem
Gick med
29 Aug 2004
Hoj
Gsx-r 750 y, Husaberg 450. Suzuki katana. Hunter 50.
jag vet hur de känns, inte jag häller när jag köpte en. =) men du får göra en GoPro video o lägga upp här så att TS kan se vad du köpte, då kanske han blir sugen på o köpa den utav dig ;)

Gör en nu på en gång =) Jag tror TS hade uppskattat det :gråta

Det skulle jag kunna göra men då är prisbildning ett antal snäpp högre.
Det är inte varje dag en licenstillverkad hondafiddy dyker upp.

Jonas Karlson

Ny medlem
Gick med
7 Aug 2013
Hoj
Soon
Jag stack dit igår och provkörde den. Den var skit. Dem hade mixtrat med den och allt. Den hade ett förfärligt ljud. Lät som en traktor, man blen fan skrämd när man gasade. Man skulle verkligen inte bli populär bland grannarna då men som sagt kina skit. Köpte den inte men nu har jag blivit sugen på en lifan som några nämnde här :p Men vad säger ni om en sådan motor?

Knoddas

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Nov 2010
Hoj
848
Jag stack dit igår och provkörde den. Den var skit. Dem hade mixtrat med den och allt. Den hade ett förfärligt ljud. Lät som en traktor, man blen fan skrämd när man gasade. Man skulle verkligen inte bli populär bland grannarna då men som sagt kina skit. Köpte den inte men nu har jag blivit sugen på en lifan som några nämnde här :p Men vad säger ni om en sådan motor?

Bra skit, hade en sådan 125cc på min Exxo och det var aldrig några problem.
Men ifall du tror att en riktig märkeshoj låter mindre så misstar du dig, min fiddy lät mer än min stora hoj :näsblod

bmw1600

Ju längre desto bättre......
Gick med
9 Sep 2011
Hoj
1992 Yamaha TDM850
Annars så säljer biltema billiga troll...menar BMX cyklar. Börja med en sådan, så får du nog tillräckligt håriga ballar för en fiddy eller din Kåtm 125cc sedan.

Nyheter
Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!