Bästa kudden?

Själv gillar jag pösiga dunkuddar. Bra stöd och likt duntäcket håller jag mej sval natten lång. Självklart handplockat dun från levande fåglar :)

Sov förvånandsvärt mycket "bättre" o skönare inatt med ny bäddmadrass och kudde. Undrar om jag kan avbeställa sängen...

Mina herrar, ni måste se fördelarna i detta. Jag har möjlighet till en refill från samma gås när kudden börjar kännas mossig. Är inte det service så säg? :rofl

Jag returnerade alla dunvaror jag äger. Min Canada Goose jacka slängde jag upp på disken med kvitto och en lapp med mitt bankkonto. Expediten frös till is när jag stirrade hanne i ögonen och pekade med två fingrar lite på avstånd. Den som lever får se om det kommer pengar på kontot :hihi
På Jysk blev jag utkastad :rofl
Så jag rev sönder mina två kuddar och ett duntäcke utanför entren :yoparty

Själv la jag en skiva mellan sängen och bäddmadrassen när jag hade ryggvärk. Blir hårt som s*tan, men ryggen blev bra :banana

Min nacke (och rygg) är helt uppfuckade sen en lång tid tillbaka.
Det bästa jag provat är en fleramiljonerkronors Tempurmadrass, brukar aldrig somna snabbt, men då small jag av i affären.
Vad gäller kuddar tycker jag det är skitsvårt, jag har egenheten att vika öronen under huvudet när jag ligger, så de gör ont så in i h**e...
Nu har jag en Tempurkudde (Ja, har man inte råd med en madrass, så...) men den är för låg, så jag har en liten platt kudde ovanpå. Om jag fick tummen ur och köpte en tunn fiber/skumkudde kanske det skulle vara klockrent.

Men kuddjakt är fanimig bland det svåraste som finns, hur jag än ligger blir det nästan aldrig bra. Att stretcha nacken och höftböjarna som fan innan jag lägger mig brukar hjälpa lite, men nån sömnkung lär jag inte bli igen.

Jag sover på sidan, fosterställning deluxe, så jag köpte en kudde på Ikea, tempurliknande material, urgröpt för axeln och stöd under nacken. Det kändes lite ovant i början, jag var ju van att ligga å krama kudden för att den skulle vara bekväm, men nu är den helt underbar :tummenupp

Sov förvånandsvärt mycket "bättre" o skönare inatt med ny bäddmadrass och kudde. Undrar om jag kan avbeställa sängen...

En "mjukare" bäddmadrass kommer inte lösa problemet så länge det inte står "Tempur" på den.

Bäddmadrassen har sängen för att förmedla en känsla, det är alltid sängen under som sätter fastheten.

Din madrass kommer fortfarande ge lika högt tryck mot axlar och höft nu som innan, men det känns lite skönare i början eftersom bäddmadrassen lurar kroppen att tro att det är mjukt.

Hur vet jag? Jag är lite utbildad i dethär med sängar.

/ Jens

Bästa huvudkudden brukar vara ett rent samvete...

Så vissa lär väl aldrig sova bra hur de än letar kudde s.a.s

En "mjukare" bäddmadrass kommer inte lösa problemet så länge det inte står "Tempur" på den.

Bäddmadrassen har sängen för att förmedla en känsla, det är alltid sängen under som sätter fastheten.

Din madrass kommer fortfarande ge lika högt tryck mot axlar och höft nu som innan, men det känns lite skönare i början eftersom bäddmadrassen lurar kroppen att tro att det är mjukt.

Hur vet jag? Jag är lite utbildad i dethär med sängar.

/ Jens
Du verkar vilja sälja Tempur oxå :D Men uppskattar din info såklart!

Jag har hursomhelst valt att inte avbeställa min 7-zonssäng... Den vet jag kommer bli än bättre o göra jobbet för att få mig att sova som en gris om natten.

Last edited:
Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...