Motfråga: Vet du att dom inte gör det?
Ser inte på MotoGP så bryr mig egentligen inte om vad dom gör
Ang ta åt sig, näää, min hoj MED slipon är värd max 15
Nej. Som jag skrev så vet jag INGEN motorsportutövare som lyssnar på annat än motorljudet under pågående tävling. Känner många bilsportare och har själv varit en aktiv utövare. Kan bara tala för mig själv, men under pågående tävling så är sinnena otroligt skärpta och man använder allt man kan för att fokusera på vinsten. Kan inte tänka mig att det finns någon musik som förbättrar körningen sådana gånger. Samma sak ute på gatan... Där man VERKLIGEN bör vara fokuserad på vad man gör, kör amatörer som svin och med avtrubbat hörselsinne. Respektlöst i mitt tycke.
Jag ser inte heller på moto gp så jag vet inte heller
.
Förstår du vart jag vill komma med mina inlägg? Att det finns många som köper slipon av den anledningen att dom vill imponera på andra (känner några stycken), och inte för att dom njuter nämnvärt av det =). Det är som att det bara "ska vara så", att köper man en hoj så måste det sitta "leva om" system på dom... Det jag undrar är hur många av dessa som faktiskt njuter av ljudet innerst inne. Eller om det är känslan av att veta att man hörs och drar blickar till sig. Känner man av de där två extrahästarna? Eller de två kilon lättare som hojen blir... Kan man kanske gå å skita innan man far ut och kör och få viktbesparingen på det sättet istället?
Nu på våren tog jag ur insatserna och var och mullrade omkring. Jag är en sån som njuter av motorljudet. En annan anledning var att komma ut och varna trafikanterna om att våren (motorcyklisterna) är i antågande och då är det bra om man hörs och syns så folk blir påminda om att vi faktiskt delar på vägen. En tredje tanke var att jag ville sprida lite vårkänslor hos allmänheten =)
Jag kan även med handen på hjärtat erkänna att det är lite skönt när man får uppmärksamhet ibland.
Men hur som helst så åkte insatserna tillbaka i efter första svängen, då jag tycker att hojen låter nog skönt ändå... Måste ju bara älska LC8 ljudet trots att det utan insatser är mig övermäktigt i längden
Härligt med billiga hojar för övrigt... Ska själv köpa tillbaka min gamla VF400F (förstahojen som jag har spårat upp). Högvarvig V4 låter också gott, men går inte så hårt dock
. Ska skaffa annat system till den så småningom, ifall att jag genomför mina planer för den lille rackaren
//Robert
Med lagom sportiga ljuddämpare och lurar som typ 'the plugg' behöver man ju inte lira på maxvolym. Rätt soft med lite bakgrundsmusik lugna sträckor som t.ex genom samhällen.
Är det förresten bara jag som sjunger i hjälmen? Ibland, när mc-turen blivit en bra bit längre än planerat, kan jag få ihop ganska sjuka låttexter.
lite bakgrundsmusik vid vanlig myskörning tycker jag är okej. Det är idiotkörning med hög volym i lurarna som jag tycker rimmar dåligt. Pantera är visserligen jävligt bra
, men inte medan man utövar motorsport, och absolut inte när man leker motorsport på allmän väg.
Du är absolut inte ensammen om att sjunga i hjälmen
. Jag brukar sjunga rätt friskt när jag är på bra humör. Hojkörning är frihet för mig och då skiter jag i om folk hör mig vråla
. Jag bjuder gärna folk på ett gott skratt ifall dom nu skulle höra mig
//Robert