Bästa hojen jag hört!

Vincent H

Mzee
Gick med
30 Oct 2008
Hoj
Suzuki GSX-R1127
Stånka och twin äger allt i ljudväg...! så enkelt är det..
4 cyl moderna är bara "lyssna vad fort det låter som att det går!!" :(

Du skulle antagligen haft visst nöje av att höra när vi för ett tag sedan i tät formering och med fullt skaft klippte 3-4 km långa Brobacka-rakan på KTM 660/Akrapovic, Aprilia RSV 1000R/Akrapovic och Suzuki GSX-R1100/V&H SSR.

Måste dock, tyvärr, spräcka din världsbild - Gixxern gick fortast...

EmiliosFantomen

Guest
En behändig sak med att brumma runt med ett akrapovicsystem är att alla bilar flyttar sig från vänsterfilen när man kör i tunnlar.

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Finns enbart en: Yamaha RD500 :kär :kär :kär Kärlek vid första öronkastet typ :yoparty :yoparty :yoparty

Second that!:yoparty :tummenupp

[YOUTUBE-ID]vb1Y4ufeW5Y[/YOUTUBE-ID]

Kawa H2 låter också jävligt mysigt!:kär

[YOUTUBE-ID]PF78zlTMys4&feature=related[/YOUTUBE-ID]

Last edited:

Estremo

La vita è bella
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4S & Ducati 998
Bland radfyror finns det i mina öron inget som slår MV Agustas väldigt speciella ljud som inte kan liknas med någon annan fyra. Att Ferrari varit inblandade i utvecklingen av motorn säger väl det mesta.

Annars skulle jag vilja lägga in NSR250 som en av mina favoriter.

Abrakadabra

Sporthojsnörd
Gick med
1 Apr 2005
Hoj
>1
Att stå bakom Charley när han drar iväg på strippen med sin HD is the shit. Fy F-N vilket ös. Ni som gjort det förstår vad jag menar. :yoparty Är man inte berädd så skiter man ner sig. :D

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
:fakta

[YOUTUBE-ID]gPGhuepihmc[/YOUTUBE-ID]

Kawa H2 låter också jävligt mysigt!:kär

[YOUTUBE-ID]PF78zlTMys4&feature=related[/YOUTUBE-ID]

Yes! Bland tvåtaktarna är H2 skiten. En riktig underdog med vilken man alltid fick napp vid rödljusen mot moderna hojar. Alla yngre trodde det var ett trött gammalt fornminne. H2 Var snabbast i prostock ända tills 80-talets slut om jag inte missminner mig (Paul Gast och Dave Schultz hojar)

Hittade en videosnutt. Kawa H2 750 dragbik som sätter ett nytt rekord och rostar en modern 4T radfyra sporthoj i en smäll Inte illa för en 35 år gammal motorkonstruktion:

[YOUTUBE-ID]HRc3mmjBmk8[/YOUTUBE-ID]

Att stå bakom Charley när han drar iväg på strippen med sin HD is the shit. Fy F-N vilket ös. Ni som gjort det förstår vad jag menar. :yoparty Är man inte berädd så skiter man ner sig. :D

Ja den låter så sjukt fett. :D
Stötstångs tvåventils V-twin är inte helt fel

http://www.karlingracing.com/css/images/movies/karling_finland.mpg

Last edited:

Hansen.

Outlaw på deltid.
Gick med
27 Feb 2009
Hoj
Gixxer 1000 gatukrigare *såld...*
Kawan måste jag hålla med om att den är vansinnig!!! Skulle gjort allt för att få prova en sån :(

Vincent H

Mzee
Gick med
30 Oct 2008
Hoj
Suzuki GSX-R1127

Mycket vackert!

[Urspårning] När Honda rejsade dessa - och 5-cylindriga 125:eek:r från samma era - demonterades i princip hela motorn mellan träning och tävling vilket var ett stort jobb, massvis med små pryttlar som skulle rengöras, kollas och återmonteras. Men motorerna provstartades aldrig, hojarna rullades bara ut när det var dags: "vi vet att allt fungerar".
Mycket svårt att smälta för alla andra som rutinmässigt avslutade mekarsessionerna med en bra stunds stå-och-gasa, även om klockan var två på morgonen och man väckte alla i depån.[/Urspårning]

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0