Bästa låten genom tiderna?

Valen

Pull Me Under
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Hayabusa K4
Icke Metal: Midnight Oil - Beds are burning
Metal: Dream Theater - Pull me under

För er som lyssnar på In Flames och som inte hört Before the Dawn kan jag starkt rekommendera plattan The Ghost. Tunggung!

Hornpelle

Ur spår
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Utan igen...
Ebba Grön - Flyktsoda och KSMB - Sex noll två är mina två absoluta favoritlåtar, tillsammans med resterande av dom gruppernas låtar från den tiden...

För att vara lite unik drar jag till med Dia Psalma - Tro Rätt Tro Fel eller Bergakungens sal
Eller Bob Marley - Redemtion song.

Frågan är förövrigt helt omöjlig att besvara då jag en dag kan vara totalt insnöad på en grupp, en annan dag vill jag inte ens höra gruppnamnet nämnas.

I dag har jag lyssnat på Sahara Sellouts (hette Hotnights när dom var unga och arga), Den 2a December spelar Asta Kask i stan :yoparty

Ebba är också okej men jag föredrar endå KSMB.

Vad gäller dia psalma så tycker jag det tidiga materialet är det bästa samt när dom körde som strebers.

2a december på asta? är långt kvar :) har sneglat lite på spelningen den 25 i norrköping men den flyttades ju till E-tuna (är iof typ lika långt) men skulle helst se att det blev totalgala i stockholm eller ett evenemang i köping att gå på.

Mer favoriter:
Bad religion - We're only gonna die
Yello Biafra with the melvins - California uber alles

Jhoony

Ny medlem
Gick med
15 Nov 2006
Hoj
GPz 900r & XL 600R
Jag skulle absolut inte klara mig utan

Bad Religion - The Handshake

men det är av rent sentimentala skäl, så den bästa låten genom tiderna är det kanske inte (även om den är förbenat bra).

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
2a december på asta? är långt kvar :) har sneglat lite på spelningen den 25 i norrköping men den flyttades ju till E-tuna (är iof typ lika långt) men skulle helst se att det blev totalgala i stockholm eller ett evenemang i köping att gå på.

Du grabben, jag bor i norrland, här ser man fram emot det som finns, om det så är Tomas Di Leva och ett år bort.

Jag såg att jag hade skrivit december, men jag menade Februari, och det är ju snart.
Nu hänger det bara på att mina barn inte ska dit, jag får inte gå på samma spelningar som dom :mad:

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Den här är ju lika klassisk:

[YOUTUBE-ID]pk30a0qsVIk[/YOUTUBE-ID]

Hornpelle

Ur spår
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Utan igen...
Du grabben, jag bor i norrland, här ser man fram emot det som finns, om det så är Tomas Di Leva och ett år bort.

Jag såg att jag hade skrivit december, men jag menade Februari, och det är ju snart.
Nu hänger det bara på att mina barn inte ska dit, jag får inte gå på samma spelningar som dom :mad:

Haha,är det så illa?
Har iof sett Di Leva en gång.
Här är det så illa så jag funderar på att gå på kent när dom kommer i mars (har iof sett dom en gång förut men då var det mer Thåström,hellacopters och varanteatern som lockade samt samt att vi fick prideparaden och en liten del av stockholm crusing som bonus).
Hoppas grabbarna som var i tidningen idag för att dom ville dra igång punk/hadcoren till den nivå den hade i stan för 10-15 år sedan lyckas för nu är det stendött.

Självklart ska du gå även om dom går,du behöver ju inte umgås med dom på spelningen.Nya plattan är ju tokskön så det blir nog bra spelningar.

Ps:trevligt att bli kallad grabb vid mín ålder :)

kaZmur

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 May 2003
Hoj
Hornet 600 och en Buell XB9r med delad vårdnad
Såhär på rak arm:[YOUTUBE-ID]xpoY_Bs8Wy4[/YOUTUBE-ID]

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
Det finns fånigt många bra låtar. Tidigare nämda här är ju t.ex. Stairway to Heaven och Bohemian Rhapsody.

En av mina absoluta favoriter någonsin är den av Bellman skrivna Fredmans Epistel no. 81 el. Märk hur vår Skugga - det spelar ingen roll om det är Imperiet, Cornelis, Candlemass eller Sofia Karlsson som framför den, den är helt magisk ändå.

En annan sådan är Visa från Utanmyra el. O Tysta Ensamhet - framförd av Åsa Jinder med Stefan Sundström på sång. Sorglig och otroligt musikaliskt bra låt.

En tredje sån där låt är Sentenceds No One There. Grymt tragisk låt framförd med känsla och saknad helt enkelt. Svår att överträffa.

kaZmur

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 May 2003
Hoj
Hornet 600 och en Buell XB9r med delad vårdnad
Det finns fånigt många bra låtar. Tidigare nämda här är ju t.ex. Stairway to Heaven och Bohemian Rhapsody.

En av mina absoluta favoriter någonsin är den av Bellman skrivna Fredmans Epistel no. 81 el. Märk hur vår Skugga - det spelar ingen roll om det är Imperiet, Cornelis, Candlemass eller Sofia Karlsson som framför den, den är helt magisk ändå.

En annan sådan är Visa från Utanmyra el. O Tysta Ensamhet - framförd av Åsa Jinder med Stefan Sundström på sång. Sorglig och otroligt musikaliskt bra låt.

En tredje sån där låt är Sentenceds No One There. Grymt tragisk låt framförd med känsla och saknad helt enkelt. Svår att överträffa.
Oj! Hade inte hört Märk hur vår skugga på flera år. Väldigt mäktig låt det där. :tummenupp

Rappe

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Jan 2007
Hoj
Yamaha&Kawasaki
Sådärja:D Då va ju en ny topplista född:D Bara o fylla på så har vi snart topp 100 på SH. om någon bara orkar lista alla låtar i en poll:)

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Hoj
KGK

kan ni inte länka till låtarna ni talar om, hade ju varit kul å höra.

Peterlan

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Mar 2006
Hoj
Gammal Funduro
Den bästa låten är ju naturligtvis alla med Kraftwerk, och på andra plats kommer alla låtar med Yello.

Dr.Pepper

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Jul 2007
Hoj
939 Hypermotard SP + Yamaha R1
Finns galet mycket bra musik av alla sorter. Ska inte säga det är den bästa låten, den finns inte. Den är dock fetbra.

My Dying Bride - Symphonaire Infernus Et Spera Empyrium

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...