Bästa körskolan i Uppsala?

frass3

Ny medlem
Gick med
20 Oct 2005
Hoj
929
Tjena.
Nu har det äntligen blivit dags för att införskaffa körkortet till sommaren..
Skulle vilja höra lite om bra körskolor här i Uppsala, då någon av er som hänger här borde ha skaffat det i uppsala :)

Kongo

Men gasa sa jag!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2014, Kawasaki Z 1000
frass3 skrev:
Tjena.
Skulle vilja höra lite om bra körskolor här i Uppsala, då någon av er som hänger här borde ha skaffat det i uppsala :)
Körkortsproffsen som har konkat :rolleyes: , De hade ju Johannes som lärare, han e krüm!

HojBruden

Glad
Gick med
2 Sep 2004
Hoj
Blajd
Jag rekomenderar ju genast mig själv! Trafik Taktik. Har du en blajd i garaget ska du naturligtvis utbildas av en blajdåkare.

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Kongo skrev:
Körkortsproffsen som har konkat :rolleyes: , De hade ju Johannes som lärare, han e krüm!

Kan instämma i det! Gammal hårdrockare också, om jag minns rätt från högstadiet :)

Henkka

Med fingrarna djupt i syltburken
Gick med
18 Jan 2004
Hoj
suzuki + ktm
Nybrons va bra. Hård gubbe där (Arne) som inte vek sig en mm när det gällde att köra perfekt å pressa sekunder på den dåvarande konbanan. Han va fan aldrig nöjd med något tills en dag då allt stämde å jag klarade uppkörning lätt som en plätt! Rekomenderar dom i alla fall. Han kan sitt jobb! :tummenupp

Livsan

Egentligen västkustbo ;-)
Gick med
20 Jun 2005
Hoj
Suzuki SV 650 -00
Jag gick på Grönlunds i somras. Deras mc lärare där "Micke" är hur bra som helst. Prackar en med information under passen sådet känns verkligen att man får det man betalar för. Sedan är de ju en av de billigaste i stan om man ska ta 80 min lektioner, vilket jag rekommenderar

Lycka till! :tummenupp

Bobbo V

Blodgivare
Gick med
18 Sep 2003
Hoj
KTM 660 ´03
JBG skrev:
Kolla vad som står på rörkenvästarna: www.nybrons.se

:tummenupp

:tummenner

Jag skulle hålla mig ifrån Nybrons efter att ha sett Insider (S07E01) Där försöker dom lura på en kille (som kör perfekt) 15 lektioner. Det var iofs bil han övningskörde med men jag tappa ändå förtroendet för dom.

Tyvärr så är det säkert samma skit på många andra körskolor här i uppsala också, men det är bara Nybrons som är fångade på film.

Magoo

Streetfucker
Gick med
27 Sep 2005
Hoj
Tomt på lagret för tillfället
Har tagit tre körkort på tre år nu... Följde med läraren från Liljeborns via körkortsproffsen till Grönlunds.. O där körde jag för micke i somras... O en sak kan jag bara säga... :Bugar Micke ROCKAR... har många kompisar som gått hos honom både när han var hos Liljeborns o hos Grönlunds o alla klarade sig på första uppkörningen.... :banana :yoparty

Rekomenderar honom starkt.. :tummenupp

JBG

Jonnie Be Good
Gick med
10 Sep 2004
Hoj
BMW K1200RS -99
Ähh, så du tror på allt du ser på TV?

Som alla vet så är ju Insider en förnedringsshow, dom visar det dom tror upprör allmänheten.

Magoo

Streetfucker
Gick med
27 Sep 2005
Hoj
JBG skrev:

Som alla vet så är ju Insider en förnedringsshow, dom visar det dom tror upprör allmänheten.

Inte allt... men...

Hur kan man inte tro på det inslaget... Killen kör bra(bevisat) o även om han kört totalt åt skogen här i stan så skulle han nog ändå inte behöva 15(?)lekt. jag är grymt skeptiskt....

