Bästa körskolan i HBG?

Sprawler

Ny medlem
Gick med
12 Jul 2009
Hoj
Yamaha
Tror Drive-In är det bästa valet ur ekonomiskt perspektiv. De har MC-paket för 4500:- och det brukar man klara sig långt med. Teori + 5 st körlektioner á 60 min :tummenupp

Det jag upplevde som något negativt var att man inte fick särskilt mycket information när man skrev in sig. Jag fick typ mina böcker och sen var det inte mer med det. Fick inte ens veta när de hade lektioner (gick inte på några lektioner men ändå).
I övrigt bra, billiga och ej alltid fullbokade som Karl-Eriks mfl brukar vara ;)

Last edited:

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Tog A-kort via Lantz och B-kort via Karl Eriks. Om jag skulle tvingas ta om båda körkorten idag skulle jag gjort det via Lantz utan tvekan.

Mycket möjligt att Karl Eriks ryckt upp sig sedan jag tog mitt B-kort. Lantz har dock haft ett väldigt gott rykte i alla år med massor av nöjda nyblivna körkortsinnehavare. Min rekommendation får helt enkelt bli Lantz.

Alla verkar dock inte vara helt nöjda med Lantz vilket tråden visar. Även solen har sina fläckar. I slutändan får man bilda sig en egen uppfattning om vilken körskola som får ens förtroende. Besök ett par olika. Det är nog mitt bästa råd.

Lycka till med körkortet.

Naderi

Boys just wanna have fun.
Gick med
3 Aug 2007
Hoj
Suzuki GS500E (Såld), Suzuki GSXR 750 -98 (Såld), Yamaha R1 -05 (Såld), Suzuki GSXR 750 -90 Streetfighter, GSXR 750 -04, GSXR 1000 K5
Du har inte funderat på ta det privat? Finns många tusenlappar att tjäna in på...

sofiiiii

Rödtotten
Gick med
30 Mar 2009
Hoj
R6
synd att du inte gillade lantz..dålig trafiklärare kanske? för båda mc-lärarna där är suveräna! Jag är jättenöjd med hela den skolan, tog både bil o hojkortet där. Tyckte dom va snabba med att boka tid för både uppskrivning o uppkörning. Tror jag fick min uppkörningstid efter 1 eller 2 lektioner. Så jag tycker du bör tänka om lite när det gäller lantz ;)

Wilcan

Socialdemokrati är klassförräderi.
Gick med
13 Jul 2008
Hoj
?
Lantz tänker jag inte gå in på igen, tänkre.. Nej kan inte skriva det här, fabror blå ju.
Tycker de drog ut som in i helvete och lite diverse otrevligheter där de försökte blåsa mig på pengar. Jag och Godlike100 gick på drive-in och hade samma körlärare, förrutom läraren vi hade som hade livskris, bodde på landet och var almänt arrogant så var det riktigt prisvärt, även dem enda som hade tider när jag tog mitt kort på hösten.. Något att kolla med..

Satanja

www.facebook.com/rockphotographersatanja
Gick med
8 Jul 2009
Hoj
Moneyeater (R6)
Blir troligtsvis drive-in för min del... Jimmy o jag tänkte ta våra kort samtidigt nämligen :D

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA