Bästa lönekontot?

marsianmejler

Sporthojsnörd
Gick med
31 Aug 2007
Hoj
Suzuki
Kan inte hitta en bra jämförelsesajt, men jag är som de flesta ute efter schysst ränta, rimlig deals på värdepappersdepå, rimliga villkor för kort; uttag, årskostnader och utlandsvillkor.

Några tips?

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Lönekonto och deals för värdepapper känns som två helt olika saker så jag hade inte brytt mig om att försöka samla allt på samma bank. Lite som att välja fotbollsskor baserat på vilket av märkena som har bäst doft på duschtvålen..

ICA har bra deal på kort och konto för vardagsbehov, så in med lönen där och använd deras kort och internetbank för dina vardagliga inköp och räkningar (ink. resor och uttag utomlands)

Från internetbanken kan du sen enkelt flytta det du vill spara till valfri bank/förvaltare som är bra på det... Där får dock andra bistå för på sånt har jag ingen koll.

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Finns väl någon bank nu som gör reklam för sina lönekonton med 10% ränta på belopp upp till 10 000 kr... Kanske kan vara något? Vet inte om det är bra eller dåligt eller hur räntan ser ut i ävrigt, men det är tusen lättförtjänta kronor...

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...