Men.. Nu inte sagt att mc lärarn e av samma skrot o korn...

Bobbo V

Blodgivare
Gick med
18 Sep 2003
Hoj
KTM 660 ´03
JBG skrev:

Nää jag tror inte på allt jag ser på tv. Tror du på allt så länge det står på en orange väst?

Jag tycker att Insider är ett bra program, det är bra att dom tar upp sånt där skit som fusk på landets körskolor och bilhandlare som fuskar med mätarna. Jag tror knappast att dom har trickfilmat sina inslag tror du?

Lindén

Slutkört!
Gick med
27 Sep 2003
Hoj
Piagio med trampor
Livsan skrev:
Jag gick på Grönlunds i somras. Deras mc lärare där "Micke" är hur bra som helst. Prackar en med information under passen sådet känns verkligen att man får det man betalar för. Sedan är de ju en av de billigaste i stan om man ska ta 80 min lektioner, vilket jag rekommenderar

Lycka till! :tummenupp
Ha tyckte det stod 8o lektioner först :3freak :brinnerup

frass3 skrev:
Tjena.
Äsch kör själv det gjorde jag kortet kostade 1250 kr :tummenupp

nLasse

För säkrare körning, kör bana!
Gick med
20 May 2003
Hoj
R6
Johannes hade jag när jag tog körkortet. Suveränt bra!!

Micke har jag känt i snart 25 år. Toppenkille!!

Helena (aka Hojbruden). Toppentjej!!

Välj en av dem tre! Det kan inte bli fel!! :tummenupp

frass3

Ny medlem
Gick med
20 Oct 2005
Hoj
929
n'Lasse skrev:
Johannes hade jag när jag tog körkortet. Suveränt bra!!

Micke har jag känt i snart 25 år. Toppenkille!!

Helena (aka Hojbruden). Toppentjej!!

Välj en av dem tre! Det kan inte bli fel!! :tummenupp

Tack för alla tips.
Känner att det står mellan grönlunds å upplandstrafikskola...
På trafik taktiks hemsida stod det att man måste boka alla proven hos dem för att få hyra deras cykel vid uppkörningen (vilket jag känner att jag vill, kan ju inte köra upp med min :) ) Jag hade tänkt klara av teorin redan i jan/feb så man kan lägga det åt sidan å fokusera sig på åkningen när våren kommer.

Magoo

Streetfucker
Gick med
27 Sep 2005
Hoj
frass3 skrev:
Tack för alla tips.
Känner att det står mellan grönlunds å upplandstrafikskola...
På trafik taktiks hemsida stod det att man måste boka alla proven hos dem för att få hyra deras cykel vid uppkörningen (vilket jag känner att jag vill, kan ju inte köra upp med min :) ) Jag hade tänkt klara av teorin redan i jan/feb så man kan lägga det åt sidan å fokusera sig på åkningen när våren kommer.

Klockrent.. Så gjorde jag.. Skrev i feb o bokade tider hos grönlunds så fort man kunde det... hade kortet den 16 juni (tog lite tid eftersom det blev fort kö till uppkörning) :huvet

säger bara: LYCKA TILL o givet att du har kortet till sommaren :tummenupp

frass3

Ny medlem
Gick med
20 Oct 2005
Hoj
929
TheDriver skrev:
Klockrent.. Så gjorde jag.. Skrev i feb o bokade tider hos grönlunds så fort man kunde det... hade kortet den 16 juni (tog lite tid eftersom det blev fort kö till uppkörning) :huvet

säger bara: LYCKA TILL o givet att du har kortet till sommaren :tummenupp

Hur ligger det till med bokningen av uppkörning? Kan man ringa nu å säga att man vill ha en tid i tex slutet av maj eller något, så man kan sätta upp lite mål. Skulle ju sprara en massa väntetid för min del.

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...