Bästa hojen för ca 25 000 kr

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Har en jobbarkompis som håller på med körkortet, han har begränsad budget, men skall ta på tung, vad rekommenderar ni som bästa hojvalet (750 cc och uppååt) för max 25 Papp?? Han vill ha sporthoj, är lite inne på Vfr 750 någon tidig modell, men även fz 750, gixxer 750/1100, cbx 750 mm mm, gpz 900 vart han lite besviken på utseendet och känslan över den. Han är 1,78 lång, han tyckte han kände sig alldeles för liten på gpz:an, att han inte nådde bra till styret.

Synpunkter och råd på hoj!
 
Last edited:

blub

bar asfalt är bra asfalt
Gick med
15 Nov 2003
Ort
Uppsala
Hoj
zxr 750
kawasaki zxr 750 :tummenupp går helt klart att få en i ok skick för 25k.

Rätt billig att försäkra, stabil med bra motor och ser bättre ut än andra gammla 750.
 

CorbenDallas

Memento te mortalem esse!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Malmö
Hoj
Två svarta och en röd
Varför inte en ZX6a från 95. Om han prutar lite borde det gå. Jag hade släppt min för 25".
Den är klart modernare än dom flesta andra nämnda här...
 

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
CorbenDallas skrev:
Varför inte en ZX6a från 95. Om han prutar lite borde det gå. Jag hade släppt min för 25".
Den är klart modernare än dom flesta andra nämnda här...

Säkert! Jag har även försökt "truga" på honom cbr 600, men men han vill ta kort på tung, så det är kört då..

jag var ivrig förespråkare för denna, för det är rätt kul med exakt lika hojar, men det var lite jobb med den, kransen till 2:ans växel samt att man skulle behöva hona cylindrarna o byta kolvringar, mycket jobb m a o.

http://www.blocket.se/view/3971084.htm?caller=vml_s&l=0&c=1&city=0
 

CorbenDallas

Memento te mortalem esse!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Malmö
Hoj
Två svarta och en röd
sporTlovEr skrev:
Säkert! Jag har även försökt "truga" på honom cbr 600, men men han vill ta kort på tung, så det är kört då..

jag var ivrig förespråkare för denna, för det är rätt kul med exakt lika hojar, men det var lite jobb med den, kransen till 2:ans växel samt att man skulle behöva hona cylindrarna o byta kolvringar, mycket jobb m a o.

http://www.blocket.se/view/3971084.htm?caller=vml_s&l=0&c=1&city=0

Det där är en buss jämfört med Kawan ovan...
 

Kurvmakaren

en helt vanlig medlem
Gick med
20 Mar 2003
Ort
Staffanstorp
Hoj
YZF R6 -00
CorbenDallas skrev:
Varför inte en ZX6a från 95. Om han prutar lite borde det gå. Jag hade släppt min för 25".
Den är klart modernare än dom flesta andra nämnda här...

Vadfalls?? E du killen...du inte komma här och moppsa dig....Vi ses på SRW till våren! :tungan
Och till Blub så önskar jag dig hjärtligt välkommen ner till Sturup för att du skall kunna visa vart skåpet skall stå... :tummenupp

Kurvis :7peta Corben
 
Last edited:

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
SÄGER du att jag kör buss?? aja baja :fatta! ...nåja säg till när du vill att bussen skall köra om dig, gärna på 5:e växeln roll on start mellan 150-250.. :banana .
 
Last edited:

CorbenDallas

Memento te mortalem esse!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Malmö
Hoj
Två svarta och en röd
Kurvmakaren skrev:
Vadfalls?? E du killen...du inte komma här och moppsa dig....Vi ses på SRW till våren! :tungan
Och till Blub så önskar jag dig hjärtligt välkommen ner till Sturup för att du skall kunna visa vart skåpet skall stå... :tummenupp

Kurvis :7peta Corben
Jag sa dom flesta... :fatta! :tungan
 

CorbenDallas

Memento te mortalem esse!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Malmö
Hoj
Två svarta och en röd
sporTlovEr skrev:
SÄGER du att jag kör buss?? aja baja :fatta! ...nåja säg till när du vill att bussen skall köra om dig, gärna på 5:e växeln roll on start mellan 150-250.. :banana .
Buss, blysläde, lok, välj själv...
Du kan få försöka köra om mig på Knutstorp eller Sturup Raceway...
 

benrangel

Fullblodsironiker
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gbg
Hoj
*såld*
En VFR är en bra hoj. Driftsäker, trevlig och med ett skönt ljud. Köp min.
 

Jsson

Ny medlem
Gick med
18 May 2004
Ort
Västerås
Hoj
Hayabusa -02
Finns ett självklart val

Säg åt honom att köpe en Yamaha FZR 1000, kanon hoj, och är det nå´n som snackar om att det är en blysläde, buss och så vidare så är det bara för att det är tunnisar som inte orkar med en riktig cykel!!! :fyllisar
 

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Jsson skrev:
Säg åt honom att köpe en Yamaha FZR 1000, kanon hoj, och är det nå´n som snackar om att det är en blysläde, buss och så vidare så är det bara för att det är tunnisar som inte orkar med en riktig cykel!!! :fyllisar

Kan väl bara hålla med, men är part i målet..jäklar också, nu kan jag inte byta...."mutter mutter mummel mummel"
 

Kurvmakaren

en helt vanlig medlem
Gick med
20 Mar 2003
Ort
Staffanstorp
Hoj
YZF R6 -00
sporTlovEr skrev:
Kan väl bara hålla med, men är part i målet..jäklar också, nu kan jag inte byta...."mutter mutter mummel mummel"

Det beror väl helt och hållet på vad man skall nyttja hojen till.
En FZR 1000 är inget att rekommendera för kurvbrottning då det finns andra hojar med bättre egenskaper.

Har man för avsikt att köra snabbt och mycket "rakt fram" (tolka mig rätt) så duger FZR:en gott.

Ta gärna en funderare på vad ni skall ha er kommande hoj till (till alla er som är på väg att skaffa ny hoj) INNAN ni köper den....
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top